Berndtsson Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Hei. Skiftet glødepluggene på min 2002 320d (M47TUD20) for to uker siden, fordi den var veldig tungstartet når det var kaldere enn 6-7 minusgrader. Startet lett med motorvarmer uansett hvor kaldt det var. Nå er den akkurat like tungstartet som før. Når den først starter går den ikke helt godt med en gang, men "hoster" litt. Helt lik som den var før jeg skiftet dem. Den startet uten problemer i mellomtiden. Noen som har erfaringer med dette, eller vet hva det kan være? Mvh. Kjetil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Kontroller glødereleet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjeagle Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 hvordan kontrollerer man releet på enklest mulig måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berndtsson Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 hvordan kontrollerer man releet på enklest mulig måte? +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helt1 Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 bytt gløderelet, hadde akkurat samme problemet med min 320d, byttet relet, problemet løst:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 og om det ikke er relè så er det glødestyreenheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berndtsson Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Får nok prøve å bytte gløderelè da.. Er det forresten noen måte å måle om dette fungerer? noen som evnt har tall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 på relè skal du ha 1 konstantstrøm (12V) 1 styrestrøm (12V når du skrur på tenning) 1 jording og en kabel ut til glødestyreenhet, om det er det på disse motorene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 nei, glødestyreenheten/glødereleet er en og samme boks. Det er DDE som styrer gløding. forøvrig helt riktig fremgangsmåte på et vanlig rele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 ..Det er DDE som styrer gløding.. Med Bjarne Bjørnbo i spissen? Haha, måtte bare Fra spøk til revolver; glødereleèt er garantert gåent, akkurat skiftet det på en bekjent sin 320d selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilj Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 glødereleet kan sjekkes ved å måle om det gir strøm ut til glødepluggene og evt. hvor lenge de får strøm. Kan også sjekkes ved å ta diagnose på bilens styreenhet, da får man opp enten glow relay, glow duration control el. dette var vertfall tilfelle på min e39 525tdsa, regner med det er samme eller nyere teknologi på e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 høres ut som rele ja, men hostingen kan ha med den hersens egr,n å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berndtsson Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2011 Takker for svar Har bestilt gløderelè nå, så da satser jeg på å få bytta det neste helg. Men jeg må vel kanskje ha nye plugger også, for disse er sikkert brent? Er det lettvint å skifte relèet ell? Hørte også at bilen måtte inn på verksted for å nullstille/kodes etter dette ble gjort.. Er det egentlig nødvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helt1 Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 relèet sitter rett ved siden av motorfestet på venstre side av bilen.. tipper det er lettest å komme til fra under bilen.. der va vertfall et hell..te å komme til fra oversiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berndtsson Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 relèet sitter rett ved siden av motorfestet på venstre side av bilen..tipper det er lettest å komme til fra under bilen.. der va vertfall et hell..te å komme til fra oversiden... Ja okey Hehe, da prøver jeg fra undersida først ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå