Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer med å resette service lyset på bimmeren. Skal resette olje service lyset. Setter i en ledning i Pin 7 og 19, og vrir deretter tenningen til "nivå 2" og tar så ledningen ut etter ca 3-5 sek, men ingenting skjer. Er det noen som har noen innsyn i dette, er det noe jeg gjør feil ? Må bare spør, men er det noen nær Haugesund som har et sånn verktøy som f.eks. bavaria o.l. bruker til dette ?

PS: på forhånd beklager feil skriving osv (er trossalt halv 5 på en lørdags kveld)

Skrevet

Hei!

Du må holde ene enden på ledningen i stikk 7 og den andre til gods(jord) . Hold over 3 sek så forsvinner Oilservice - over 7 sek Inspection - Bremsevæske(Firkantet klokke)

Noen kan man også holde tripp tellerknappen inne og vri nøkkelen over til pos 2 - hold fortsatt knappen inne og vent noen sekunder. Vil da komme opp en reset funksjon hvis det er mulig på din bil !

MvH

Stian...

Skrevet

Ok takk skal dere ha, men var på Bavaria en tur idag og de gjor det faktisk gratis :)

Men har et spørsmål til. Når de resetta service lysa så kjørte jeg og etter 30 sek så begynte anti spinn lampa og abs lampa å lyse. De lyser ikke når jeg starter bilen men kommer på som sakt etter ca 30 sek. Kan jeg klage til Bavaria angående dette (de hjalp meg jo tross alt gratis) ?

Skrevet

Trenger ikke å klage... Bare og si på en skikkelig måte hva som har skjedd. Du fikk jo tross alt en feilkode etter gratis arb de gjorde:))

Skrevet

Tror ikke du får mehold på den evt klagingen der nei. Men de kan kanskje spandere på deg en diagnose for å sjekke om det er en defekt ABS sensor.

Skrevet

Tror nok ikke det har noe med resettingen å gjøre! Bør lese ut feil på ABS/ASC for å kontrollere feilmeldingene. Kan være en av sensorene.Har byttet endel Styringsenheter på disse bilene også, varsler feil på sensor men feilen ligger i den sorte delen på ABS/ASC boksen på høyre side i motor rommet. Hvis lampen(e) lyser og det vibrerer i bremsepedal utenatt hjulene blokkeres er det feil på telleringen som sitter bak på hjul lagret. Hvis du mangler speedometeret er det venstre hjulsensor bak (eller kretsen) det er noe feil med..

Stian...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...