Gå til innhold

e46 320d 99mod. full motor overhaling.

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ta av fronten gikk overaskende fort bare man skjønte hvem skruer som holdt fangern. jeg gjorde det på den tungvinne måten.

det som er fint som jeg fort fant ut er at alle delene på bilen er "logisk" hvordan sitter skrudd fast.

Dyse nr to sitter fortsatt dønn fast. så ser ut som jeg må sveise på en mutter og prøve og få vridd den på en måte. eller få knekt den så jeg får av topp dekslet.

Jeg har også over lengre tid hatt dårlig clutch. (trodde jeg) men viser seg at dobbelmasse svinghjulet er helt kake.

Heldigvis er jo det svinghjulet dritbillig - 10.500,- på GS :shock:

Lager du en DIY på avmontering av fronten eller? :D

Skrevet
skal bytte insug da jeg har alt har renset det en gang i sommer. og nå er det like tett. så da blir det nytt :)

Men syntes du ikke 4800kr for et nytt innsug blir litt drøyt, når du liksågodt kan rense det en gang til - eller er ikke det mulig?

Eller har du sinnsykt gode rabatter, så du ikke behøver å betale så mye for det? For du får vel bare kjøpt innsug originalt eller?

Skrevet

Da har jeg fått demontert mer på motoren.

Jeg vil oppdatere med bilder i løpet av kvelden/morgen dagen.

får fortsatt ikke ut dyse to. så da ble det en morro løsning på topp dekselt. :-P

slo det i filler for og komme meg videre. har demontert diverse komponenter, som dynamo, motor fester, servopumpe. osv. syns på bilder. :-) begge sider er rensa helt, og har begynt på register siden. her stoppa det litt opp nå pga svinghjuls bolten.

Diesel pumpa. er det noen som vet om denne har ett timing merke bare man får av ytter dekslet? eller er den bare og ta av? fra bak siden med de fire mutterene man ser?

Skrevet
skal bytte insug da jeg har alt har renset det en gang i sommer. og nå er det like tett. så da blir det nytt :)

Men syntes du ikke 4800kr for et nytt innsug blir litt drøyt, når du liksågodt kan rense det en gang til - eller er ikke det mulig?

Eller har du sinnsykt gode rabatter, så du ikke behøver å betale så mye for det? For du får vel bare kjøpt innsug originalt eller?

Grunnen til at jeg velger og kjøpe nytt er pga det er potte tett. sist gang satt jeg i timer for og få det nogenlunde rent. men ikke helt opptimalt.

Skrevet

har prøvd litt av hvert. prøvd div ronkere, prøvd og slå på den. vri den osv. den har kommet litt. men sitter fortsatt godt.

det jeg sliter med nå er veivreim hjulet. bolten i midten der sitter helt sinnsykt godt.

Skrevet

Ahh tabbe å ta ut motoren først ja, pleier å ta en lang latmann mot rammevang og turne motoren med starteren eller sette den i gir og holde på bremsa og bruke latmann med langt rør på. Du må nok kanskje til med lastebil muttertrekker :)

Skrevet

Egentlig skal startkransen låses i hullet i bunnen av kassa, deretter kraftig latmannsarm. Nå er det nok som johnsen sier lettest å bruke en alvorlig kraftig trekker.

Skrevet

Men sånn som svinghjulet mitt. det er jo dobbel masse. er det noen som vet/vet om noen som kan bekrefte om jeg f.eks. kan bruke sving hjul fra annen E46? for jeg vil ha enkelmasse svinghjul så jeg slipper og tenke på kreftene som trf racing skal skremme ut av denne lille motoren :)

ser det er en som selger clutch og sving hjul fra m3 e46. vil dette f.eks. passe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...