steffru Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 noen som vet om en diff fra e34 passer i en e32? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 kanskje noen gidder å svare deg om du gidder å skrive en ordentlig emnetittel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 kanskje noen gidder å svare deg om du gidder å skrive en ordentlig emnetittel. Synes personlig at slike svar er ubehagelig og unødvendig. Går da an å skrive det på en litt hyggeligere måte liksom. Men er enig i at det er for dårlig emnetittel og kanskje blir stengt snart hvis ikke trådstarter forandrer den. Litt beskrivelse av motor og modell har vel også hjulpet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Jeg beklager om jeg bjeffer litt, MEN. Det står klart og tydelig i retningslinjene hvordan dette skal gjøres. Det er normalt og sunn fornuft å greie å tenke seg til at det kan være lurt å skrive en ordentlig emnetittel. det er direkte frekt å forvente at hele bimmers skal trykke på din diffuse tråd for å sjekke om de kan svare eller ikke. det er tross alt folk som bruker sin fritid på å hjelpe helt fremmede gratis. og selv om min nye profil ser ganske ung ut, så har jeg vært medlem her lenge. (5 - 6 år?) og ser flere slike daglig føler jeg.. For å gjøre godt for det hele igjen kan jeg si at stor diff fra e34 passer fysisk i traversen på e32 ja.. (mener jeg nå ganske sikkert da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Jeg beklager om jeg bjeffer litt, MEN. Det står klart og tydelig i retningslinjene hvordan dette skal gjøres. Det er normalt og sunn fornuft å greie å tenke seg til at det kan være lurt å skrive en ordentlig emnetittel. det er direkte frekt å forvente at hele bimmers skal trykke på din diffuse tråd for å sjekke om de kan svare eller ikke. det er tross alt folk som bruker sin fritid på å hjelpe helt fremmede gratis. og selv om min nye profil ser ganske ung ut, så har jeg vært medlem her lenge. (5 - 6 år?) og ser flere slike daglig føler jeg.. For å gjøre godt for det hele igjen kan jeg si at stor diff fra e34 passer fysisk i traversen på e32 ja.. (mener jeg nå ganske sikkert da) Rooolig.... Pust med magen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffru Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2011 skal være mer spesifikk neste gang. beklager spesielt til trf-racing. det jeg lurer på er om en diff fra en e34 525i m50b25 1992 med manuell kasse passer i en e32 735i m30b35 1992 med automatkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Jeg vet ikke med flensene, men begge er vel "stor" diff, så skal gå i traversen. Det er sikkert noen andre her inne som vet mer om dette enn meg. du kan også se litt på realoem.com der pleier det å stå en del dimmensjoner osv. godtatt, og velkommen til forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Vel, e32 735 har iallefall samme diff som e34 535 og alle e34 (fra 525 og oppover) har samme travers. Så diffen passer fysiskt. Hva flenser mot drivakslinger og splittakslinger anngår vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Mener vel at 525 har 188-diff, og E32 735 har vel 210-diff...!? Det stemmer ihvertfall med både de 525'ene og 735'ene jeg har vært borti. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 188 er "lille" diffen med 4 bolter over? og 210 er "store" diffen med "ramme rundt"? eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Nei, det har ikke noe med det å gjøre. Både 168 (lillediffen),188 (mellomstediffen) og 210 ( storediffen) kom med 4 bolter over. Usikker på når, men det var ett skifte en gang hvor det designet ble byttet til den "med ramme". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 hmm..ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 518, 520 (m20 og m50) og 524/525td(og tds) ble aldri levert med travers med ramme, verken som sedan eller stasjonsvogn. (med unntak av noen få utgaver av 518). Derimot har alle 525 (m20 og m50) og oppover alltid hatt travers med ramme. Begge travers typene kom omtrent samtidig så dette er ikke en design forandret med tiden men rett og slett en design forbedring for de motorsterke e34 som alltid har vært der. Men alle* differ fra e34 passer nok fysiskt i e32, men det vil være forskjell på flensene. * EDIT, ser den siste settningen må utfylles litt : Vel og merke alle e34 differ fra og med 525 bensin (ikke diesel, alltså e34 med travers med ramme. 520, 518 og 524/525 diesel differ passe de og, men trenger en brakett i forrkant da den fremre foringen i traversen (med ramme) er annerledes plassert enn i traversen uten ramme. Men nå er vel 520, 518 og 524/525 diesel differ kanskje ikke de mest ettertraktede til store e32 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Flott! Da fikk vi oppklart det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå