Gå til innhold

Kjøp av bil hos Sevland Bil as

CBauge
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en stor interesse for en BMW E39 520i 1997 modell. Denne står på Sevland bil, men vet ikke helt om selgeren :? Har hørt fra en kjenning at de muligens kan lure deg der borte. Er det noen som har opplevd det? Har også tenkt på NAF test på bilen, men han sa nå at de kunne ta en test hos dem. Ble litt skeptisk til det egentlig. Noen her, med noen gode forslag?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den med sportsseter? Om det er den syns jeg setene var svært mye slitt. Jeg hadde en E34 med svarte sportsseter i skinn og den bilen var kjørt dobbelt så langt men hadde likevel MYE mindre slitte seter.

Jeg kjenner ikke til hvor seriøse de er selv om jeg bor i nærheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke alle forhandlerbiler leveres med 3 måneders garanti og, i den fatning at den går igjennom PKK uten feil den dagen den er kjøpt?

Uansett så skal du ikke ta noen test hos forhandler. den er jo ikke verdt en dritt for deg da du allerede misstenker han lurer deg.

Du kjøper vel ikke et hus hvor han som bor der er takstmann og tar taksten selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt bil hos dei 1 gang, og det gjekk ganske greit det. Men ikkje ta testen hos dei. For han har sitt "eget" verksted han tar de på ;) Selgaren virke og litt slesk, men han er ganske grei. Ingen problemer fra min side iallefall. Detta var Sevland Autoteknikk (tidligare Sevland Bil). Ser det står Sevland bil på et bygg bortme Eide Bil, men eg veit ikkje om det er samme sjappa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den med sportsseter? Om det er den syns jeg setene var svært mye slitt. Jeg hadde en E34 med svarte sportsseter i skinn og den bilen var kjørt dobbelt så langt men hadde likevel MYE mindre slitte seter.

Jeg kjenner ikke til hvor seriøse de er selv om jeg bor i nærheten

Det kan komme ann på om bilen er langkjørt, eller ofte gått ut og inn av, hvis kilometerstanden er reell selvfølgelig :)

I tillegg så har det mye å si på hvordan skinnsetene er behandla. Er de ikke behandla i det hele tatt, eller veldig dårlig, tar det lite tid før de er "utslitte".

Så en E39 en gang, den hadde kun gått 97000 garanterte km., og den hadde to hull i setene og dype sprekker i skinnet pga. det ikke var vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min første Bmw(E46 316i) hos de, fikk ikke noe godt inntrykk. Bilen endte opp med og ha en del feil, som ble oppdaget på Naf test rett før garantien gikk ut. De prøvde seg på alt slags løsninger som ville kostet dem mindre og meg mer arbeid og utgifter.. Måtte mase og kjefte en stund før de til slutt tok bilen inn og fiksa det som skulle fikses. Sjekka seff med en etter test hos Naf og den gikk bra.

Men kort oppsummert, han er en liten luring. På grensen til kjeltring i mine øyne, jeg skal aldri kjøpe bil der igjen. Men han gjorde opp for seg til slutt. Det er vell ikke mer enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Har vært svært lite aktiv på dette forumet, og har endelig funnet ut passordet :-P

Må si meg enig i det codex sier her ( som er helt tilbake i 2011). Tok ikke akkurat et klok valg når jeg sier at jeg kjøpte den 5 serien hos Sevland Bil. Ble en del reparasjoner på den, og har den enda ( 4 år etter kjøpet).

Etter min egen erfaring vil jeg ikke anbefale folk å handle hos Sevland bil. Just a warning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...