Gå til innhold

Stille inn lyd hver gang man starter spilleren og bilen

Anbefalte innlegg

Emne sier seg selv.

Hver gang jeg starter bilen må jeg stille inn lyd og diverse innstillinger på spiller på nytt. Bilen er en 1-serie E87 2006 modell. Har byttet spiller og kjøpt riktig CANbus kabler og interface til rattfunksjonene.

Noen som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mangler du nåk backup strøm, eller konstant strøm, så den ikke mister all strøm, noe som gjør at alle innstillinger forsvinner :)

Bare og måle i kontakten i bilen, hvilken ledning som har 12v når tenning av, og i stille 1 og 2. :)

Må også vite hvilken ledning på spilleren som skal ha konstantstrøm da, bruker ofte og stå lapper på ledningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva type spiller?

kan hende konstant strøm og styrestrøm er byttet om på.

om det er pioneer spiller, så er det rød og gul som må byttes om på, fort gjort, da dem er skjøtet i pioneer sitt elnett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva type spiller?

kan hende konstant strøm og styrestrøm er byttet om på.

om det er pioneer spiller, så er det rød og gul som må byttes om på, fort gjort, da dem er skjøtet i pioneer sitt elnett :)

Det er en Kenwood dvd spiller. Har prøvd å bytte om på rød og gul, uten hell. Det har nok noe med konstantstrømmen i bilen som kutter etter et en stund for å spare på batteriet. I følge instruksjonsboken, så kan jeg spille i 20 min, da med org spiller, så kutter den for å spare batteriet. Tror problemet kan ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ntaglig koble ein direkte strømm fråå batteriet til remoten på spillere(delestrømm.) spilleren får ikke konstantstrømm når ikke nøkklene er i. det blir det samme om du tar ut batteriet, då har hele elektrisk annleget dit våre uten strømm, å då må du stille inn alle lagrede innstillinger på nytt. er vertfall slik på e91 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha konstant strøm inn på remote..

Remote er "slå på" signal til ekstern forsterker.

Rart at den kutter strømmen helt da :? Det har jeg aldri hørt om før, men har aldri montert stereo i en så ny bil helder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote er en "fjernkontroll" til forsterkeren.

Det er den rød (konstantstrøm) som er problemet, mest sannsynelig. Jeg tipper at etter en stund, så synker konstantstrømmen til under 10V (for å unngå at spilleren skal tømme batteriet), og det er ikke nok til å drive backup til spilleren, men det får jeg ikke sjekket før litt senere i dag. Er det problemet må jeg antakeligvis strekke en ledning med konstant strøm fra batteriet eller fra sikringsboksen, med en 10A sikring på seg...

Skal skrive et innlegg her i kveld etter jeg har målt litt, tilfelle flere lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den rød (konstantstrøm) som er problemet, mest sannsynelig. Jeg tipper at etter en stund, så synker konstantstrømmen til under 10V (for å unngå at spilleren skal tømme batteriet), og det er ikke nok til å drive backup til spilleren, men det får jeg ikke sjekket før litt senere i dag. Er det problemet må jeg antakeligvis strekke en ledning med konstant strøm fra batteriet eller fra sikringsboksen, med en 10A sikring på seg...

Skal skrive et innlegg her i kveld etter jeg har målt litt, tilfelle flere lurer...

Er jo merkelig at den skal miste spenning der, høres merkelig ut :shock:

Er jo ikke mye strøm den bruker på backup, er ikke slik at den tapper batteriet på ei uke på det liksom :? Men sjekk det du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo merkelig at den skal miste spenning der, høres merkelig ut :shock:

Er jo ikke mye strøm den bruker på backup, er ikke slik at den tapper batteriet på ei uke på det liksom :? Men sjekk det du :)

Når jeg skrudde av bilen hadde jeg 12,5V inn på spilleren. 20-25min senere hadde jeg 0,5V. Er jo da en batterisparefunksjon..

Da strakk jeg ledning fra batteriet og inn på spilleren som konstantstrøm i stedet for konstantstrømmen fra ISO-kontakten. Dette fungerte meget bra! Spennende å se i morgen om bilen starter eller ikke :P

Virker som det fungerer som det skal nå i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugs sikring på ledningen ifra batteriet.

Er gul ledning som skal til batteriet.

Her går hovedstrømmen til spiller og denne holder og på minnet til spiller.

Rød ledning er remote til spiller.

Denne gjere at spiller skrur seg av/på sammen med tenningen. (når den er tilkoblet tenningsstrømmen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gjere at spiller skrur seg av/på sammen med tenningen. (når den er tilkoblet tenningsstrømmen)

Det sitter en 15A sikring på den gule konstanten ut fra spilleren (eller inn på spilleren om du ser på det sånn), så trengte ikke sette på en til... Anlegget funker som det skal nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå er remote er det ikke?

Mener rød er vel ACC(styrestrøm)til spiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå er remote er det ikke?

Mener rød er vel ACC(styrestrøm)til spiller

Jepp, blå eller blå/hvit er remote til forsterkeren.

Rød er ACC som gir signal til spilleren når tenningen er på eller ikke, som da sier at spilleren skal skrurs på og av.

Viktig med ISO kontakt for CANbus til BMW etter 2005. Ellers vil ikke spilleren fungere med tenningensstrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...