Gå til innhold

Motoroljeskift, og automatgiroljeskift pris? Gjerne i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en BMW 523IA E39 som har gått litt over 260.000 er det vel blitt nå. I dag fikk jeg opp en varsel lampe som sier "oil service". Først og fremst, da er det motorolje det er snakk om ikke sant?

Girkassen på bilen har også gått i nødmodus 1, eller 2 ganger. Mest sannsynlig bare en elektrisk feil ettersom den gikk av etter jeg slo av og på motoren. Jeg vil gjerne bytte oljen, filter og alt det der til automatgiren uansett. Fikk en pris på ca. 5800kr hos Jæger i dag for en slik opperasjon. Er det best og gjøre det på et verifisert Bmw verksted, eller er andre verksted ok også? Isåfall hva bør dette ligge på?

Og hva vil det ca. koste og få gjort en slik oljeservice slik at det lyset forsvinner, og er det noe som MÅÅÅ gjøres nå med en gang eller?

Takker for svar! :D

Skrevet

Du bør ikke utsette oljeskift nei. Heller ikke på automatkassen hvis den allerede har begynt å gå i nødmodus fra tid til annen.

Olje og oljefilter bytter du lett på disse motorene på 5minutter. Eventuelt kan du ringe til NAF og spørre om de kan ta for deg. Jeg har hørt på radioen i hele vinter at de gjør jobben gratis, og tar kun betalt for olje og filter. Hvis ikke, kan jeg gjøre jobben for 200kr.

Når det kommer til automatkassen er det snakk om FLUSHING. Jeg tipper det vil koste rundt 4-5000kr, en kostnad som forhåpentligvis vil spare deg for å bytte girkasse (og flushing av den nye kassen) når kassen havarerer.

Skrevet

Jo, du må resette serviceindikatoren!

Hvem som helst kan bytte olje og filter på motoren.. Det er også nyttig å lære seg selv!

Bytte olje på automatgirkassen hadde jeg vært litt mer kritisk til, jeg er iallefall ikke helt overbevist på mine ferdigheter med oljeskift på disse.. Kjenner til flere tilfeller hvor man har byttet olje på en "gammel" kasse som som tilslutt har endet opp med havari.. :roll:

Selve automatkassene er jo ofte ganske skranglete etter noen hundre tusen også...

Skrevet

Når det gjelder automatkassen så ville jeg ikke brukt Jæger ! De byttet oljen på min, men glemte filteret.. Heldigvis oppdaget jeg det.

Bruk heller Automatgear service, holder til i Salhusvegen 55,

Åsane. De har peil !

Skrevet

Er du ute etter ett godt stykke arbeid så er Autoteambergen ett meget godt valg til olje skift på kassa, nylig vert der selv og meget hyggelig service og folk som faktisk har peiling, disse folka her tar både porscher og ferrari så de vet hva de driver med.

http://www.autoteambergen.no

Skrevet

Er vel mekanikere fra Mercedes som jobber på autoteam?

Det er et verksted på Sotra, Straume idrettspark, hvor det er mekanikere fra BMW som har startet for seg selv. De går det jo an å høre med :)

Skrevet
Er vel mekanikere fra Mercedes som jobber på autoteam?

Det er et verksted på Sotra, Straume idrettspark, hvor det er mekanikere fra BMW som har startet for seg selv. De går det jo an å høre med :)

Jo det kan hende, men som de sa tok de mest BMW og mercedes + at jeg har jobbet endel ved siden av verkstedet der og har sett endel sportsbiler stå der bla flere ferrari, porsche, E60 M5 og en Lamborghini. Det er vel ett pluss for at de gjør godt arbeid, men så klart finnes det mange gode verksteder her i Bergen, men jeg var veldig fornøyd med di der nede:)

Skrevet

Var og sjekket pris med Autoteam på Nesttun tidligere i dag.

De ville ha 2000kr for jobben, er ikke det litt stivt for oljeskift med nytt filter?

Skrevet
Var og sjekket pris med Autoteam på Nesttun tidligere i dag.

De ville ha 2000kr for jobben, er ikke det litt stivt for oljeskift med nytt filter?

På hvilke olje skift? kasse eller motor?

Autoteam AS

Fabrikkgaten 6 litt bortenfor esso i fjøsangerveien.

5059 Bergen

Skrevet
Her snakker vi motorolje med filter. Hadde jeg fått den prisen for oljeskift på automatkassen hadde det vært en done deal, hehe.

Ja begynte og lure:P men 2000 er da ikke så ille. Det billigste er jo og gjøre det selv, ikke helt den store operasjonen heller. Kjøp olje på GS åpne oljefyllingslokket (få ut trykket) jekk opp bilen, skru ut bunnpluggen og la det renne til det stopper, ta ut filteret, sett i nytt, skru på lokket og hell olje på motoren, skru igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...