Gå til innhold

Kjøp av BMW 1-Serie

goty
 Share

Utstyr eller Nybil?  

29 stemmer

1. 1. Utstyr eller Nybil?

• Utstyr
      23
    • Nybil
      6

Anbefalte innlegg

Hei, har store planer om å importere en BMW 1-Serie om et par måneder. Ettersom jeg kun vil ha bilen som et transportmiddel og ingen racerbil vill jeg importere / kjøpe en 116i eller 118d. Det er fremdeles usikkert om det blir diesel eller bensin. Men jeg har et dillema, prisen på bilen skal ikke overstige 180k med alt inkl. Felger osv kan kjøpes i ettertid så det vill ikke være så viktig.

Men jeg har da valget : en "eldre"(04(?)-06) bil med et par km på tellern med masse utstyr, eller en "ny"(06-08) BMW 1-Serie med KM stand under 70.000. med standard utstyr som midtarmlene, varmeseter etc.

Jeg heller litt over på så ny bil som mulig, ettersom 1-serien er en praktisk "billig-bil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo egentlig et oppgjør med deg selv ;) Har du bruk for/liker en bil med over gjennomsnittet utstyr, så senker du årsmodellen, hvis ikke så går du selvfølgelig for en nyere med lite utstyr.:) Selv hadde jeg valgt en som var litt eldre med mere utstyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten stund til, så får se hva det blir til. Greit å få kommentarer har ang hva andre personer ville foretrukket. Litt kjedelig at alpinhvit ikke finnes på biler som er eldre en 07. Men blå metallic er også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt en eldre 118D med mere utstyr.

Da er bilen lettere å selge videre, og du vil nok trives mer i den :)

Velg klart dieselmotoren over bensineren! mindre feil, mer kraft, lavere forbruk, og mer lettsolgt når du en gang skal kvitte deg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner det seg med import?

Etter det jeg har sett sparer du alt fra 10-30k.

Koster ca 54.000 i avgifter, + 25% mva(?)

Og du får en 07 mod til rundt 12-13.000 euro. noe som tilsvarer totalt rundt 170.000k.

Du får en som har gått ca 40-70k til den samme prisen som en som har gått det tredoble i Norge.

Mener det var slik sist gang jeg regnet.

Avgift for egenvekt: 49 670,50

Avgift for motoreffekt: 9 320,00

Avgift for CO2: 17 736,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 76 726,50

Bruksfradrag (36%): -27 621,54

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 50 405,00

+ kjøpspris X 1.25 MVA.

Det var 116i jeg regna ut der. Tok vekt til 1250 kg ettersom jeg ikke husker hva den veide.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

http://www.finn.no/finn/car/used/result ... N=9&sort=2 = billigste alpinhvite i Norge. Sikkert litt forskjell på utstyr osv i denne sammenlikningen men du ser en vesentlig forskjell.

Sikkert noen utgifter i importen som mangler, men det er hoveddelen. (Etter hva jeg har forstått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hentet min 1 serie fra tyskland en drøyt 4 uker tilbake,er stor fornøyd.

Min er 118d 122 hk 6 gir 2007 mod,all utstyr,msport.gått 78000 km nå.Hentet direkte fra BMW systemet.Kom på ferdig regga 295000 kr ink vinterhjul.

Sjekk ut tråden min,ligger endel bilder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart valgt m-sport + det meste av utstyr fremfor at bilen skal være produsert noen år senere og være kjedelig. 1-serien blir veldig kjedelig uten m-pakken spør du meg. Kjøregleden blir løftet MANGE hakk også. ;)

Jeg kjøpte min 118i for 4-5 mnd'er siden med alt utstyr og m-sport innenfor din prisgrense. Det var også i Norge.

Ta en titt i denne tråden ang. bensin vs. diesel:

viewtopic.php?f=9&t=162459

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for utstyr, jeg også. Enig med Martin at 1-serie uten utstyr blir litt kjedelig. Selv om kanskje ikke M-pakken er det viktigste i mine øyne. (Men så har jeg ikke M-pakke heller, så da må jeg trøste meg med at den ikke er så viktig. :) )

Jeg synes sportsseter, sportsunderstell, stor A/C, den store stereoen og automatisk nedblendbare speiler er bra utstyr å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fant ut at VAT ikke må betales kan jeg titte på biler opp til 15.000k EURO, (inkl VAT) da fant jeg et par fine "nye" biler med en del utstyr. :). Dette blir bra.

Kan hende jeg er på viddene her, men jeg mener å huske at det ikke er alle biler som selges i Tyskland som du kan slippe VAT på. Mener det står "MwSt ausweisbar" i annonsen hvis du slipper å betale moms. Du burde sjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...