Gå til innhold

VG: Ulovlig å kjøre med tåkelys sammens med nærlys i mørket

largund
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å se på gatelysene.. gatelys tent = kjørelys, gatelys av = tåkelys+park :)

Har noe i retning xenon-look i tåkelysa jeg også. Tåkelysa er jo i utgangspunktet ubrukelig, så da er det mer viktig at de matcher LED-angel eyes 8)

Enig... Tåkelysene på sjuern suger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg pleier å se på gatelysene.. gatelys tent = kjørelys, gatelys av = tåkelys+park :)

Har noe i retning xenon-look i tåkelysa jeg også. Tåkelysa er jo i utgangspunktet ubrukelig, så da er det mer viktig at de matcher LED-angel eyes 8)

Godt å lese om en om har skjøndt det.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er bildet der begge er på?

Siden du spør så fint:

h3z6pof7gw186heczdjo.jpg

Til sammenligning bare nærlys:

ts2zl3nn2wiqpz6937qe.jpg

Og bare tåkelys:

7lfewffbcrl6j138cwgm.jpg

Til info er det ca 50 meter fra bilen til svingen du kan se. Om du sinker avgårde i 30 km/t kan jeg forstå at du vil argumentere for at tåkelys hjelper deg. Men da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor du eventuelt er bimmers-gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er bildet der begge er på?

Siden du spør så fint:

h3z6pof7gw186heczdjo.jpg

Jaggu, man så jo mye mer av kanten med de på.. Snåle greier det der.. Man ser grøfta med grøftelykter! wooohoo!

Men fra spøk til revolver.. Det er noe dritt å møte biler som har det på om natta :)

Man sinker avgårde i 30 når man er bimmersgutt.. De går jo rett og slett ikke fortere.. Hadde man hatt japansk plastrakett hadde det bare sagt VROOOOM, og borte hadde man vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et fenomen at noen synes bilen er finere med tåkelysa på, men hvis det er det som må til for å få bilen "fin" så er det et tegn på at bilen din er stygg og man prøver å dra oppmerksomheten bort fra bilen med ekstra lys:)

Tåkelys var kult på '80 og tidlig '90 tall, da var det få biler som hadde originale tåkelys, og helst toppmodellene, så for å vise det ble de brukt, gjorde det selv når jeg brukte en E28 528i.

Nå har jo de billigste Hyunday og Kia tåkelys, så nå er jo det poenget borte.

Hos BMW er det nå motsatt, nå mangler de grommeste BMW tåkelys, sånn som nyeste M3,M5,M6, M3CSL samt hvis du kjøper en Performance front så mangler tåkelysene, det er bare de kjipe modellene som har det.

Jeg har tenkt å hive meg på denne trenden å demontere tåkelysene på min E34 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hvorfor blåse alt sammen opp så jævli?

Folk har forskjellig "kjørestil". Kan dere ikke bare GODTA det? Noen slår dem av når gatelysene blir tent, andre driter i det.

Selv driter jeg i det. Men om folk blinker på meg, respekterer jeg det, og slår av. Men, har ikke fått klage på det enda, og jeg kjører mye.

Det her er som å prøve å avslutte en verdenskrig. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan reglene er for tåkelys i våre naboland. F.eks Sverige og Danmark, evt. andre land.

Dette med at tåkelys er fy fy er kanskje en særnorsk lov?

Her er en tråd fra Sverige:

http://www.fordclubsweden.se/forum/archive/index.php/t-19800.html

Edit: sjekk også denne:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dimstr%C3%A5lkastare

Takk! Stort sett samme reglene etter som jeg kan se, men et helt annet nivå på bøtene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...