325ixx Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Ser dei har "opent" k&n filter på koed, det står at det er til 525d og 530d er det slik at det passer på e39 525d 2002 uten noko form for modifikasjon eller tilpassning sjølv? Det ser veldig stort og langt ut på bilde! for på gamle 525tds så får du jo berre kjøpt slek insattsfilter som du sette i org filterboks, tenke det va det samme på disse motorene og eg? nokon som har prøvd dette eller veit noko om det? bilder kanskje? Mvh Lasse
TRF Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Ja. dersom du vet hvor filteret ligger på m57 så ser du at det skal være veldig stort og langt.
325ixx Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Skrur du berre av orgfilterboks og moterer filteret? er ikkje noko oljelufting og div slek så på gammle tdsn?
jacobsen91 Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Jeg monterte selv KN filter i min E39 530d. Veldig enkelt, bare skru opp deklset, og ta ut det gamle filteret, og putt inn det nye KN filteret, og skru på dekslet igjen. Det er alt som trengs, og lyden blir endel bedre
325ixx Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 ja, men det er vel k&n innsatsfilter? det ser vel heilt likt ut så org filter berre att det er k&n og at den får meir luft. Detta eg såg på på koed var k&n "kon"filter( opent filter så det blir kaldt) slekt så er rundt. Har du slek så er likt org filter eller slek rundt?
TRF Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Han har INNSATS FILTER akkurat som alle andre på denne bilen, og jeg tør banne på at det er et innsatsfilter du har sett. det originale filteret på denne bilen er "rundt/ovalt" og laaangt. prøv å lese litt selv og bruke logikk når du ser på produkter. dersom det er et kit for å flytte filteret, så står dette. Dersom dette ikke står, men det står spesifikt at det passer til 525d og 530d , og ikke inkluderer noe annet enn filteret, så er det et innsatsfilter.
jacobsen91 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Hvis du går inn på denne linken, så har du det KN filteret som bare skal byttes med ditt orginale filter. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... htm#paging
325ixx Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 blir det noko forskjell lydmessig? turbosusing? bilen er orginal vil den gå litt bedre eller er det ikke merkbart, veit det har mye og si på ein chippa dieselbil. noen som vet hvor mye turbotrykk den opererer med orginalt? vet at m51d25 lader 1bar.
TRF Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Joacobsen har vel svart deg på lyden. m51d25 skal nå helst ikke mate 1 bar kontunuerlig, det er mer normalt med 0.8-0.9. Og hvordan vet du at dette filteret har mye å si på en chippa dieselbil? mener jeg har forklart deg noen ganger før at det har det ikke. men hva vet vel jeg...
jacobsen91 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 blir det noko forskjell lydmessig? turbosusing? bilen er orginalvil den gå litt bedre eller er det ikke merkbart, veit det har mye og si på ein chippa dieselbil. noen som vet hvor mye turbotrykk den opererer med orginalt? vet at m51d25 lader 1bar. Jeg monterte dette i min når den var orginal, og du vil få mere turbolyd. Siden den tar til seg mere luft. Så lydmessig vil det bli en forskjell, men den vil ikke gå noe bedre av og bare bytte filteret. Og du kan jo se på bilde Naitsirk sendte hvordan det ser ut
325ixx Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 dei sier no at en chippa bil treng meir luft en ein orginal. ok takk for fine bilder
325ixx Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Min er no målt og den lader 1bar fra 2000. Var det di sa der jeg målte den hverfall, bror min hadde en omega 2,5td 97mod som har heilt orginal den lada 1bar. har vel kanskje litt med stand på turbo kanskje? vet ikke jeg.
TRF Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 eller om folk har vært å skrudd på wastegate staget. stand på turbo har lite å si. og angående filter og effekt, jeg driver jo bare med trimming av diesler, så jeg vet nok ikke noe om det. det er godt potensiale for mye effekt i m57d25. Det spørs hvor mye du er villig til å legge ned i penger. Jeg greier noe over 200 uten for mye styr.
325ixx Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 oki, du som har greie på dette, men eg vil no sei at ein frisk og ny turbo har litt og si da:) men samme det du som veit best her så driv med dette.. det er vel automatkassa det fort står på med chipping av m57d25?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå