Gå til innhold

Hvor er det gjennomsnittsfarts måling PR IDAG?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

I østerdalen er det ihvertfall en for der ble jeg tatt i fjor, tror det er en på E18 i Vestfold også hvis ikke jeg husker feil.

Statens Vegvesen har allerede satt opp en liste over strekningene de ønsker å prioritere i 2011. Disse strekningene har man kommet frem til etter innspill fra distriktene.

Først på listen er følgende strekkninger:

- Fv 653 Eiksundtunnelen, Møre og Romsdal

- E39 Byfjordtunnelen, Rogaland

- E6 Helltunnelen, Trøndelag

- E8 Tromsøysundtunnelen, Troms

- Rv 7 Hallingdal, Buskerud

- E8 Lavangsdalen, Troms

I tillegg er det sannsynlig at streknings-ATK blir etablert på følgende strekninger:

- E16 Lærdalstunnelen, Sogn og Fjordane

- Fv 57 Lindås – Lauvås syd, Hordaland

- Rv 475 Flekkerøytunnelen, Vest-Agder

- Rv 25 Elverum-Trysil, Hedmark

- Rv 8 Stryken – Grua, Oppland

Etter det vi kjenner til vil man først sette opp streknings-ATK på strekningene E39 Byfjordtunnelen, FV 653 Eiksundtunnelen og Rv 7 Hallingdal. På andre strekkninger må man vente til telen har gått ut av bakken. Dette fordi ledningslyngene som måler hastigheten, og tilførdselsledningene til disse må ned i veier og grøfter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser svarene dine ser du at det også er gjennomsnittsmåling på RV3.

Utrolig kjip plass disse boksene står på, helt øde og veldig oversiktlig.. :roll:

Sist jeg kjørte E6 gjennom gudbrandsdalen var det ihvertfall gjennomsnittsmåling på Dovre..

Dette utysket skiltes jo veldig godt, du burde igrunn ha fått det med deg om du passerte sånne bokser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig..jeg så det "gjennomsnitts måling 0,3km - 06km" på den målern neddi dalen. Men ikke på den oppi fjellet, og jeg følger godt med når jeg kjører...jaja, var vel snakk om 10-20 km over..faen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig..jeg så det "gjennomsnitts måling 0,3km - 06km" på den målern neddi dalen. Men ikke på den oppi fjellet, og jeg følger godt med når jeg kjører...jaja, var vel snakk om 10-20 km over..faen :(

Hjertelig velkommen i klubben :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakket jeg med sjefen min. Han har jobbet som reisende i mange år.

Han sier at dovreskogen (som jeg først trodde betydde noe med dovrefjell) er ETTER den veikroa når man kommer ned av fjellet ned den svingete veien der bebyggelsen starter.

Det er altså IKKE på selve dovrefjell, men lenger "ned i dalen" mot oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...