Gå til innhold

VG: Ulovlig å kjøre med tåkelys sammens med nærlys i mørket

largund
 Share

Anbefalte innlegg

Folkens, samme hvor mye vi diskuterer dette så går det bare en vei. Dere som ønsker å ettermontere xenon i hovedlyktene og i grøftelysene vil få en bot og evt en tur innom statens vegvesen for kontroll (biltilsynet).

Dere som elsker virkelig å blende folk med grøftelys midt på natten vil også få bot og mye kjeft. Loven er klinkende klar.

God dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fjernlys er en ting, kjører selv med en hella 3003 med ettermontert 75w xenon for mye i lysbøylen på arbeidsbilen, men disse skrus av så snart jeg aner møtende trafikk og er ikke til sjenanse for noen.

vet at på fler lastebiler KAN man velge om sprederne kommer på når man skrur på fjernlyset, men da er heller ikke sprederne plagsomme for møtende trafikk. Men uansett, som wirrumsen sier vil sprederne trekke synet nærmere, og denne funksonen vil ikke være ideêl før i lave hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å se på gatelysene.. gatelys tent = kjørelys, gatelys av = tåkelys+park :)

Har noe i retning xenon-look i tåkelysa jeg også. Tåkelysa er jo i utgangspunktet ubrukelig, så da er det mer viktig at de matcher LED-angel eyes 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å se på gatelysene.. gatelys tent = kjørelys, gatelys av = tåkelys+park :)

Har noe i retning xenon-look i tåkelysa jeg også. Tåkelysa er jo i utgangspunktet ubrukelig, så da er det mer viktig at de matcher LED-angel eyes 8)

Like! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...