Gå til innhold

hvor mye penger bruker du på bilen i året??

jsr-Racing
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kim, du kjøper og selger ALT for mange biler! :) Bruker alt på bil, om man ser bort ifra noen festligheter, regninger og det man trenger for å overleve.

:lol: må jo bruke pengene på noe, bruker også mye penger på banebilen, der går det ikke så mye inn igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to biler, kun den ene går om vinteren. Skal prøve å gjøre et lite regnestykke:

Vinter: 1500 - 2000 kroner i måneden i drivstoffutgifter.

500 kroner i måneden i andre utgifter og avgifter

Slitedeler, oljeskift og moro: 10 000 i året.

Om sommeren går det ca dobbelt så mye, i hvertfall...

Da er vi oppi 36 000-40 000 i bensinutgifter, 6000-10 000 i andre utgifter avgifter, samt 20 000 i slitedeler, oljeskift og moro.

Det skulle bli noe slik som nesten 80 000, og det tror jeg ikke er langt i fra sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to biler, kun den ene går om vinteren. Skal prøve å gjøre et lite regnestykke:

Vinter: 1500 - 2000 kroner i måneden i drivstoffutgifter.

500 kroner i måneden i andre utgifter og avgifter

Slitedeler, oljeskift og moro: 10 000 i året.

Om sommeren går det ca dobbelt så mye, i hvertfall...

Da er vi oppi 36 000-40 000 i bensinutgifter, 6000-10 000 i andre utgifter avgifter, samt 20 000 i slitedeler, oljeskift og moro.

Det skulle bli noe slik som nesten 80 000, og det tror jeg ikke er langt i fra sannheten.

hehe regner ikke med bensin penger =) eller forsikring og slikt=) kunn morro og deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter: Ikke så mye anna enn drivstoff, så regn ca èn tank (65-70L) i uka og ellers forsikring, vask og pleie.

Sommeren derimot, hagler det inn med deler, og blir gjerne endel mere kjøring, så da vil jeg nok tippe opp imot 60-70K ++

Merkelig, pleier å være om vinteren folk oppgraderer bilene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 2003 E46 318d Touring:

Bilen har kjørt godt og vel 260000 Km (7 år og 245000 Km i vårt eie) og kjøres nå ca. 25000 Km årlig. Verditapet har i flere år vært den klart største utgiften, men dette har nå jevnet seg ut og er på ingen måter viktig idag. Den størst utgiften er slitasjedeler som f.eks dekk, støtdempere, bremseskiver etc.

Årlige utgifter:

Diesel: ca. 25000 kr. (1 liter diesel koster ca. 9 dkr.)

Olje: ca. 1000 kr.

Forsikring: ca. 2600 kr. (full kasko inkl. fagforeningsrabatt)

Service: ca. 4000 kr. (frittstående verksted)

Deler etc.: ca. 3000/6000 kr. (avvikende år... avhenger av støtdemper/dekk/bremseskiver)

Alderstillegg/uforutsette utgifter: ca. 2000 kr. (en samlepost)

Registreringsavgift/Grønn skatt: 3000 kr.

Alt i alt har vi en ca. kostnad på rundt 40000 kroner årlig. Noen år er litt billigere og noen år er litt dyrere. I år bør bilen få en antirustbehandling og den koster ca. 5000 kroner. Bilen bør også få en ny oppsetning støtdempere (ca. 8000 kr. inkl montering). Ergo blir bilen litt mer kostbar i år enn normalt, men dette jevner seg forhåpentligvis ut til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ramser opp kun driftskostnader, så bør du legge inn verditap og rentekostnader også..

ifjor så brukte jeg vel ca 50000 i oppgraderinger på m3n foruten driftskostnadene på to biler.

ikke alle som har lån på bilene.

men jeg bruker 5 tusen i måneden i bensin. kjører endel i jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...