Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Hei. Noen her som har peiling på hvordan jeg kan finne frem til fargekoden til lakken på en E36 M3? Står den noen plass på bilen eller? Har kikket etter den i dag men finner den ikke. Mener på lakken heter Kobalt blå, eller er 100% sikker på jeg leste dette et sted men i dag fant jeg ingenting.. Vognkort og servicehefte ble stjelt og bilen ripet opp for en stund siden så mail er sendt til Tyskland for litt info der i fra men hadde vert greit å funnet lakk koden.. Ola-Andrè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Skal vel stå bak i kofferten tror jeg, gjorde det på konas E36 cab, ellers så finner de det ut på BMW hvis du opplyser chassinr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Står det ikke på dempertårnet i motorrommet? Eller på undersiden av panseret? Skal stå i dempertårnet på E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Skal stå på dempertårnet på venstresia eller du får vite den av bmw forhandler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Ok, takk for hjelpen! Regner med det var den 5-6 sifrede koda som sto etter BMW SONDERLACK da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Ok, takk for hjelpen! Regner med det var den 5-6 sifrede koda som sto etter BMW SONDERLACK da Skal være 3 siffer først. Og evt en nyansekode etter de tre i parantes. F,eks. Estoril Blau 335/3 Skal ihvertfall stå på en sort klisterlappe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Lakk koden har vel bare 3 siffer ? min E39 har 317 Orientblau og konas E36 var Bostongrun med 3 siffer i koden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Lakk koden har vel bare 3 siffer ? min E39 har 317 Orientblau og konas E36 var Bostongrun med 3 siffer i koden Ja men enkelte farger har også et siffer i parantes bak lakkoden. tror det er pga den fargen fins i forskellig nyanse eller nå sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Hmm, da kan ikke det vere den, kun tall med meg. Står på venstre dempertårn den jeg fant men kun noen tall i tillegg til bmw sonderlack.. Merkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Her er eneste som har med lakken å gjøre som jeg finner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Slik ser en slik lappe med fargenavn og kode ut. Kode nede til venstre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Bilde og kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Kan det ha noe med årsmodell å gjøre? Skiftet fargekode eller merking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Hmm. Snodig lappe. Ser ikke ut som fargekoden din står på lappen. De sifrene du ser til høyre der, er faktisk bare delenr'et til lappen som er avbildet. EDIT: Prøvde å google litt. Når det står BMW sonderlack, så betydde det tydeligvis at du har en bil med spesiell ekteriørfarge. Så da må du nok prøve å kontakte BMW forhandlern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Nei, enig med deg der ja.. Bare lurer på hvor jeg har sett den Kobaltblå merkingen om det var kun fra annonsen jeg husker den.. Blir vel klokere når BMW svarer, sendte vin koden til dem så regner med det ordner seg da. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå