bj0rnar88 Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 hei. har opplevd noe rart med bremsene på bilen min. jeg har hatt den et halvt år å kjørt 10000km, å plutselig en dag da jeg trådde på bremsen gikk den nesten helt inn, som om jeg hadde mistet bremsetrykket. jeg stoppa pumpa bremsen hard, å rygga for å se etter lekasje. var ingen lekasje å bremsveskenivået er der det skal. etter å ha pumpa bremsen så hard jeg kunne (sto nesten på den) så ble de bra igjen. nå etter ca 100-300 mil har det skjedd et par ganger til. er nesten som det er luft i systemet, men rart at det skjer bare en skjeeelden gang, også forsvinner noen som har tips her? er abs på bilen. bilen er riktignokk ikke en bmw (slikt skjer ikke på ordentlige biler vell?) men en drittbil med sån derre stjærne men spør etter råd her, siden jeg har sett at det er mange kloke hoder her
Kny Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 For å teste bremsekraftforsterkeren, slå av motoren, tråkk på bremsen flere ganger til du ikke får presset den inn mer, så slå på tenninga imens du tråkker på bremsen og pedalen skal sige innover. Mener å huske det er sånn man tester det?
bj0rnar88 Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 skal prøve dette neste gang det skjer, kan det være at den fjusker og kobler ut litt av og til kansje?
tonyku Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Bremsekraftforsterkeren skal også ha vakum fra innsug. Sjekk om alt er i orden på slangen der.
bj0rnar88 Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 har tenkt på det med luft. men det kan ta veldig lag tid mellom vær gang. skal begynne å kjørte taxi i trondheim, så har kjørt 50 mil (bykjøring) på noen få dager, for og bli kjent, og som alle vet, det blir mange bremsinger da. å det har skjedd to ganger nå. å ellers er bremsene/pedalen helt normal. når det er luft, vill ikke dette merkes hele tiden?
Otis Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Pedalen skal føles relativt lik hele tiden, om det er luft. Men det kan hende at det er luft. Bremsekraftforsterkeren kan ikke være defekt, skulle man tro... Om den hadde vært defekt så hadde pedalen blitt veldig hard, og ikke myk.
bj0rnar88 Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 ja jeg mener og å huske, at vist det er luft, går pedalen et stykke inn, vær gang. å dette er noe som skjer helt plutselig. kan ofte komme etter hard bremsing på glatt føre, når abs`en har jobbet litt
bj0rnar88 Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 da har jeg vert på verksted i dag. problemet var gammel å dårlig bremseveske og en kalipper som hang på
Otis Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Oi! Da hadde du veldig dårlig bremsevæske! Ikke bra.... Men uansett flott at det ble fikset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå