Tronstad Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 som topic sier, for 3 dager siden kjørte jeg over noen togskinner i lav fart og rett etter smalt det ganske så greit til baki bilen (hørtes ut som venstre side bak) og noe ulyder da jeg trillet veldig rolig forover fortsatt, og i dag skjedde det igjen da jeg kjørte ut fra jobben, liten bakke og litt is klumper i veien smeller så det høres ut som om hele bakstillinga skal ligge igjen bak meg på veien.. SKUMMELT ! Hjelp ?
Tronstad Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 ingen forslag ? trenger noen svar er redd for og bruke bilen og m3n har ikke skilter så kan ikke ta den heller !
Øyvind L. Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Topplager på støtdemper bak. Da pleier det bli en bra dunke lyd. Hvis det er det som er problemet så kjøper du nye originale som er til E46 M3Cab. De er sterkere enn de vanlige. Hvis ikke det er der lyden kommer ifra så er det noen foringer under bilen.
Tronstad Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 ah okei takk for tips skal sjekke ! er bare en sjelden gang da : / kompis sa det muligens var diffen som var dårlig også, hører til historien at antispinn har sagt takk for seg for lenge siden noe jeg har valgt og ignorere ettersom jeg hater den greia uansett men mulig det er diffen hva tror dere ?
Øyvind L. Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 ah okei takk for tips skal sjekke ! er bare en sjelden gang da : / kompis sa det muligens var diffen som var dårlig også, hører til historien at antispinn har sagt takk for seg for lenge siden noe jeg har valgt og ignorere ettersom jeg hater den greia uansett men mulig det er diffen hva tror dere ? Antispinn ligger ikke i diffen.. Det er det ABS sensorene og bremsesystemet som gjør den jobben.
Kennethe34 Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Dempertopper, fremre øvre bærearmsforinger (der spissingjusteringa ligger) øvre bærekuler (de som fester bærebrua i spindelen) eller alternativt, subframe disaster. Sjekk for subframe disaster NØYE for det er ikke spesiellt lurt å kjøre rundt med.
Tronstad Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 hei igjen og takk for hjelp men dere hadde alle feil ! hehe.. fant ut av det i dag, kjørte over en dump i veien igjen og så skjedde det igjen bare denne gangen slapp det ikke opp, trodde diffen hadde skjært seg helt, men etter litt glaning og hørte på lyden når jeg prøvde og flytte bilen jekka jeg den opp og fikk av hjulet, trodde muligens det var kalipperen min som hadde hengt seg på, men den gang ei ! skrudde av kalipperen og det gikk fortsatt ikke snurre på bremseskiva så da måtte skiven av også, og der var det ! de små dritt fjørene som er til håndbrekket hadde på en eller annen finurlig måte klart og løsne og hadde kilt seg fast inni der så ikke rart dritten satt noe jævlig ! (forøvrig en våt opplevelse) og gjøre dette i veikanten med 0grader og masse sludd og bakken er pisse våt ! så da vet dere det !
JohnnyTouring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Så lyden oppstår da du treffer en dump i veien? Har samme problem, og lurer på om årsakan kan være det du beskriver. Ble det borte når du hektet på fjærene igjen? Og har det oppstått igjen siden?
slett bruker Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Jeg har også en slik dunkelyd akkurat som du beskriver. Men oss meg så var det topplageret til demperen bak som har gått i stykker for andre gang.
Tronstad Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 nei jeg har ikke hektet på fjørene igjen da hele brekk systemet bare var søppel så rev ut alt og slengte på skive osv igjen for jeg hadde dårlig tid ! men vil vel heller tro at en av foringene til svingarmene dine bak eller foringene som sitter i bærebroa bak er råtne i grunn, heller spesielt det som skjedde med bilen min !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå