larserso Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Første vår med eget hus og egen garasje nærmer seg så tenkte jeg skulle følge med om det kom gode tilbud på høyttrykkspylere framover til bilvaskinga kan begynne igjen hjemme. Er det noen som har tips til hva man burde se etter eller hva som er bra? Er en Kärcher til 2-3000,- grei nok? Kommer til å legge opp til varmtvann i hagekrana i sommer (ubeskrivelig luksus om man sykler litt også og må spyle seg før man går inn etter tur ). Har lest noe om at messingpumpe er noe man bør ha. Har sett litt på detailersclub, men der mener de jo at det er fornuftig og at man bør opp i 10-15.000,-. Det er noe jeg hverken har lyst på å legge i det eller har råd til om dagen så trenger tips om noe som gir mye for pengene. Men, jeg aner ikke hvor mye man bør legge i en god høyttrykkspyler for privat bruk så kom gjerne med innspill og erfaringer.
Clerion Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Ingen vil folk her svare. Bruk bøtte og en svamp til 5000 spenn.. Jeg for min del har den minste trykker`n til Nilfisk Duger til bil
Hpi Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Hei! Virker som detailerene er veldig opptatt av å ha en spyler som gir høy vannmengde typisk oppi 600Liter pr time. Dette ser ut til å koste skjorta i forhold til en som gir 400+ liter pr time. Messingpumpe tåler vel mer før de fryser i sundt i forhold til plast. Det tryggeste er vel å ta den inn fra garasjen om vinteren eller sørge for at det ikke fryser der den står. At du må ha en spyler til 10000-15000 for å vaske bilen er bare tull Jeg har en Karcher som heter K 3.91 og synes den duger til amatørbruk. Har i tillegg kjøpt litt forskjellig ekstrautstyr til den. Har kjøpt lengre slange på høytykksiden slik at jeg har en arbeidsradius på 12 meter. Dette gjør at spyleren kan stå helt innerst i garasjen mens bilen står utenfor uten at spyleren trenger å flyttes. I tillegg så er det greit å ha en radius på 12 meter når en driver med husspyling, da trenger ikke spyleren å flyttes så ofte. Ei skikkelig Skumkanon er kjekt å ha til spyleren. Jeg har denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT I tillegg så er det veldig kjekt med en lanse for underspyling av bilen for å få vekk salt under bilen og inni hjulbuer og som i tillegg kan brukes til å gjøre rent oppi takrenner. Jeg har denne og den er super: http://www.espares.co.uk/part/pressure- ... ody-l.html Jeg har også varmt vann i utekranen og når du slipper vann som holder 40-50 grader inn på spyleren så blir det en mye bedre rengjøringseffekt enn det blir når du slipper innpå iskaldt vann som holder 2-4 grader. Og hvis du er som meg å liker å ha en bil som er ren og blank så kan jeg anbefale denne siden: Her får du alt du trenger til bilpleie. Fine priser og Kjapp levering. http://www.shinearama.co.uk/index.php
larserso Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 Vannslange og papir??? Trenger jo ikke å svare om man bare kommer med tull. Jeg vet det ikke er mulig/aktuelt å gå sommeren i møte uten høyttykkspyler da det ikke kan sammenlignes med hageslange. Det er et absolutt must om man er litt interessert i å holde bilen i orden. Takker for innspill Hpi! Blir oppbevart i varm kjeller om vinteren sammen med dekk etc så frost er jeg ikke redd for. Skal uansett gå for lengre slange ja. Følger med på evt. tilbud utover våren. Far har en av de enklere Kärcher, men den blir for pinglete synes jeg. Greit å ha en som er kraftig nok til å bare spyle over bilen når den er ganske bra også uten å måtte gå hele veien med bøtte etc. på typisk vår og høst.
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Vannslange og papir??? Trenger jo ikke å svare om man bare kommer med tull. Jeg vet det ikke er mulig/aktuelt å gå sommeren i møte uten høyttykkspyler da det ikke kan sammenlignes med hageslange. Det er et absolutt must om man er litt interessert i å holde bilen i orden.Takker for innspill Hpi! Blir oppbevart i varm kjeller om vinteren sammen med dekk etc så frost er jeg ikke redd for. Skal uansett gå for lengre slange ja. Følger med på evt. tilbud utover våren. Far har en av de enklere Kärcher, men den blir for pinglete synes jeg. Greit å ha en som er kraftig nok til å bare spyle over bilen når den er ganske bra også uten å måtte gå hele veien med bøtte etc. på typisk vår og høst. Var kansje feil å svare det i tråden her ja, men når han over meg skriver at han skal bruke 5000kr i svamp??? Så holder det med gratis vannslange og papir. Jeg selv har en K med messingpumpe, den første jeg hadde gikk i stykker når det var en tidlig frostnatt på høsten 2006. Greit å ha vedlikeholdsfri gårdsplass, da skyller man enkelt av bilen, også kjører man bilen inn i en tørr garasje etterpå, slik at bilen står tørt.
larserso Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 Slik nå Har blitt litt klokere så skal følge med på tilbud som måtte komme fra BilXtra osv. utover våren.
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Når man har messingpumpe, så kan man spyle over lengere tid også, da den tåler bedre varmgang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå