heihei1 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Har en bmw 328ci med ettermontert kompressor så nekter å gi meg varme inn i kupen, prøvde litt i dag å makke å fikse de å fikk litt respons ved høyt turtall å da kom de opp at de var for lite kjøleveske på bilen men så fort turtallet gikk ned forsvant lampen så tenkte ej at de var luft i systemet å skrudde opp toppa å kjøleveska bare fosset ut av tanken så etter fylte ej kjøle veske å kjørte en runde å fikk opp lampa igjen å fylte opp å ventet litt plutseli sprakk ekspansjonstanken:S så no e ej drit lei av kjøleveske varme i kupen!! er d noen så har en ide????? kan de være toppen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Virker som det har dannet seg veldig mye trykk i ekspansjonstanken og det er grunnen til at den har sprukket, ville ha sjekket vannpumpa før du gjør noe annet. Hvis du har noen grunn til å tro at det kan være toppakninga, så sjekk etter vann i olja og mye eksos, er hvertfall typiske tegn på nettopp dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Som nevnt, sjekk pumpa først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heihei1 Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2011 okey:) ska sjekke de.takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helstad Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Sjekk her: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=144027&hilit=e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Som nevnt, sjekk pumpa først. Skjønner ikke dette jeg Mener du at pumpa plutselig begynner å levere så mye trykk at eksp.tank revner Eneste årsak jeg kan se er at kompresjonstrykket i sylindrene kommer inn til kjøleveska (kanalene) Sprukket topp eller pakning Men Start med å ta ut termostat for å eliminere Husk å sette inn ny etterpå hvis det viser seg at dette er feilen Du kan kjøre litt uten termostat men motor får ikke riktig driftstemperatur så du får større slitasje og bensinforbruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Som nevnt, sjekk pumpa først. Skjønner ikke dette jeg Mener du at pumpa plutselig begynner å levere så mye trykk at eksp.tank revner Selvsagt ikke, men innlegget indikerer helt klart at motor går såpass lenge at drifts temp og vel så det er oppnådd. Funker ikke pumpa skikkelig da, så vet vi vel alle hva som skjer. Koking rundt sylindre og TRYKK.. Eneste årsak jeg kan se er at kompresjonstrykket i sylindrene kommer inn til kjøleveska (kanalene) Sprukket topp eller pakning Men Start med å ta ut termostat for å eliminere Husk å sette inn ny etterpå hvis det viser seg at dette er feilen Du kan kjøre litt uten termostat men motor får ikke riktig driftstemperatur så du får større slitasje og bensinforbruk Ellers er jeg forsåvidt helt enig med deg, men jeg gjorde en kortversjon kort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Ååååå Skrev nok før jeg tenkte 2 ganger. Enig i det ja Tok som at du mente pumpa ga trykket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heihei1 Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2011 sjekket termostaten for noen dager siden å den åpnet seg ikke:S så varmen var de samme, men i dag va ej ute og kjørte da tempen sank å varmen fossa inn i bilen:) men etter litt kjøring igjen forsvant de litt etter litt:S kan dette være termostaten eller noe elektrisk??? håper på goe svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Må bare skyte inn at ved starting med startkabler så kobler man alltid kablene først på bilen som trenger strøm. Først på pluss polen, deretter jord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå