svein89 Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Finner ikke ut hva som feiler min BWM 316i Compact Den starter så vidt, og spyr den ut svart røyk og fusker. Etter 5min så begynner det å lukte krutt og det ryker fra potta. hvis man ser under bilen da, så er grenrørene til eksosen under motoren rød-glødende. Noen som har vært borti dette, eller har noen forslag på hva som er galt? Mvh Svein
RF91 Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Nå kan det hende jeg er heelt på vidda, men mener å ha hørt en gang at om bilen har skikkelig feiltenning kan det ende opp med rødglødende grenrør. Og selvfølgelig fjusk o.l. Men er mulig jeg husker totalt feil og er helt på villspor nå
gica Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Skulle nesten tro bilen din går magert, får ikke nok fuel.
hurlumheio Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 er nok tett cat ja, hadde samme problemet. fjernet min og da forsvant jaggu meg problemet også
Superbeetle Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 For sen tenning kan også lage rødglødende grenrør.. Men M43 har jo ikke noe justering av slikt.. Heller mot tett katalysator jeg også.. Evt en annen del av eksosen.. Du kan jo prøve å løsne eksosen rett før katalysatoren og se hvordan den går da.. (sett bortfra bråket)
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Jeg har også hatt dette på min gamle bil. Katalysatoren tok rett og slett fyr. Kappa vekk, no probs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå