ThomasA Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Hei, Er ikke noe mekkeguru selv, så jeg hadde min 118D på service hos en bekjent av meg for bremseskift rund baut inkl bremsevæske, oljeskift, skifte av luftfiler og dieselfilter. Når jeg henter bilen og kjører hjem så smålugger den på turtallet ca 1200-1500 og ca 2500 omr. Jeg tenkte at dette går seg til pga dieselfilteret. Men den gang ei. Gir jeg gass, så går det greit, men når den detter ned på turtallet igjen, så kan det lugge litt igjen. Temperaturen i området har jo vært av type alt for kaldt, og nå stod den plutselig inne i varmegrader, for så å komme ut i kulda igjen. Det virker som den blir "værre" når det er varmere ute. Da er spørsmålet; hvorfor lugger den? Kan det være dieselfilteret som ikke er originalt og "holder igjen" diesel? Kan det være temperaturforskjellen som har produsert noen form for kondens/vann som gjør at det lugger. Nå aner ikke jeg hvor LMM sitter på den, men kan skifte av luftfilteret "miklet" til noe som gjør at den suger luft ujavnt? Håper noen har tips
ThomasA Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Jeg snakket med en BMW-tekniker her om dagen, og han sa at "feil" olje kunne føre til lugging. 118D'en var visstnok veldig følsom på oljen, og han anbefalte Castrol SLX 0-30 utviklet for bl.a BMW. Hva bruker dere andre?
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Ehm... Olje kan påvirke motorgange? Første jeg har hørt om detta iaffal.... Tror det er en sensor som kan begynne å tulle litt jeg,. Hør med TRF-Racing her på bimmers.
TRF Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 det er ikke olje som gjør de symptomene du beskrviver.. du kan tenke deg selv hvordan veivlager osv ville sett ut om det skulle "holde igjen" så my effekt.. på med tester og begynn å feilsøk.. du kan også sjekke at ikke innsuget ditt er sotet igjen.. og LES tråden som er linket til i singaturen min.
ThomasA Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Det som er litt snodig er at dette skjedde rett etter "service". Alt var normalt før det ble byttet luftfilter, dieselfilter, oljefilter og olje. Sammenhengen bør jo logisk sett ha noe med dette å gjøre, men mindre han har vært borti noe under skifte av dette.
TRF Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 ja, da kontrollerer du f.eks dieseltilførsel. tester. det er begrenset hvor mye galt kompisen din kan ha gjort..
Patrick B Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Fant du ut av dette? Har lignende problemer med min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå