Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet frostvesken på min BMW 523 ia 1997 med 2 sone klima. Har luftet den i timesvis og er relativt sikker på at all luft er ute.

La merke til i dag at bilen blåser mindre varmt ut av varmeapperatet på tomgang. Gir du litt gass så blåser det veldig varmt med en gang.

Kan nok hende den har vært sånn hele tiden, men er dette normalt?

Skal sies at det var 17 blå grader ute.

Bilen blir varm innvendig og holder seg konstant på 90 grader.

Skrevet

Min er helt likedan, blir mer varme hvis man ruser på tomgang.. men har hørt at det er en elektriskpumpe også på e39 som jeg tror sitter i innerskjermen, så kan også være at den har røket hos oss. Restvarmefunksjonen synes jeg bare blåser kald eller maks lunket luft hos meg, å det mener jeg å ha lest at den vil gjøre hvis den el. pumpen er gåen. Men betyr vel ikke stort mer en at man får de to symptomene, er det no guffe i restvarmen på din da?

Skrevet

Den pumpen sitter sammen med vannventilene på venstre innerskjerm sett i bilens kjørerettning. Funker ikke den, så blir det garantert kaldere luft ved tomgangskjøring på kalde dager ja, og er IKKE og betegne som ett normalt fenomen på hverken e34 eller e39. Når restfunksjon (e39) blåser kald luft etter ett par minutter så er den pumpen garantert deffekt. Denne sitter som sagt sammen med vannventilene i en og samme klump på e39. E34 har derimot løs pumpe som kan byttes uavhengig av vannventiler, men sitter under disse på den også. e34 har disse montert helt helt inne ved torpedovegg på samme side som e39.

Skrevet

Så da må man bytte hele ventilenheten? koster sikkert skjorta regner jeg med :) men er det no vits å bytte den hvis man kan leve med de to symptomene? ser for meg at det er en skikkelig drittjobb, noen som har gjort det før?

Skrevet

Bimmern min blåser kaldere da den stårpå tomgang, men så fort jeg ruser den opp så blir det varmere en liten stund, åsså blir den kaldere ettervært da den ghar stått på tomgang i 15-20sek

Skrevet
Så da må man bytte hele ventilenheten? koster sikkert skjorta regner jeg med :) men er det no vits å bytte den hvis man kan leve med de to symptomene? ser for meg at det er en skikkelig drittjobb, noen som har gjort det før?

Har skaffet meg fra en annen bil, så var ikke så forsiktig med demonteringen, men må rydde deg vei for og si det sånn. Ikke noe problem, men ser for meg at det blir litt knot med slangene nedi der.

Tror nok det er en kurrant jobb når man først gidder og gjøre det, men som du spør om... Klarer man og leve med det, så drit i og bytt. Kjørt slik i to år nå, og vet ikke helt om jeg bryr meg om og bytte faktisk. Bilen står nå på sommerdekk hele året enn så lenge, så midtvinters er ikke dette noe problem for meg uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...