Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har svarte M3 vader interiør.. begynt å miste litt farge på de side putene, noen som vet om noe som vil hjelpe til med å få fargen tilbake ? har bestilt rens og innpregnerings middel orginalt fra BMW.. noen som vet om dette vil hjelpe til med å få tilbake fargen ?

tusen takk for svar !!

Skrevet

Nei, hjelper nok ikke mot fargen, men hjelper nok for å beholde fargen, "mykheten" lengre.. Det er nok altfor få som gjør noe som helst med skinnstolene sine. Det er lurt med litt pleie i blant :)

Jeg har selv brukt sort skokrem, og det funker til en viss grad.. det kan også være lurt å gå over med den impregneringen etterpå.. Tror riktignok ikke at det blir like holdbart som en farge fra leathermaster.

Jeg er også veldig fornøyd med denne, bruker den på alt fra seter til motorsykkelklær og sko..!

41aLPh5o5dL._SL500_AA300_.jpg

Skrevet

skokrem funker sikkert helt til du setter biln i sola.. . sjekk på swisswax sine sider. de har skinnfarge der. de har sort på lager tror jeg, så kan de lage til hvilken som helst farge om du sender inn en liten prøve.

rens det, farg det, og impregner det med bmw produktene du kjøpte. swisswax selger også elefant fett som man kan smøre på utsatte steder. da burde det bli knall :D

Skrevet
skokrem funker sikkert helt til du setter biln i sola.. . sjekk på swisswax sine sider. de har skinnfarge der. de har sort på lager tror jeg, så kan de lage til hvilken som helst farge om du sender inn en liten prøve.

rens det, farg det, og impregner det med bmw produktene du kjøpte. swisswax selger også elefant fett som man kan smøre på utsatte steder. da burde det bli knall :D

Tusen takk for svar! Hvordan skal jeg sende inn en prøve? Det er svarte vader stoler, er vel kun en farge til de :P og elefant fettet, kunne du sendt en link på den?

Skrevet

Jeg var på en møbelbutikk og kjøpte skinnfarge til mine seter. Det er en prosess som tar endel tid, men interiøret mitt ble helt 100 etterpå. Vaske vaske vaske, så gni på skinnfargen, la det tørke over natten, gni på litt til, så sause på med impregneringen som fulgte med, for at greiene ikke skal farge av. Brukte vel rundt en uke på hele prosessen, og det må skje innendørs. Kaldt skinn trekker ikke til seg veldig mye.

Det var standard svart til skinnsofaer jeg kjøpte, det matchet fargen på setene perfekt :)

Skrevet

All skinnbehandling tar tid. Skinnet må trekke til seg osv. Du har ikke et gammelt stoffinteriør du kan kjøre med imens? Skinnbehandling og spesielt farging er ikke noe som er gjort på en kveld, dessverre.

Skrevet

kittet med farge osv det selges på sidene nevnt over ja. vil de ha en prøve ( om du ikke vil prøve med standard svart) så kan du klippe av en liten bit under stolen der skinnet er huket i ramma, eller under sitteputa på baksetet eller noe. treffer kansje litt bedre med en custom farge da, men koster litt mere og.

men som nevnt tidligere, dette tar tid, så ta det når du kan la bilen stå en stund. rensen skal jo tørke, fargen skal trekke og tørke i kanskje flere lag, og beskyttelsen skal og stå å trekke/ tørke også så. så bør det stå noen timer før man smør på noe nytt produkt. men ikke stress med det. ta deg GOD tid. det er da det blir godt resultat :D lykke til!

Skrevet
Kjøp ett kitt med oppfarging fra Swissvax.

Har gjennom mitt engasjement i Scandicshine prøvd

det meste av kjente merker til oppfarging, men ingen

slår Swissvax sålangt.

Fargen tørker på 3-4 timer og setene er klare til bruk igjen.

http://www.scandicshine.no

eller

http://www.swissvax.no

Man kan altså gni fargen på skinnet, og 3-4 timer senere sette seg i bilen med hvite klær og kjøre seg en tur? Isåfall er dette et genialt mirakelprodukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...