Aleksander Hansen Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hei godtfolk! Jeg har akkurat solgt min Mercedes og er på jakt etter noe nytt , en dieselbil til under 50 tusen Tenkte da at en bmw 525TDS måtte være helt topp , har mest sansen for E34. Har et par spørsmål om ting jeg lurer litt på mitt eneste forhold til Bmw var da min far kjørte 325IXA da jeg var litt mindre Hvordan er forbruket på en slik turbodiesel? Hva bør man se opp for ved et kjøp? Trøblete automat, turbo , motor , tenker da på store plutselige kostnader altså svakheter med modellen når bilen har rullet noen km? Beklager dumme spørsmål , jeg er ny innen gamet , men håper noen kan gi meg noen svar. på forhånd takk!
Spankus Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Hei, 525tds e34 er en bil med masse kjøre comfort. Forbruket varier litt men rundt 0,6-0,7 på langkjøring. Du bør se etter rust: Kanaler Dører Bakluke Frammskjermer Slitasje: Førersete Forstilling Bakstilling Vanlig TDS: En liten "hyle" lyd fra diff. Problem med diesel pumpen og dyser. Toppakning (som på de fleste bmw'er) Men det er jo en langtgående bil, som går og går. Har ikke noen erfaring med automat på disse bilene annet att en kamerat spant ett par runder med sin og kassa gikk i nødmodus. Dette er jo en bil som begynner og "dø ut". Få av disse bilene som er i bra stand, og hvis de er bra så koster de gull og grønne skoger. Men du burde greie å finne en kjempe grei til rundt 40000-50000kr.
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Foreslår E39 525TDS! Pappa har en slik en du får for 110 000,- Full M5 styling, 18" felger, elektrisk skinn interiør, fullt service hefte..98 modell, 180 000KM. PM om du er intressert
NBCustom Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 hoi bukken, skal du ha automat til 50 lapper, DA bør den være bra.. de er dessverre noe mindre verdt enn de med manuell.
Aleksander Hansen Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 Hei! Har nå funnet en bil som ser grei ut Bilen er tungstarta uten bruk av motorvarmer og selger påstår at dette skyldes glødeplugger? Noen som har noe og si om det? Har hørt en historie fra en kar med en Omega med 2,5td motoren om en hjerne som gikk og bilen ble tungstarta kosta visst mer enn bilens verdi og bytte. Noen formeninger?
Aleksander Hansen Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 Heisann! Skal av og se på bilen i morgen , hadde vært utrolig bra med noen tips før da!
TRF Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 les linken i signaturen min vedr motor spørsmål. Motoren i denne bilen heter m51d25. meget bra motor. ville vært forsiktig med automat dog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå