Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois

Skal bytte motor i min 2,5 tds 98 mod.Har fått tak i en 2,5 omega motor fra 94 som ikke er gått så mye.Er der noen forskjeld på diesel pumpen på disse motorene.??Kan en bruke samme hjerne(styringsmodul) på omega motoren? Har fått med hjernen til den omegamotoren så jeg kan ev sette den inn,men den gamle motoren min er chippet så det hadde vært fint om en kunne bruke samme hjerne.Er der ellers noe forsjell på disse motorene??

På forhånd takk for svar

Skrevet

pumpa i bmw motoren har magnetisk styring, mens omegaen har slepekontakt (dersom årstallene dine stemmer). Derfor må du bruke bmw pumpa.

ellers er jo innsuget forskjellig, og her får du nok ikke på den nye typen.

les tråden i signaturen min, der står dette.

Skrevet

ja.men har ikke tid til å skrive ei håndbok til deg.

Det er i all hovedsak rett frem skruing, men du må ha spesialverktøy til å få pumpa av registeret (og holde drev/kjede på plass), og du bør ha pinne til å låse av svinghjulet.

-Terje Raymond

Skrevet

Enkel og grei skruing å bytte pumpa men som sagt så bør/må du ha verktøyet til å holde pumpedrev og register på plass. Viss du ikkje har det kan det bli verre.

Skrevet

kanskje en jobb å sette vekk til noen andre dette her om du ikke engang vet hvor verktøyet for jobben kjøpes? ikke frekt ment, bare my 2 cents :)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...