Morbus Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Byttet skiver og klosser i høst da det var begynt å bli kast i de som satt der. På vei hjem fra verkstedet ristet det mer enn før, så regner med det var fabrikasjonsfeil på de nye skivene. Fikk returnert de og satt på nye. Da ble helt bra. Dette er nå ca 3 mnd siden. Og nå er det voldsom vibrering ved bremsing igjen. Kasterstag ble også byttet i høst, og det ble satt inn powerflex foringer. Hva kan dette skyldes? Har ikke lyst til å handle skiver og klosser 4 ganger i året.
Tom K Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Er det Biltema skiver ? disse har for vane å bli kast i ved kraftige oppbremsinger, er det dyre skiver så hadde jeg klaget, skiver skal holde mye mer enn 3 mnd
2000Touring Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Det er ikke klaven som klossens sitter i som er slitne da? Slik at klossens ikke går langt nok tilbake når du ikke bremser. Da vil klossene ligge mot skiva og varme den opp, og skivene blir til slutt skeive av varmen. Er vel ikke veldig mye annet som kan gjøre at skivene blir skeive?
bimmer-87 Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Det er ikke klaven som klossens sitter i som er slitne da? Slik at klossens ikke går langt nok tilbake når du ikke bremser. Da vil klossene ligge mot skiva og varme den opp, og skivene blir til slutt skeive av varmen. Er vel ikke veldig mye annet som kan gjøre at skivene blir skeive? +1
largund Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Dårlige hjullager kan også gjøre skivene skjeve. Skjedde på min forrige bil (Subaru Impreza), men vet ikke om det kan overføres til BMW.
Morbus Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Skrevet Januar 19, 2011 Skivene er Febi fra Koed. Kan jo være et hjullager, for første gangen det var kast blei det kjørt noen uker med denne vibreringen før jeg fikk byttet skiver. Tenker at all den vibreringen og ristingen kan ødelegge lageret. De klavene der klossene sitter er pusset og skrapet opp med fil når jeg byttet klosser, smurte også opp med kobberfett.
Odd-M Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Kjenner du forskjell i temperatur på bremsene etter en rolig kjøretur? Kan være en kaliper som "henger på" og lager høy temperatur. En annen ting er at hvis man ikke bruker bremsene skikkelig av og til kan det bygge seg opp belegg fra klossene på selve skiva. Oppleves som vibrasjoner når man trykker lett på bremsepedalen. Det løses ved å ta noen heftige nedbremsinger for å få god temperatur på bremsene, eksempelvis en serie harde nedbremsinger fra "høyest tillatte hastighet"..
Jan S Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Gjør en hard oppbremsing, kjør en mil uten å bremse og la bilen trille til den stopper. Kjenn så på bremseskivene, klarer du ikke å holde fingern på dem har du for mye varmgang i bremsene.
Morbus Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Skal forsøke den trille en mil testen i dag, men er mye kø og dritt inn til jobb så kan bli vanskelig å stoppe uten å bremse.. Det med å ta kraftige nedbremsninger tør jeg egentlig ikke lenger.. Når jeg bremser kraftig så er jeg redd for forstillinga mi, det rister helt hinsides.. Nye skiver er bestillt.
largund Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Jeg ville ikke montert nye skiver før hjullagre og kalippere var kontrollert. Er det feil med lagre eller kalippere kan du være sikker på at også det nye settet med skiver kommer til å bli ødelagt.
jørgenh Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Kan være gliderne som sitter fast, så klossene ligger innpå og genererer voldsom varme og "bøyer" skivene! Gå over hele kaliperen og sjekk om noe sitter fast - om stempelet sitter fast, gliderne osv!
ealoken Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 hvordan er kasterstag foringene dine? er de søppel så pleier det og gjøre at skivene får kast..
Morbus Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 hvordan er kasterstag foringene dine? er de søppel så pleier det og gjøre at skivene får kast.. Se første post Handlet de hos deg. Kalipperene ble kontrollert , filt/pusset og smørt opp i høst. Men kan ta en ny runde på de.
Aroid Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 det kan var kast i hjul navet/slakker i hjullagret eller en calipper/glider som henger. men den verkstedet som tar inn bilen kan no mål seg fram med måleur om det er kast i skiva eller navet. Vist det er 0.20mm kast eller mer i navet så går det ikke lange tiden før skiva er ødelakt igjen.
killarinc Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Dårlig bærearm kansje? Det var det hos meg ihvertfall. Blei bra når jeg bytta skiver men så kom det tilbake... Bytta bærearm og alt blei fint og sånn har det vært siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå