Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Legger litt planer for vinteren for tiden. Skal ikke gjøre mye, men noe må man jo forbedre:)

Skal lage eksos med 2 potter, håper og få den ned til 90db slik att jeg får kjørt på bmw treff bla. Så ett litt større inngrep. Skal bygge om bærearmene bak slik att jeg får 0 i camber hele tiden altså att den ikke får mere negativ camber under innfjæring. Vil ha enda bedre grep :) så blir sporvidden smala inn bak slik att jeg får på så breie dekk det går på 10" felg. 285-35-17 tror jeg blir bra. Over til noe annet. Noen som har en facelift m20 starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger litt planer for vinteren for tiden. Skal ikke gjøre mye, men noe må man jo forbedre:)

Skal lage eksos med 2 potter, håper og få den ned til 90db slik att jeg får kjørt på bmw treff bla. Så ett litt større inngrep. Skal bygge om bærearmene bak slik att jeg får 0 i camber hele tiden altså att den ikke får mere negativ camber under innfjæring. Vil ha enda bedre grep :) så blir sporvidden smala inn bak slik att jeg får på så breie dekk det går på 10" felg. 285-35-17 tror jeg blir bra. Over til noe annet. Noen som har en facelift m20 starter?

Rimelig sikker på at jeg har en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hvorfor vil du 0 i camber ved innfjæring? Skal du bygge "triangel-armer" da? Ikke lett å bygge det uten eller?

Mer kjøring på BMW treff og mindre på gatebil tror jeg er ganske så fornuftig :)

Fordi jeg vil att hele dekket skal være i kontakt med bakken. Vil ha mye grep nå. Skal bygge det så det går og justere camber. Men da blir det slik att vist jeg justerer feks 2 grader negativ så har den det og under fjæring og. Blir og bygge om armene. Som anders sier så er det paralelle fester som er løsningen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger litt planer for vinteren for tiden. Skal ikke gjøre mye, men noe må man jo forbedre:)

Skal lage eksos med 2 potter, håper og få den ned til 90db slik att jeg får kjørt på bmw treff bla. Så ett litt større inngrep. Skal bygge om bærearmene bak slik att jeg får 0 i camber hele tiden altså att den ikke får mere negativ camber under innfjæring. Vil ha enda bedre grep :) så blir sporvidden smala inn bak slik att jeg får på så breie dekk det går på 10" felg. 285-35-17 tror jeg blir bra. Over til noe annet. Noen som har en facelift m20 starter?

Rimelig sikker på at jeg har en

Send meg pm om du vil selge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil att hele dekket skal være i kontakt med bakken. Vil ha mye grep nå. Skal bygge det så det går og justere camber. Men da blir det slik att vist jeg justerer feks 2 grader negativ så har den det og under fjæring og. Blir og bygge om armene. Som anders sier så er det paralelle fester som er løsningen.:)

Ja, bør jo ha negativ camber skal den sitte på bane. Drag kan du kjøre med 0 i camber. Hva skal du bygge det av da? Modifisere E87 eller E90? Eller blir det full race med justerbare lenkearmer, uniballs og greier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at produsentene gikk vekk fra stiv bakaksel..

I sving er du avhengig av at hjulopphenget gir negativ camber, da bilen krenger og negativ camber gir mer dekkoverflate i kontakt med veien. Har du 0 grader camber i sving vil bilen tendere til å ''velte'' og belastningen havner på ytterkant av dekket. Med andre ord kan ikke bilen ''støtte seg'' mot dekket og veigrepet reduseres betydelig.

Den eneste fordelen jeg kan se med 0 grader camber bak er bedre grep rett fram og mindre dekkslitasje.

Ville heller konsentrert meg om å redusere negativ camber i normal kjørehøyde, men beholde den originale geometrien i hjulopphenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at produsentene gikk vekk fra stiv bakaksel..

I sving er du avhengig av at hjulopphenget gir negativ camber, da bilen krenger og negativ camber gir mer dekkoverflate i kontakt med veien. Har du 0 grader camber i sving vil bilen tendere til å ''velte'' og belastningen havner på ytterkant av dekket. Med andre ord kan ikke bilen ''støtte seg'' mot dekket og veigrepet reduseres betydelig.

Den eneste fordelen jeg kan se med 0 grader camber bak er bedre grep rett fram og mindre dekkslitasje.

Ville heller konsentrert meg om å redusere negativ camber i normal kjørehøyde, men beholde den originale geometrien i hjulopphenget.

Sjønner hva du mere og vet hvordan det virker org. Det blir vel brukbart og svinge og skal du se. Blir ett kompromiss. Org er det for mye camber endring ved fjæring. Denne bilen krenger og fjærer meget lite så trenger ikke så mye camber endring. Uansett blir grepet extremt mye bedre både rett frem og i sving når det blir 11" brei felg og 295-35-17 bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...