Gå til innhold

Min ombygde -98 E36 M3 3.2 (VANOS overhaling s.20!)

matss
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei, ja for mente eg såg den for salg en periode. Veldig pen bil hvertfall tenkt litt og anskaffe meg en E36 selv kanskje men for se ka som skjer med tiden :) spørs om eg klarer og gi ifra meg E34en

E34'en din er jo helt rå! Men om du skulle selge den, så tipper jeg du kan få til en minst like rå E36 M3! Hadde vært gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vanosen min blitt sendt avgårde til Dr.Vanos som holder til i Texas, USA. Hvor den skal få seg en fullstendig overhaling med nye pakninger, o-ringer (19 stk!), nytt filter, oppgradert oljepumpe og modifiserte "splined gears" på innsug og eksos side. Dette blir trykktestet før den blir sendt tilbake, så bør bli bra!

Legger ved en link for de som vil ha litt mer informasjon om (Dr)Vanos.

http://drvanos.com/index.php?option=com ... 3&Itemid=4

Fikk hjelp av OLEZZ her på forumet som skaffet spesialverkøyet vi trengte fra Bavaria, og hjalp til å gjøre jobben enklere. Jobben var overraskende kurrant, men man måtte ha tunga rett i munn! Demonterte kun vifte og viftekappe for å komme til vanosenheten. Jobben var gjort på ca 2 timer. Fulgte bruksanvisningen som ligger delt på hjemmesiden til DrVanos. Nå gleder jeg meg bare til å få den tilbake, og montere sammen :D Symptomene mine var ujevn tomgang, noe ujevn gange, rasling fra vanos ved varm motor, og noe effekt tap. Så spent på hvor mye overhalingen utgjør!

Bilder kommer senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette blir stas, Morstan! Takk for hyggelig tilbakemelding ;)

Etter en laaaaaang måned så er vanosen endelig tilbake i Norge! Skal hente den i morgen, og da monteres den førstkommende fredag. OM jeg gleder meg til å kjøre igjen, og nå som det er så bra vær :D Bilen skal få en real shining etter som den har stått ute i all slagsvær den siste måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...