Gå til innhold

sliter med varme


heihei1
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bmw 328ci med ettermontert kompressor så nekter å gi meg varme inn i kupen, prøvde litt i dag å makke å fikse de å fikk litt respons ved høyt turtall å da kom de opp at de var for lite kjøleveske på bilen men så fort turtallet gikk ned forsvant lampen så tenkte ej at de var luft i systemet å skrudde opp toppa å kjøleveska bare fosset ut av tanken så etter fylte ej kjøle veske å kjørte en runde å fikk opp lampa igjen å fylte opp å ventet litt plutseli sprakk ekspansjonstanken:S så no e ej drit lei av kjøleveske varme i kupen!! er d noen så har en ide????? kan de være toppen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det har dannet seg veldig mye trykk i ekspansjonstanken og det er grunnen til at den har sprukket, ville ha sjekket vannpumpa før du gjør noe annet. Hvis du har noen grunn til å tro at det kan være toppakninga, så sjekk etter vann i olja og mye eksos, er hvertfall typiske tegn på nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, sjekk pumpa først.

Skjønner ikke dette jeg :?: Mener du at pumpa plutselig begynner å levere så mye trykk at eksp.tank revner :?

Eneste årsak jeg kan se er at kompresjonstrykket i sylindrene kommer inn til kjøleveska (kanalene) :lecture:

Sprukket topp eller pakning :(

Men :)

Start med å ta ut termostat for å eliminere :)

Husk å sette inn ny etterpå hvis det viser seg at dette er feilen :wink:

Du kan kjøre litt uten termostat men motor får ikke riktig driftstemperatur så du får større slitasje og bensinforbruk :lecture:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, sjekk pumpa først.

Skjønner ikke dette jeg :?: Mener du at pumpa plutselig begynner å levere så mye trykk at eksp.tank revner :?

Selvsagt ikke, men innlegget indikerer helt klart at motor går såpass lenge at drifts temp og vel så det er oppnådd. Funker ikke pumpa skikkelig da, så vet vi vel alle hva som skjer. Koking rundt sylindre og TRYKK..

Eneste årsak jeg kan se er at kompresjonstrykket i sylindrene kommer inn til kjøleveska (kanalene) :lecture:

Sprukket topp eller pakning :(

Men :)

Start med å ta ut termostat for å eliminere :)

Husk å sette inn ny etterpå hvis det viser seg at dette er feilen :wink:

Du kan kjøre litt uten termostat men motor får ikke riktig driftstemperatur så du får større slitasje og bensinforbruk :lecture:

Ellers er jeg forsåvidt helt enig med deg, men jeg gjorde en kortversjon kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sjekket termostaten for noen dager siden å den åpnet seg ikke:S så varmen var de samme, men i dag va ej ute og kjørte da tempen sank å varmen fossa inn i bilen:) men etter litt kjøring igjen forsvant de litt etter litt:S kan dette være termostaten eller noe elektrisk??? håper på goe svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...