Mexos Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 Okey Jeg får bygge sammen litt da Må vel ut å kjøpe momentnøkkel nå, har lett etter unnskyldning til å kjøpe det lenge
Trollet_ Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 bærelagre som pleier å være dårlige ved lite oljetrykk... altså lagra som holder veiva på plass i blokka Ramlager heter det
CrZyWiz Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Mål oljetrykket fysisk før du begynner å flytte veiv og lager. Kan være føleren som tuller.
Melkvik Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Mål oljetrykket fysisk før du begynner å flytte veiv og lager. Kan være føleren som tuller. Kan lønne seg det ja
Ballder Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Stikk til biltema og klag på oljen. Da får du sikkert en trykkmåler billig, slik at du kan måle trykket. Var seriøst ment som ett hint til hvor du kan skaffe seg billig måler også..
Morty999 Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 bærelagre som pleier å være dårlige ved lite oljetrykk... altså lagra som holder veiva på plass i blokka Ramlager heter det nei.. bærelager heter det
Trollet_ Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 bærelagre som pleier å være dårlige ved lite oljetrykk... altså lagra som holder veiva på plass i blokka Ramlager heter det nei.. bærelager heter det eller radiallager http://www.snl.no/b%C3%A6relager
Morty999 Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 nå er det ikke i lengderetning som er problemet.. så bærelagre
Trollet_ Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 nå er det ikke i lengderetning som er problemet.. så bærelagre De som holder akslinga i lengderetninga heter aksiallager men er vel strengt tatt ikke så kjempenøye, vi vet vel ale hvike lager det er snakk om nå
Tom K Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 er jo ikke di som holder veiva sidelengs jeg snakker om..er di fine i delemotorn så sett di over.. går helt fint det men sjekk veiva før du setter di inn.. kanskje det er lurt å ta med veiva over Vil ikke anbefale og bytte om på brukt veiv og lager, faren er stor for at du vil få samme problem ganske raskt, lager og veiv slites etter hverandre og hvis du setter inn brukte lager fra en motor inn i en annen så vil det være litt forskjell på veiva fra den forrige motoren og dette kan føre til at du sliter ut lagerene veldig fort, kjøp nye lager det koster ikke så mye, ville også byttet rådelager når du alikevel har ut veiva, da vet du at bunndelen din er som ny, bytt oljepumpe i samme slengen, får du tak i en brukt topp så kan du overhale denne i løpet av våren og kan montere denne etterhvert som kontoen blir fetere, da har du i prinsipp en ny motor
Tom K Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Bærelager er de lager som holder veiva fast i blokka
BMWsideways Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Høres ut som at folk her blander sammen de lagra til veiva. Det er to lager pr. bukk. Et på siden og en skål på midten. De på sidene er vel bærelager ; )
Mexos Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 er jo ikke di som holder veiva sidelengs jeg snakker om..er di fine i delemotorn så sett di over.. går helt fint det men sjekk veiva før du setter di inn.. kanskje det er lurt å ta med veiva over Vil ikke anbefale og bytte om på brukt veiv og lager, faren er stor for at du vil få samme problem ganske raskt, lager og veiv slites etter hverandre og hvis du setter inn brukte lager fra en motor inn i en annen så vil det være litt forskjell på veiva fra den forrige motoren og dette kan føre til at du sliter ut lagerene veldig fort, kjøp nye lager det koster ikke så mye, ville også byttet rådelager når du alikevel har ut veiva, da vet du at bunndelen din er som ny, bytt oljepumpe i samme slengen, får du tak i en brukt topp så kan du overhale denne i løpet av våren og kan montere denne etterhvert som kontoen blir fetere, da har du i prinsipp en ny motor Ble mye lagerprat her Ja så koed hadde nesten gratis lager så tenker jeg kjøper nye og bytter både på veiv og råder når jeg først er igang. Må bare samle opp motivasjon til å komme meg ut i garasjen. Skulle ønske jeg visste dette før jeg satte inn motoren i bilen. Jaja, en har bare godt av å skru litt for å ikke glemme gamle kunster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå