Gå til innhold

520ia e39 Start problemer

Tooris
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har en e39 sedan, jeg starta bilen og så daua jeg den igjen så når jeg skulle vri om nøklen igjen var der ikke liv. bare plutselig. skjer ikke en ting,

jeg har lada opp bateriet, sotte startkabler på og slikt. skjer ikke en ting.

skrudd ut starteren og så om den funket, det gjorde den også.

er det nøkelen som er tatt kvelden eller bakstykket på tenningslåsen?. eller noe som har skjedd bak med bateriet der det er fult av ledninger, sikringer og reeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sjekket sikringer, men det ser det ut til at det er bra.

jeg skal sette inn starteren for har tatt den ut å smørt den og sjekket om alt funker. og det gjør det å. skal sette den inn igjen og koble pluss og minus på den og ta å starte den manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at bakstykket er noe som blir byttet på spesielt e39, men da skaper det en god del latterlig problemer først - stereoen kutter, lamper blinker eller står på osv. Har du hatt noen slike problemer?

Kan jo tenkes at det er som du sier bryteren på kassa, men der kan ikke jeg hjelpe - kan ikke mye om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ingenting blinker eller slikt. alt er fortsatt helt normalt skjønner du? tenkte å ta den henn på et verksted slik at dem kan sjekke det, for har kikket en del nå men får det rett og slett ikke til uten feilsøkeren. skal se om det kan være den bryteren på girkassa, men tror ikke det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør jo ikke slik at bilen ikke vill slå inn eller noenting?. er ikke liv i bilen når jeg vrir om tenninga, starteren slår ikke inn selvom starteren er tatt ut å sjekka at den funker og det gjør den. så den satt jeg inn igjen og vill fortsatt ikke slå inn når jeg vrir om tenninga på bilen?.

alt av lys, og slikt fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kontakter først og fremst,ser du har endel på batteriet bl.a som du nevner.

Etterpå kan du,eller noen som er kyndige,til å måle spenning til starter ved kinning,mangler denne kan en bare fortsette å måle seg "bakover" til feilen er funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...