Exhaust Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Hei! Jeg har netopp kjøpt meg min første BMW, en 325i. Det eneste problemet med bilen er at den jager på tomgang uansett om motoren er varm eller kald. LMM er netopp byttet. Noen tips? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 tomgangsregulator? falskluft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exhaust Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2011 Har sjekket for falskluft, men finner ikke noe slikt noen steder. Motoren går som en klokke så lenge bilen ruller og er i gir. Denne tomgangsregulatoren, hvor sitter den? Har hørt at det også kan være lambdaen, men jeg vet ikke hvor denne sitter heller. BMW er helt nytt for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exhaust Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Har du sprayet med startgass ved innsugsbelgen osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Prøv å ta opp coilene å kontroller plugghullene for olje. Lambdasonde kan også være synderen, den sitter på øversiden av eksosanlegget sånn c.a midt under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s38b38 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 luftmengdemåler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berg2 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 var tomgangsregulatoren på min som herjet baijas. byttet den så vips alt i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exhaust Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2011 Tusen takk for svar Startgass har jeg ikke prøvd. Bilen oppførte seg rart i dag, tomgangen var høy (1500-2000rpm) når jeg hadde kjørt en stund og motortempen fortsatt var lav... Tenker det kan være tomgangsregulatoren som kødder med meg. Luftmengdemåleren ble byttet av forrige eier rett før jeg kjøpte bilen. Tenker å rense/vaske tomgangsregulatoren og bytte lambda for å se om problemet forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 jeg har samme problem, og fant ut at det vat lambdaen, men har også byttet tomgangsregulator... Den sitter under innsuget bak oljefilterhuset, metall dings som er formet som en T... og er 3 gummislanger festet til den, kan også være fordel å bytte disse, det gjor hvertfall jeg og alt ble mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exhaust Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2011 Hvor får jeg tak i tomgangsregulator til en grei penge? Forstår det slik at GS er flinke til å ta seg betalt for delene:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Prøv Koed eller Scmiedmann https://www.koed.no/ http://schmiedmann.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exhaust Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2011 Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivarandre Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Prøv og rengjør gasspjeld. Samler seg ofte mye drit der, sprøyt inn tynt rustløsende middel og tørk av med en fille/papir, gjorde dette på min og den gikk helt fantastisk etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå