Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke la deg påvirke av automathysteriet. Manuell er å foretrekke hvis du liker sportslig kjøring. Det er dessverre sjeldent å finne E60/61 med manuell, ja. Har lett etter E60 med manuell lenge.

Concave felgene tar seg forøvrig meget bra ut på disse bilene. Så en sort E61 i sommer med disse felgene og det var noe av det råeste jeg har sett!

Skrevet

Meget flott bil, men vile nok ikke hatt manuell i sånn som det der. Hvorfor ikke?

jo, har selv kjørt en E60 525D og en 2005mod. E61 manuell, synest cruse og comforen blir helt borte i manuell gir, jeg synest vertfall ikke det var noe.

Skrevet

Hadde selv en 2005 525d manuell sedan som forrige bil, og jeg tror manuell passer for de som "kjører", og ikke "cruiser", om du skjønner! ;)

E6+cruise control er bare nydelig!

Som med alt annet tror jeg dette er smak og behag, og selvom jeg fikk ytringer om at "det kunne bli vanskelig å videreselge den bilen" fra Bilia Fredrikstad, så stod den ikke tilsalgs hos de lenge før den fikk ny eier, da jeg tok innbytte på den!

Tidligere var disse ganske "dyre" biler, som da sikkert passet best for godt voksne og eldre, som også liker automat-gir, men nå er de kommet såppass "lavt" i pris, at de er oppnåelige for endel yngre mennesker, som kanskje setter pris på å gire selv?

Har hvertfall hørt snakk om at det er best med manuell kasse hvis man skal chippe bilen! ;)

Ellers så jo den bilen veldig fin og strøken ut!

Skrevet

Vurerte å kjøpe denne selv, men ble så jeg gikk for en med lavere km stand.

Vær obs på at dette ikke er orginal m-sport, den har ettermontert hengerfeste som medførte trøbbel med lysmodul, men det er fikset tror jeg...

Kan på det sterkeste anbefale manuell da det gir en fantastisk kjøreopplevelse og dreiemomentet kjennes virkelig godt..

skjelden man trenger å gire, men kjører man forbi er det 4gir som gjelder :D Herlig drag i disse motorene med manuell...

Skrevet

Eieren og jeg har en avtale nå. Han virker meget seriøs og jeg skal ha en kamerat til å se på bilen i morgen etter jobb som bor der eier bor.

Videre så er det riktig nok en litt gubbebil med E61, men med M-tech kit og 20" hjul appelerer vel denne mer til folk i f.eks 30 års alderen som trenger en stor bil men vil ha en råtøff stor bil som sådan og folk i den alderen tror jeg ikke har noe imot manuell kasse.

Det stemmer at det er en lysmodul som er gåen og skaper noen feilmeldinger, dette blir rettet på til helgen på verksted.

Det "fine" er at eier tar min bil i innbytte og gir meg det jeg vil ha for den. Jeg kan da ikke være så "kresen" om dere forstår. Kunne sikkert fått tilsvarende bil for 280-290, men som sagt.. Jeg kjører ikke mer enn 7-8 000,- i året, så er enda en stund til den bikker 200 000KM, dessuten, innen den tid, kanskje 4-5 år vil det ikke være mange E61`er med TDS som har gått langt mye mindre...?

Jeg har allerede planene klare, Carbon emblem forann og bak. Carbon Haman Leppe. Og sort girspak. Etter det så tror jeg at jeg gir meg :)

viewtopic.php?f=46&t=171002

Link til bimmers.no annonsen...litt større bilder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...