Gå til innhold

Drittkatter som riper opp panser...

karl92
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig mange provoserende innlegg i denne tråden.. Oddis f.eks som planlegger avlive katta når bilen får ny lakk.. Den var ny, utrolig kult å være katta di!

Ellers var det en smarting som anbefalte å holde katta inne, smart! Katter er jo innedyr av natur, det er ingenting dem elsker mer enn å leve inne! Tenk så digg å slippe få utløp for sine naturlige instinkter.

Servering av frostvæske til kattepusene i nabolaget var forøvrig også utrolig smart..

Må si jeg føler meg stolt over å tilhøre dette lille forumsamfunnet i kveld, her flommer det over av samvittighetsløse mennesker som ikke nøler før de piner dyr pga faren for riper i lakken. Jeg har alltid vært av den oppfatning at dyr er likeverdige som oss mennesker, ihvertfall når det kommer til retten til å få leve. Har 2 kattepuser selv jeg, de er mine beste venner..

Den beste løsningen for trådstarter er nok å investere i ett skikkelig værbestandig heldekkende trekk, har dette på 5'ern min og dette er tykt nok til at katteklør aldri får kontakt med lakken.

Håper virkelig at dere bare tøffer dere på det o`så store internettet og ikke gjør alvor av det dere prater om i denne tråden. En stor andel norske hjem har jo katt(er), så kverker du naboens vil du garantert få besøk av en annen kattepus før eller siden.. Naboen skaffer seg antageligvis enda en katt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig mange provoserende innlegg i denne tråden.. Oddis f.eks som planlegger avlive katta når bilen får ny lakk.. Den var ny, utrolig kult å være katta di!

Alt handler om prioriteringer, katta mi har levd i 12 år i sus og dus med mat og soffaslaffing hver dag, blitt angrepet over 10 ganger som jeg selv har sett av katter, hunder, huggorm og folk. Knekt venstre bakben, ufunksjonell 6. pote/klo på høyre foran, revet av halve nesen, og fått permanent 75% str høyre øre. Siden jeg var liten gutt har vi mistet 4 katter som følge av skogens konger, bilpåkjørsel eller uhell med store maskiner. Jeg har sett det meste på den fronten.. En katt i nabolaget lå død på en sti på vei til barneskolen (innvoller oppspist, hele midten av katten var borte) og eieren gikk bak meg. Han snudde og gikk hjem den dagen..

Far hans tresket også for oss for 3 år siden da en kattunge lekte i åkeren. Treskeren kvesta kattungen og vi hørte bare et høyt og kort hyl, og rødt over nesten halve skjærebordet med røde dråper overalt. Sjåføren gikk omtrent i sjokk, og jeg måtte få tresker av jorde, og finne høytrykkspyleren og stålull og løfte av og legge meg inni skjærebordet. Vi fant igjen begge bakben og et framben + hode. :roll:

Jeg kjenner konsekvensene mer enn de aller fleste på den fronten tørr jeg påstå :cry:

Bil:

Har ikke eid en bil jeg vil kalle strøken i mitt liv. Det er også derfor jeg ser gjennom fingrene på at katta hopper opp på de gamle skraphaugene mine. Hadde jeg hatt annerledes hus/garasje/låve kunne jeg nok fint ha katte, men det er fordeler og ulemper med alt. Omplassere en katt etter 12 år er vel også temmelig hodeløst.

Ellers var det en smarting som anbefalte å holde katta inne, smart! Katter er jo innedyr av natur, det er ingenting dem elsker mer enn å leve inne! Tenk så digg å slippe få utløp for sine naturlige instinkter.

Å ha katta inne på natta tørr jeg simpelten ikke, ganske enkelt pga brannfare. Skulle katta også vandre som den vil natterstid vil også innbruddsalarmen gå av.

Jeg har alltid vært av den oppfatning at dyr er likeverdige som oss mennesker, ihvertfall når det kommer til retten til å få leve.

Nå, det der syns nå jeg er litt provoserende, og samtidig lite gjennomtenkt. Om valget står mellom et dyr og et menneske vi jeg velge menneske 10 av 10 ganger foran et dyr. Som mennesker er vi de mest overlegne skapninger på denne jorda, vi tilegnet oss kunnskap, fysikk og teknologi som tilsier at vi kan endre omtrent alt på jorden. Da har vi en plikt til å gjøre veloverveide valg som følge av vår vurderingskapasitet. Å drepe et dyr skal under INGEN omstendigheter straffes likeverdig som et drap på et menneske. Jeg tror mange av dere hadde fått sjokk hadde dere levd bare 50 til 100 år tilbake i tid der man OVERLEVDE ved å drepe underlegne skapninger. Noe vi i høyeste grad gjør idag også, bare at markedene har dratt seg bort fra Norge i ly av vår rikdom og mulighet til å velge. Stikk en en tur til Afrika, eller midt i tykkeste Østen. Vi dobbeltmoralistene i Norge finner det bare veldig ubekvemt å snakke om. Jeg snakker akkurat sånn jeg ser det, og mener, og jeg ser jo reaksjonen. Har fått mange liknende reaksjoner også tidligere, men etter litt diskusjon er vi oftest enige om grunntanken.

Hadde det vært noe bedre om jeg løy og sa jeg skulle avlive katta pga den begynner å bli gammel og skrall? Min ærlighet og no-nonsense approach til ting (som nok er litt hard kost for enkelte i det på papiret så stille og fredlige sosialdemokratiske Norge). Familien vår har hatt ca 40-50 katter på 25 år, og gitt bort iallefall 30-35 av de, i form av kattunger. Vil påstå jeg har litt snøring på hva jeg snakker om når det kommer til katteoppførsel, og positive og negative sider ved kattehold.

En stor andel norske hjem har jo katt(er), så kverker du naboens vil du garantert få besøk av en annen kattepus før eller siden.. Naboen skaffer seg antageligvis enda en katt uansett.

Det riktige er å ta kontakt med eier av katten, om du vet hvem det er. Noe som kan være vanskelig i urbane strøk, og uten kjennemerke. Få tak i disse kattene er jo ikke verden letteste ting heller. Her ute på bygda vet jeg utmerket godt hvilke katter som er hvems, og skulle det skje noe så vet jeg hvem jeg skal banke på døra til, og ditto hos dem. Heldigvis har jeg aldri fått beskjed om at katta mi har gjort noe skade, men den dagen det evt. skjer, da går katten på dagen. Det samme gjelder for alle dyr som på annen måte gjør hærverk, der eier ikke er samarbeidsvillig. Heldigvis har vi ikke de problemne her ute. Det er derfor jeg også mener at husdyr som løper fritt ute i tettbebodde og urbane strøk er en innbydelse til konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg aldri fått beskjed om at katta mi har gjort noe skade, men den dagen det evt. skjer, da går katten på dagen. Det samme gjelder for alle dyr som på annen måte gjør hærverk, der eier ikke er samarbeidsvillig.

Det der var bare sykt Oddis...

Om et dyr lager riper i lakken på en bil, eller generelt lager skader på TING så skal det da ikke avlives!

Kattene vet da vel ikke at dem har gjort noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er som følger: Jeg kan ikke gjentatte ganger betale økonomisk kompensasjon for noe dyret mitt åpenbart gjør. En gang er alt man trenger, da vet man at liknende oppførsel er svært tilregnelig i framtiden. Og å lære katter å ikke klartre på biler, ja da skal dere være over dem 24/7 i flere uker for å lære de opp.

Fakta:

-Jeg har ikke råd til å betale gjentatte skader dyret mitt påfører andre manns eiendom.

- Jeg har hverken hus eller eiendom som er lagd slik at jeg kan enhver tid vite at katten min holder seg ute av problemer.

- Jeg innser at jeg ikke har råd til en katt som gjør overnevnte ting, og tar en ansvarlig avgjørelse ved å innse at jeg ikke kan ta meg av dyret på en forsvarlig måte, i forhold til andre prioriteringer i livet. Jeg kan ikke sitte som en hauk å passe på at min uberstrøkne bil ikke blir rispet og ripet opp av en kosesjuk katt.

Isteden for å late som, så gjør jeg det som må gjøres, slik jeg ser det. Noen ønsker kostnaden av 5 unger, 3 hunder, 3 biler, 2 skibokser med full oppakning og 10000kr strømregning i mnd, mens andre ikke gjør det. Noen har andre prioriteringer, mål og gleder i livet, og innser at alt ikke kan oppnås samtidig. Og gjerne må også noe 'ofres', pga boforhold, mennesker, aktiviteter, sykdommer, arbeidssted etc. Det er ikke akkurat som den aktuelle bilen jeg snakket om er hvilken som helst bil for meg, men en jeg har lagt ned mange hundre tusen kroner og hundrevis av arbeidstimer over de siste årene siden den er min hovedhobby/interesse i livet (bilombygging).

Poeng 2: Om ikke eier av et dyr er villig til å ta ansvar for sitt dyrs skade og som i forrige resonsement, og det er all grunn til å tro at dyret vil repetere skaden i fremtiden ser jeg på det som idiotisk å IKKE gjøre noe med det. Da er det bedre å avlive dyret enn å gjøre som mange tusen FEIGE nordmenn gjør, å dumper katten av der det passer dem, gjerne i søppelbøtter. Da er det mye mer ansvarlig å ta hånd om problemet på en vanlig avlivningsmåte og ikke skyve problemene foran seg selv, eller skyve problemene over på andre.

Om noen år, da andre prioriteringer er løst, og ting er annerledes, da kan man igjen skaffe seg katt. Ser du litt av logikken min? Jeg kommer aldri til å sidestille et menneske med et dyr, og den som gjør det mener jeg er syk og har sine prioriteringer og gangsyn totalt i tåkeland. Måtte jeg tatt livet av 10 katter, hunder og kaniner for å få eller beholde en sønn,datter eller kone hadde jeg gjort det. Mennesker er mennesker. Dyr er dyr. BMW er BMW. En spade er en spade. Men jeg forstår at ikke alle behøver ha samme synet , derfor må man respektere hverandres tankemåter, så lenge de ikke strider mot samfunnets grunnleggende lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra triks er å kjøpe frostvæske og servere til dem, det tar knekken :)

Det smaker søtt så tørker de ut, og drikker bare mer ;)

Kjenner jeg blir endel kvalm her nå..

Jævli glad kattene mine bor langt fra deg!!

Kattene mine ligger ofte på panseret mitt å koser seg, men jeg har til gode å finne noen riper etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen til idioter som skriver ned slike ting, fy faen dere skulle hatt dere en midt i mellom! dyr er faktisk en forsvarsløs skapning, kan da for faen ikke legge skylda på katta for faen! Da er det noe som ikke stemmer oppi hue..

Hvorfor ikke få plass lenger opp nærmere huset ditt, og dra over en bilduk over hele, i steden for og gå til angrep mot kattene, da skulle du hatt samme behandlinga sjøl!!

Sorry, men blir så jævla provisert av folk som mishandler dyr, verste jeg vet om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. Folk som mishandler generelt har somregel seriøse issues..

Prøver å unngå bli usaklig i denne tråden, om noe blir jeg bare trist av å lese innleggene her..

Morsomt at Oddis mener vi er overlegne skapninger, vi er jo egentlig jordas største skadedyr..

Tror du ikke katta di misliker alt vi mennesker driver med? Veier overalt og biler i øst og vest (har mista 3 katter pga påkjørsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vel å få seg 20 katter selv å se hvordan naboene blir,kattedritt å rimelig bra lukt av urin over alt.Beste for katten å for mennesker er på lande,der kan dem kose seg over alt uten problemer for biler/mennesker,samme med hunder som står i bånd 24/7.Nei har man dyr,får eierene passe på dem å ikke drive ego å drar på ferie å katta står ute på trappa å skriker.Alt for mange duster som skal ha dyr,men ikke greier dem på passe på dem.

Å med dette mener ikke jeg alle katte/hunde eiere (Må vel skrive dette,for alle tar jo ting helt feil på nette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å unngå bli usaklig i denne tråden, om noe blir jeg bare trist av å lese innleggene her..

Morsomt at Oddis mener vi er overlegne skapninger, vi er jo egentlig jordas største skadedyr..

Tror du ikke katta di misliker alt vi mennesker driver med? Veier overalt og biler i øst og vest (har mista 3 katter pga påkjørsel).

Er ikke sikkert alle har like god råd som deg, eller veldresserte katter, til og la de gå rundt og ødelegge andres eiendom.

Selvfølgelig er det veldig vondt og måtte ta livet av katten/hunden/kua, hva det nå enn måtte være, men sånn har det blitt. gjør de en feil, må både du og dyret betale. Mest sannsynlig går dyret, for om en skulle blitt vant til og måtte betale for reparasjoner hele tida, har du heller ikke råd til dyr, hus, bilutgifter osv..

Da er det kanskje bedre med rotte i bur ;)

Og siden du har mista 3 katter pga påkjørsel, burde jo du skjønne at du heller burde skaffe annen type dyr, istedenfor og fortsette når vet hvilken risiko de er i, i ditt område ?

Heller ville jeg bygd garasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nylakkert bil, så skal katta dø? Man må være bra lite utvikla i hjernen for å skape en holdning som Oddis her uttaler..hva slags uheldig oppvekst har man hatt når man presterer å ytre noe sånt. Hvis du kjører noe slitent ræl(som du gjør) ingen vil ha, så er det vel ikke farlig å ha en katte traskene på den? :lol:

Jeg likestiller dyr og mennesker, begge er skapt på samme vis. Vi er bare noen sædceller som trasker rundt og trur vi eier verden..

Har du ikke råd til et trekk fra biltema, så søk nav.no om penger Oddis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert alle har like god råd som deg, eller veldresserte katter, til og la de gå rundt og ødelegge andres eiendom.

Selvfølgelig er det veldig vondt og måtte ta livet av katten/hunden/kua, hva det nå enn måtte være, men sånn har det blitt. gjør de en feil, må både du og dyret betale. Mest sannsynlig går dyret, for om en skulle blitt vant til og måtte betale for reparasjoner hele tida, har du heller ikke råd til dyr, hus, bilutgifter osv..

Da er det kanskje bedre med rotte i bur ;)

Og siden du har mista 3 katter pga påkjørsel, burde jo du skjønne at du heller burde skaffe annen type dyr, istedenfor og fortsette når vet hvilken risiko de er i, i ditt område ?

Heller ville jeg bygd garasje..

Jeg flytta..

Før bodde jeg ganske nærme vei med 60-sone, her kjørte alle de lokale heltene altfor fort om natta i helgene.. Var KUN da jeg mistet katter, vil jeg avlive idiotene fordi de kverka kattene mine? Nei..

Er noe som heter sunn fornuft, prøv den en gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vel å få seg 20 katter selv å se hvordan naboene blir,kattedritt å rimelig bra lukt av urin over alt.Beste for katten å for mennesker er på lande,der kan dem kose seg over alt uten problemer for biler/mennesker,samme med hunder som står i bånd 24/7.Nei har man dyr,får eierene passe på dem å ikke drive ego å drar på ferie å katta står ute på trappa å skriker.Alt for mange duster som skal ha dyr,men ikke greier dem på passe på dem.

Å med dette mener ikke jeg alle katte/hunde eiere (Må vel skrive dette,for alle tar jo ting helt feil på nette)

Hvordan skal en egentlig passe på en katt?

Mener du at jeg skal være med den ut? :lol: Jeg bor på landet, folk klager like mye over andres dyr her som i byen. Det er jeg helt sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vi er skadedyr ja. Du vet vel også at DU inngår i den kategorien? Man kan se en halvfull kopp og man kan se en halvtom kopp alt ettersom

Vil nok tro katta misliker mye vi mennesker gjør, men de hadde aldri hatt hverken hatt husly eller hatt dedikert næringsrik kattemat hadde det ikke vært for oss mennesker. Og det hadde garantert ikke vært så mange katter som det er idag, og de hadde levd svært utrygge liv i forhold til nå.

Jeg syns du begynner å bevege deg inn i idiotland nå. Tom for argumenter skal du kun hakke på enkeltsetninger isteden for å kommentere mitt hovedinnhold. Det er blitt en gjenganger hver gang jeg havner i slike opphetede diskusjoner på bimmers, der det er mye hyling og lite argumentasjon fra mine kritikere. Man ser bare den stygge døra, men ikke rommet bak, som et metafor. Jeg mener jeg har helt rett i mine konklusjoner.

Selvdestruktiv tankegang om at vi mennesker skulle vært skadedyr, ja det er en helt annen debatt. Har du forresten lest grundig på Darwin's evolusjonsteori noen gang?

Survival of the fittest er temmelig grunnleggende, selv om vi virker å være menneskelig å ikke like konseptet i moderne tid. Differensiert evolusjon er også et sentralt punkt. Det vil være idiotisk for menneskesivilisasjonen å bygge seg selv ned i kapasitet. Det fantes en tid da dinosaurene var de overlegne skapninger på jorden. Nå er det oss. Vi, i likhet med dinosaurene vil høyst sannsynlig bli utradert, vi er godt på vei i vår 6. nedbrytningsfase, så den faren er høyst reel. Mange spekulerer i at teknologien vi har kan forhindre vår utslettelse. Men ser man på siste 200 års utvikling er det skikkelig skremmende utvikling, vår teknologi har tatt av totalt. Bare siste 50 årene er temmelig utrolige. Ser man på historiebøker får man inntrykk av at man lever "midt i tiden". Jeg er ihvertfall temmelig sikker på at vår generasjon kommer til å oppleve temmelig revolusjonerende endringer i verdensstrukturen. Det er også bare et tidsspørsmål før klimaboblen sprekker totalt og alle innser at klima-forebygging ikke hjelper, og at svaret ligger i ny teknologi og nedskalering av antall mennesker på jorden i et desperat forsøk på å unngå menneskehetens undergang (sammen med alle andre levende vesener på denne jorda).

Der står vi mennesker i en helt egen kategori. Hva kan dyrene gjøre? Hva kan insektene gjøre? Ingenting. Hva kan vi gjøre? Jo, vi kan gjøre noe, fordi vi har kunnskap og teknologi til å forsøke å gjøre en endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nylakkert bil, så skal katta dø? Man må være bra lite utvikla i hjernen for å skape en holdning som Oddis her uttaler..hva slags uheldig oppvekst har man hatt når man presterer å ytre noe sånt. Hvis du kjører noe slitent ræl(som du gjør) ingen vil ha, så er det vel ikke farlig å ha en katte traskene på den? :lol:

Jeg likestiller dyr og mennesker, begge er skapt på samme vis. Vi er bare noen sædceller som trasker rundt og trur vi eier verden..

Har du ikke råd til et trekk fra biltema, så søk nav.no om penger Oddis.

Hvis du gidder å lese litt mer grundig hva jeg skriver så blir det nok noe enklere å forstå. Er du samtidig uenig i alle resoneringene mine i de foregående innleggene?

Dyr og mennesker er kommer ut av samme 'emne' ja, men i likhet med resten av verden har vi et system om at de står øverst (mennesker) har mulighet til å påvirke dyr's muligheter. Sånn er det internt i dyrenes verden, der ulv og bjørn dreper sau, rådyr og elg. Vi burde tiltale alle bjørner og ulver og hive de i bur :lol::lol:

Å sidestille dyr og mennesker er arrogant ovenfor dine medmennesker.

Dagen jeg velger å motta stønad-penger fra NAV er dagen jeg ikke klarer å stå fysisk oppreist.

Trekk hjelper ikke mot katteklør. Tror du ikke jeg har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...