Marius2002 Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Når mor i huset sier at hun vil ha SUV/CUV, pga høyden da?Altså bakkeklaringen, fordi det ikke er brøytet når hun skal på jobb om morran, hva sier man da? Kjøp en Hilux som bil nr 2. Da har hun lasteplan til shoppingen, samt framkommelighet til tusen!
Tore_S Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Takker alle for argumenter, både dårlige og gode.. Vil med dette opplyse at det blir en 525d touring!! YEEEEESSS!!!!!! Gratulere med riktig valg dumt å kjøpe en bil man ikke er/blir fornøyd med, selv har jeg hatt en 4sylindra BMW (2004 320dt) og bestemte meg da for at jeg aldri skal ha det igjen... Betaler heller 100k ekstra for en 6er diesel! Selv om mange mener det er bare tull så er det min mening og mitt valg jeg synes det er en helt annen kjøre opplevelse med en 6er, var derfor jeg valgte det i f10'n og ikke venta til oktober da 520d ble tilgjengellig!
BRIO Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Den problemstillingen er så aktuell at den hadde fortjent sin egen tråd, synes du ikke?SUVer ser ut til å ha enorm tiltrekningskraft på den jevne bilkjøper for tiden - man sitter jo så høyt og føler seg så trygg.... Selv merker jeg at på glatt føre kan SUVen lure deg siden den formidler kontakt med underlaget dårligere. Derfor kan vegen føles mindre glatt hvis du kjører SUV - men det er i høyeste grad en falsk trygghetsfølelse. På turen hjem fra østlandet sist helg så vi to biler som hadde havnet i grøften. Begge SUVer Ellers byttet min svoger ut e60en med en x3 for en stund siden. Både han og konen savner komforen til e60en.
e39-e60 Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Takker alle for argumenter, både dårlige og gode.. Vil med dette opplyse at det blir en 525d touring!! YEEEEESSS!!!!!! Gratulerer så mye med "seieren"!! Vedrørende debatten om X3 vs E61: Det er i alle fall sikkert at en X3 er høyere enn E61. Når høyden på bilen øker, øker også tyngdepunktet i bilen. Dette merkes ikke så godt så lenge en kjører rett fram, men i sving vil det merkes. Spesielt på glatt føre! To like biler, men med ulik kjørehøyde, vil oppføre seg forskjellig i sving. Den høyeste slipper først. Det er altså ikke så rart at man fra tid til annen ser en SUV i grøfta... Føreren har hatt en falsk trygghet om at bilen har bedre kjøreegenskaper enn den faktisk har (gjerne i kombinasjon med piggfrie dekk ), og seiler ut av veien.
Skands1 Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Diskusjonen i heimen om 5-serie touring (E61 el. F11) vs. SUV (X5 E70) tapte jeg med glans! Men har betalt seg en god del ganger allerede i ting som ikke kan måles i penger....
Telcontar Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Må si jeg var heldig, kona skjønte at det ikke var til å unngå at det ble en bmw. Hu hadde bare 2 krav, det måtte være en 4x4 og stv.
Der Barockengel Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Når mor i huset sier at hun vil ha SUV/CUV, pga høyden da?Altså bakkeklaringen, fordi det ikke er brøytet når hun skal på jobb om morran, hva sier man da? Da får du lett hjelp fra til å så litt tvil om hvorvidt SUV egentlig er så bra.Så henviser du til høyere forsikringspremie for SUVer, og rister litt på hodet over SUV-eiere som blir overmodige og utsetter seg selv og andre for fare. Og tilslutt drar du fram trumfkortet og foreslår å bake inn denne i innkjøpet av 5-serie stasjonsvogn. "Dette er et kvalitetsprodukt, noe helt annet enn det skrapet man selger hos Montér - denne kan man ha i 20 år, minst."
Stoppie_Master Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Når mor i huset sier at hun vil ha SUV/CUV, pga høyden da?Altså bakkeklaringen, fordi det ikke er brøytet når hun skal på jobb om morran, hva sier man da? Da får du lett hjelp fra til å så litt tvil om hvorvidt SUV egentlig er så bra.Så henviser du til høyere forsikringspremie for SUVer, og rister litt på hodet over SUV-eiere som blir overmodige og utsetter seg selv og andre for fare. Og tilslutt drar du fram trumfkortet og foreslår å bake inn denne i innkjøpet av 5-serie stasjonsvogn. "Dette er et kvalitetsprodukt, noe helt annet enn det skrapet man selger hos Montér - denne kan man ha i 20 år, minst." Hehe, den snøfreseren var jo fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå