Gå til innhold

Uling i differensial E39

Netlandet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært skråsikker på at mitt venstre hjullager bak har vært gåen da det rumla i bilen i høyre svinger og det var merkbart slark i bakhjulsinnfestingen.

Så idag manna jeg meg opp og fikk byttet lageret som også viste seg å være gåent.

I god tro kjørte jeg bilen ut av verkstedet for å få meg en kjøretur uten ulyder!

Men den gang ei, ulinga var noe redusert men ikke på langt nær bra.

Så derfor mistenker jeg at diffen står bak ulydene?

Så den har svettet noe olje da jeg hadde den på bukken, men ikke farlig mye.

Skal skifte olje imorra, men hvilken olje kan jeg bruke?

Fungerer Mobil fullsynt. girolje? (Brukes på Mazda/Hyundai girkasser).

Får det nemlig billig gjennom jobben.

Håper det hjelper med ny olje, hvis ikke er det vel ikke annen utvei enn å få tak i en brukt diff/overhale den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært slik? Da fadern kjøpte E39n sin så var det uling bakfra, vi lå og lyttet i bagasjerommet og var sikre på at dette var venstre bakhjulslager :P Lager ble bytta på reklamasjon. Ingen stor forskjell helt til han kjøpte nye dekk.. Hvor langt har bilen godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skiftet høyre hjullager, men ser at mutteren på drivakselen er rimelig ny så det er nok byttet av forrige eier for ikke så lenge siden.

Men syns det er rart hvis det er det også. Er nemlig ingen ulyd når jeg dreier på hjulet og ingen slark. Dessuten ville det sannsynligvis utmerket seg i venstre svinger da høyre lager får belastning om det var ulyd i det.

Men kan prøve å skifte over dekk imorgen, kanskje det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...