Gå til innhold

Min 94 mod. 316

Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig kjøpt meg min første BMW og tenkte jeg kunne hive ut noen bilder her.

Kansje en fin måte å bli kjent me bimmers på. Har så langt bare lest rundt :lol:

Betalte alt for mye for den i forhold til det bilen har vist seg og vær verdt :|

Har ikke hatt den i mer en nærmere 2 uker, hvor den var kjørbar i 6 dager.

6ien7i023lhzn6qj3ut0.jpg

l1gs4jovjflfrsuc8v30.jpg

5me6uoap56zxzcx3rjbu.jpg

pbfpq3t0120v60rq4nhv.jpg

2avlq2z43kzdg1cs9jtm.jpg

Nye lykter sotte på bilen i dag. Bildene over er fra salgsanonsen.

Har ikke fått kjørt bilen så alt for mye enda. Bare til jobb og skole de få dagene den vær kjørbar. Viste seg at den lekte kjøleveske i store mengder. Har i dag fått fikset det å oppdaget enda et problem, bunnkare var bristet og leker olje! Så bilen blir stående til jeg får ordna me et nytt bunnkar og sette på.

Har ikke så mye peiling på bil, men får vell prøve meg fram litt :lol: Har ikke store planer for bilen enda. Skal brukes daglig å kansje gjør litt småendringer på den når jeg har penger til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, flaks du da!

Vell me korte ord er selger'n en forbanna idiot!

Drit lei av å krangle me han. Prøvde å lure meg to ganger under kjøpet også!!

Skulle få me sommerfelger å nye lykter. Disse skulle jeg hente senere.

Fikk melding samme kveld som jeg kjøpte den at han var for og hente sommerfelgene men at de hadde blitt stjelt. Ville jo selfølgelig enten få penger til nye felger eller heve kjøpe. Da lå de plutselig bak en container å jeg kunne hente de neste dag.

Så 3 dager etter kjøpet ringer han meg igjen. Med en litt lei situasjon. Det var desverre en feil med bestillingen av lyktene, hadde ringt å etterlyst dem men bestillingen hadde ikke gått igjenom, men kunne gi meg en 500lapp for å "ordne opp". Så jeg sa at endten får han bestille de, gi meg tilbake 2000 som var det jeg måtte gå opp i pris på bilen får og få de me, ellers så hever jeg kjøper. 10 min etterpå hadde han lyktene i bilen og jeg kunne bare komme å hente de.

Kan jo forsåvidt vær at det var misforståelser hele veien men man blir litt skeptisk når det skjer 2 ganger me tingene man skulle få med. I allefall når man i tillegg ser at selger har tilbakeholdt informasjon!! Så har nok kjøpt katta i sekken!

Var på huggern i dag for å hente meg ny bunnpanne. Men de hadde ingen inne for øyeblikket. Så jeg får lete videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Kordan går det med bilen?:)

Står en 316 e36 på flatholmen i ålesund, du får sikkert bunnpanna for en billig peng :D

Har fått på den ny bunnpanne no! Fikset bilen og var fornøyd :D

Men viste seg og bli en kortvarig glede. Funket bare i et døgn [-X:(

Fikk vasket den å tatt noen bilder før den bestemte seg for og ikke funke mer... Har også fått på nye lykter! Fikk ikke til og legge opp bilder nå, så tar det i morgen!

Det nye problemet dukket opp først like etter jeg vasket den, vet ikke om dette kan ha noe sammenheng. Måtte forøvrig kjøre den 2 ganger gjennom vaskemaskinen til statoil, før selvvask ble alternativet for og få bilen ren :o En stund siden vaskemaskinen var vedlikeholdt så 3 av spylerdysene var ute av drift!

Problemet kom ganske brått på og forsvinner til tider. Når jeg kjører fjusker den og stoppe helt opp. Høres ut som om den går tett. Kan vær noe med bensintilførselen? Må holde høyt turtall for og holde den i gang å dør ut på tomgang.. men probleme oppstår først etter bilen er begynt og bli varm? Noen som vet hva dette kan vær?

Er en kar som skal se på det for meg til helgen så håper han finner en løsning. Kjedlig uten bil 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til å legge opp bilder :)

Som dere ser har den fått nye baklykter, blinklys, xenon-lyspærer i alle lys og nye skilt. Endestussen er også fjernet :applause: Mangler nye sideblinklys å angel eyes nå 8)

kp1clh8a0t0ltzsix0x5.jpg

nqao3ve4pzsvq89ev1hc.jpg

82ioqdh2c5lteuw0xupw.jpg

mejmtcz5yng9awesepn0.jpg

x3arhlkliar5l32hua8a.jpg

i5u15zilxe83r5ou8k7q.jpg

fer9botc5lvpt7a7xtp0.jpg

mc2yk3unfkpr9qi8f0zm.jpg

pe01u8rgy0gmpcrtqfyk.jpg

Må fjerne noe rust på bilen til våren, forrige eier hadde "tatt all rusten" på den så den var rust fri :lol: Men ser ut til og bare ha flekke over med lakk uten og pusse ned etc først. Så når fineværet kommer er det fram med pussepapir. Har også et rust hull, er mer omfattende en det ser ut som på bilet... vet ikke om forskjermen må byttes eller om det kan sveises på en ny bit?

1kjnjbk5x67dlqgw6hni.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Noen som vet hva det koster (ca-pris) og tectyl-behandle bilens understell?

Lurer på om dette kansje kan vær lurt fram mot sommeren. Allerede noe rust under, rundt jekkepunktene blandt annet!

Rundt 3000kr for tectylbehandling her i ørsta isåfall, men kommer tilleg om der er rust som må fjernest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...