Der Barockengel Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Videre kan jeg også si at hver gang jeg har ringt for å si opp en forsikring, har de sagt at "Vi legger inn at forsikring er oppsagt, men kan ikke avslutte den før nye eier har tegnet forsikring og betalt omregistrering". Samme sa de til min kompis i dag, da samtalen faktisk var på høytaler for at jeg skulle få høre summen på forsikring av ny bil. Dette passer godt med det jeg selv har opplevd: Forsikringsselskapene er veldig uvillige til å avslutte et forsikringsforhold før det er tegnet ny forsikring. Dette fordi bilen i så fall ville kjøre videre uten forsikring. Dersom skade oppstår, vil man derfor kreve å få skadeerstatningen utbetalt fra ny eier - noe som vil ta lang tid og kreve mye arbeid.
Bimmerfører Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Videre kan jeg også si at hver gang jeg har ringt for å si opp en forsikring, har de sagt at "Vi legger inn at forsikring er oppsagt, men kan ikke avslutte den før nye eier har tegnet forsikring og betalt omregistrering". Samme sa de til min kompis i dag, da samtalen faktisk var på høytaler for at jeg skulle få høre summen på forsikring av ny bil. Dette passer godt med det jeg selv har opplevd: Forsikringsselskapene er veldig uvillige til å avslutte et forsikringsforhold før det er tegnet ny forsikring. Dette fordi bilen i så fall ville kjøre videre uten forsikring. Dersom skade oppstår, vil man derfor kreve å få skadeerstatningen utbetalt fra ny eier - noe som vil ta lang tid og kreve mye arbeid. Hadde forsikringsselskapet nektet å avslutte forsikringen på en bil jeg solgte før den nye eiern tegner egen forsikring, hadde jeg byttet selskap på minuttet. En tenkt situasjon: Jeg kjøper en bil av deg, tegner ikke ny forsikring eller betaler omregistreringsavgift, kjører rundt i ukesvis uten å bli stoppet, og plutselig en dag mister jeg kontrollen over bilen og treffer noen biler som står utenfor kjøpesenteret før ferden går videre og inn i noen personer som er ute å går. Skal da dette gå på DIN forsikring???? Nei dessverre så fungerer ikke det slik, det er JEG som vil måtte svi for skadene da, ikke DU og ditt forsikrings-selskap. Så lenge Eierskiftemelding er innlevert til BT, så kan du si opp forsikringen pronto med øyeblikkelig virkning. For forsikringsselskapene og BT har felles register over hvilke biler som til enhver tid står oppført på hvem og om kjøretøyet er forsikret eller ikke. Dette er bekreftet fra TRYG, VITAL og IF pluss BT
Jørgen Lie Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Dette passer godt med det jeg selv har opplevd: Forsikringsselskapene er veldig uvillige til å avslutte et forsikringsforhold før det er tegnet ny forsikring. Dette fordi bilen i så fall ville kjøre videre uten forsikring. Dersom skade oppstår, vil man derfor kreve å få skadeerstatningen utbetalt fra ny eier - noe som vil ta lang tid og kreve mye arbeid. Akkurat samme tenker jeg også, at bilen hele tiden må ha en forsikring når den har skilter/er registrert. Hadde forsikringsselskapet nektet å avslutte forsikringen på en bil jeg solgte før den nye eiern tegner egen forsikring, hadde jeg byttet selskap på minuttet. Alle de tre forsikringsselskapene jeg har hatt har sagt det samme. En tenkt situasjon: Jeg kjøper en bil av deg, tegner ikke ny forsikring eller betaler omregistreringsavgift, kjører rundt i ukesvis uten å bli stoppet, og plutselig en dag mister jeg kontrollen over bilen og treffer noen biler som står utenfor kjøpesenteret før ferden går videre og inn i noen personer som er ute å går. Skal da dette gå på DIN forsikring???? Nei dessverre så fungerer ikke det slik, det er JEG som vil måtte svi for skadene da, ikke DU og ditt forsikrings-selskap. Så lenge Eierskiftemelding er innlevert til BT, så kan du si opp forsikringen pronto med øyeblikkelig virkning. For forsikringsselskapene og BT har felles register over hvilke biler som til enhver tid står oppført på hvem og om kjøretøyet er forsikret eller ikke. Dette er bekreftet fra TRYG, VITAL og IF pluss BT Joda, godt mulig du har rett der. Jeg sier bare hva jeg har fått fortalt, og går ut i fra at de ikke ljuger meg rett opp i trynet, noe de selvsagt kan ha gjort.. Vet ikke. Men vil igjen si at jeg kun sa dette for å gjøre AndreasDG obs på dette, siden jeg selv har de erfaringer jeg har i forbindelse med oppsigelse av forsikring / eierbytte, og ble sittende å betale på en bil i 3mnd etter jeg solgte den..
Der Barockengel Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Akkurat samme tenker jeg også, at bilen hele tiden må ha en forsikring når den har skilter/er registrert. Forsikringsvilkårene sier: Ved eierskifte gjelder vognskadeforsikringen til fordelfor ny eier inntil ny forsikring er tegnet, men ikke lenger enn 14 dager etter eierskifte. Jeg antar at selskapene ikke har sagt noe om denne 14-dagersbegrensningen til deg?
Jørgen Lie Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Nei det har de ikke gjort da ! Talentløst... Om ikke dette har forandret seg siden 2007 da... Har uansett annet selskap nå, med en kunderådgiver jeg stort sett treffer personlig og ikke pr telefon.. Gjensidige skylder meg for 3mnd på 325 Cab`en min!!!
badsha Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 uff Andreas d var en kjedelig sak.... men tror ikke du trrenger å stresse da kontrakt samt betaling er blit gjort. dermed er bilen nå solgt. og det er lite kjøper kan gjøre nå.
Saltkjelen Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 uff Andreas d var en kjedelig sak.... men tror ikke du trrenger å stresse da kontrakt samt betaling er blit gjort. dermed er bilen nå solgt. og det er lite kjøper kan gjøre nå. Man trenger ikke å stresse uansett. Iht. til kjøpsloven så har ikke kjøper noen som helst angremulighet. Har man kjøpt et produkt så har man kjøpt det. Man kan ikke forvente at man kan komme tilbake til en butikk og bytte varen eller få pengene tilbake. Dette er ene og alene kun en godwill fra selger. Dette gjelder selvsagt fra kjøp i butikk og kjøp av private har jo enda dårligere villkår mht. reklamasjoner etc. enn det man har fra en forhandler/butikk..
Aroid Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 i kontrakten skal det også stå selges med feil og mangler som måtte være. helper ikke bare skriv selges som den står. når du kommer å ser på bilen så har du ikke peiling ka som er oppunder bilen. så lenge ikke man blir informert om det da. vist du selger en bil som har skilt og har så stor mangel at man skal egentlig ha kjøreforbud så kan man lever bilen tilbake å få pengen tilbake. står i svart og hvit at en bil skal altid var teknisk godkjent så lenge den har skilt og eier har fult ansvar over denne kjøretøyet. kjøretøyforskifter gjelder også i kontrakten!!
doffa Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Jeg har hatt en lignende sak her på jobb med meg, en av mine mekanikerer kjøpte seg en bmw i hamar.han kom opp igjen hit med bilen og trodde alt var rosen rødt og flott, helt til vi tok inn bilen for å se om dette var ett så bra kjøp som det skulle være. bilen hadde en skadet skjerm front v side og han sa at det var en ubetydlig skade som var rast og fikse, men når vi løftet bilen opp i luften og sjekket alt under viste det seg alt bilen har hatt en så stor smell i fronten at ramme vanger er dyttet inn og ned, demeper tårn var dytta inn på v side og h side var dytta ut så der var en flott camper og ramme vanger hadde en høydeforskjell på nesten 5 cm og dem var dyttet 10-15-cm ned,dette hadde vært rettet av selger før han solgte bilen. Selger hadde ikke informert om at bilen hadde en så stor skade i fronten. bilen var solgt som strøken og "selges som den er" bortsett fra den skaden på v side. han tok kontakt med selger som faktisk tilstod og sa at han hadde snurra å truffet en fjell knaus, mekanikeren min sa til selger at han ville ha igjen pengene sine å retunere bilen. selger nektet på dette, han hadde solgt bilen som den er. kjøper tok kontakt med naf og forbrukerombudet, der fikk han til svar at så lenge bilen er solgt som den er å dette står i kontrakten har ikke kjøper en ting han skulle ha sagt, når du som kjøper skriver under på den kontrakten og setter deg i bilen å kjører har du ingen rett på noe. Dette kan kun løses om selger er snill og grei å vil ta igjen bilen. Det er ingenting som heter 30 dagers retur rett eller 1 dags retur på privat handel så lenge det ikke står noe om det i kontrakten. Du solgte bilen til de folka her "selges om den er" så stå på ditt ikke ta igjen bilen. Dem får ikke gjort noe med dette eller dem kommer ingen vei med dette. Dette er ikke rett i det hele tatt. Da må dere har snakket med noen inkompetente folk. Selges "som den er" gir ikke selger rett til å lure kjøper. Man SKAL si i fra om feil som man burde vite om, feks en kollisjonsskade. Det kan ikke kjøper se der og da. Privatsalg gir også rettigheter. Det står en del om dette på forbrukerrådets sider. joda jeg skjønner hva dere mener å at det faktisk er en svindel fra selger side. Han som kjøpte denne 325 89" stv ble sittende igjen der med en knust bil. vi tok bilder av skaden og vi fikk bilen fraktet inn på naf sin test stasjon for videre dok der. dem konkluderte med at denne bilen hadde så stor skade at den ikke skulle ha vært på veien i det heletatt. vi sjekke oxo tidligere eigers forsikrings selskap å der av ikke noe int der heller. naf advokaten sendte brev etter brev å det hjalp ikke. Han anmeldte selger til politiet for svindel dette ble henlagt på beviset stilling sånn som alltid. så da ble det til at han fikk beskjed fra naf advokat at han måtte bare starte å bygge opp igjen denne bilen. dette er for meg en soneklar svindel fra selger.
AndreasBr Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 joda jeg skjønner hva dere mener å at det faktisk er en svindel fra selger side. Han som kjøpte denne 325 89" stv ble sittende igjen der med en knust bil. vi tok bilder av skaden og vi fikk bilen fraktet inn på naf sin test stasjon for videre dok der. dem konkluderte med at denne bilen hadde så stor skade at den ikke skulle ha vært på veien i det heletatt. vi sjekke oxo tidligere eigers forsikrings selskap å der av ikke noe int der heller. naf advokaten sendte brev etter brev å det hjalp ikke. Han anmeldte selger til politiet for svindel dette ble henlagt på beviset stilling sånn som alltid. så da ble det til at han fikk beskjed fra naf advokat at han måtte bare starte å bygge opp igjen denne bilen. dette er for meg en soneklar svindel fra selger. Helt latterlig at politiet i Norge bare henlegger slike ting.. Er slike ting politiet burde brukt ressurser for, istedet for å ta folk som "tilfeldigvis" "sklei" litt i rundkjøringa, eller sladder litt på en p-plass midt på natta. Nei, det er ikke lov det heller, men jeg vil påstå at sladding ikke gjør deg til en kriminell. Det gjør svindling.
Tom K Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Sladding kan gjøre deg til morder, det kan ikke svindel
Eksos Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Sladding kan gjøre deg til morder, det kan ikke svindel Dersom du selger en bil som er trafikkfarlig kan svindel absolutt gjøre deg til en morder
Endre Hånde Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Svindel kan nok også føre til det.. Mange drap oppigjennom pga svindel.
Tom K Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Hehe der skjønnte sikkert hva jeg mente, politiet har generellt en motvilje til å jobbe med saker som IKKE gir kroner inn til statskassa, beltebøter, fartsbøter osv gir store summer inn, at Sverre fra Kløfta må ta tilbake bilen han solgte til Ole på Hamar gir ikke penger inn til statskassa , derfor blir slike saker henlagt før du i det heletatt har anmeldt saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå