teddybjørn Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 Hallois Skal bytte motor i min 2,5 tds 98 mod.Har fått tak i en 2,5 omega motor fra 94 som ikke er gått så mye.Er der noen forskjeld på diesel pumpen på disse motorene.??Kan en bruke samme hjerne(styringsmodul) på omega motoren? Har fått med hjernen til den omegamotoren så jeg kan ev sette den inn,men den gamle motoren min er chippet så det hadde vært fint om en kunne bruke samme hjerne.Er der ellers noe forsjell på disse motorene?? På forhånd takk for svar
Forbiss Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 Redd for at du må bruke pumpa fra BMW motoren. Skal ikkje si det sikkert men trur ikkje pumpa er heilt lik på omegamotoren.
TRF Skrevet Januar 30, 2011 Skrevet Januar 30, 2011 pumpa i bmw motoren har magnetisk styring, mens omegaen har slepekontakt (dersom årstallene dine stemmer). Derfor må du bruke bmw pumpa. ellers er jo innsuget forskjellig, og her får du nok ikke på den nye typen. les tråden i signaturen min, der står dette.
teddybjørn Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 Er der forresten noen her som har byttet pumpe,eller vet hvordan man gjør det?
teddybjørn Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 Det er ikke så lett å få tak i rep håndbøker til disse motorene.....
TRF Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 ja.men har ikke tid til å skrive ei håndbok til deg. Det er i all hovedsak rett frem skruing, men du må ha spesialverktøy til å få pumpa av registeret (og holde drev/kjede på plass), og du bør ha pinne til å låse av svinghjulet. -Terje Raymond
Forbiss Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Enkel og grei skruing å bytte pumpa men som sagt så bør/må du ha verktøyet til å holde pumpedrev og register på plass. Viss du ikkje har det kan det bli verre.
teddybjørn Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Vet dere hvor får en får kjøpt det verktøyet.???
PenguiN- Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 kanskje en jobb å sette vekk til noen andre dette her om du ikke engang vet hvor verktøyet for jobben kjøpes? ikke frekt ment, bare my 2 cents
Forbiss Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Trur det kan kjøpes billig på ebay. Søk på m51 timing tool.
bmw520 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 www.invenit.no har både avdragerverktøyet og innstillningsverktøyet for pumpa
teddybjørn Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Flott da kan jeg undersøke der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå