Gå til innhold

Hvor mange pin i speil på e46 320Cd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det kommer an på kva utstyr det er på bilen, visst det kun er varme og el justering på dei speilene du har nå så er det 3pins kontakt.

har du el seter og memory på dei og autofold funksjon på speilene så er det 6pins

Skrevet

Er 6-pins uten memory og 12-pins med. På facelift mener jeg det er en annen type igjen, en salgs flatkabel.

Skrevet

...noe som er feil. Jeg tror dessverre ikke folkene på GS har satt seg grundig i hvilke speil som har hva, noe jeg ikke føler man kan forvente av de heller. De har endel modeller å holde styr på.

Det finnes kontakter med mulighet for seks kontaktpunkt, og kontakter med mulighet for tolv.

Totalt har man:

Tre ledninger for justering av speil

Tre ledninger for memory

To ledninger for varme

To ledninger for autofold

Har bilen alle funksjonene er det totalt 10 ledninger, og man har derfor 12-pins-kontakten.

Har man kun varme har man totalt fem ledninger, og 6-pins-kontakten. Har man flere funksjoner enn dette har man 12-pins-kontakt. Hvis man kun har autofold eller kun memory (uten varme) er jeg usikker på hva man har.

Fra 2004 engang er det brukt en salgs flatkabel. Hva som trengs her for å få dette til å fungere vet jeg ikke.

Det enkleste er uansett å vippe opp bryteren for justering av speil, så ser du det med en gang.

Skrevet

Fant ut dette nå jeg og.. Rev av dørpanelet og der satt det en slags flat kontakt, med seks punkter. Så går utifra at dette er en 6pin. Så bare å avbestille de speilene jeg bestilte før idag! :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...