Theboss Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Hei. Lurer litt på om det har vært noen større problemer med denne typen motor. 2001 bmw 318ci 1,9 118hk. Noe jeg bør passe på ? Vurderer kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 BMW M43 er god motor, pass på at olje er bytta regelmessig som på alle motorer. Lytt til motoren ved kaldstart, om det ikke er noe tikking er jo det bra. Pakningen mellom oljefilterhuset og blokka kan ofte lekke, og slanger til veivhusventilasjon kan bli morkne. Stuss for vann ut av i bakkant av toppen kan begynne å lekke kjølevann. Ingen av disse er vanskelige eller kostbare ting, kommer ikke på noe annet i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Theboss Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2011 Okei. Takk for svar . Har hørt at M43 motoren er god. og absolutt mye bedre en N43 motor ? Noen som vet åssen den er å kjøre ? Billig i forbruket ? Ikke noe mer jeg absolutt bør passe på når jeg skal kjøpe en slik bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Hvis du har råd til det, spander på deg en større motor. 318 blir fort slapp med full bil, eller generelt bare deg i bilen. Hadde slik motor før og angrer ikke på jeg bytta den ut med en sekser. Forbruket på min lå på ca 0,8 og syns det var høyt for en liten firer. Ellers er de jo ganske skuddsikre, ikke mye som kan feile. Men er jo en gammel motor generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw98. Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 har samme bil selv.. på sommerstid bruker den ca 0,63 pr mil noe jeg er svært fornøyd me.. disse pakningene som er nevt ovenfor har jeg skiftet til pongt å prikke som Johnsen86 nevner.. er svært fornøyd me bilen skjenerelt.. er absålutt ingen fartsmaskin men den går helt greit i forhold til mange andre biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 hatt 318CI motoren...og jeg kan anbefale og vente litt og heller gå for sekser. bedre lyd, bedre drag og bilen føles mer "solid" på en måte. det er nå mine tanker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Februar 9, 2011 Share Skrevet Februar 9, 2011 Okei. Takk for svar . Har hørt at M43 motoren er god. og absolutt mye bedre en N43 motor ? Noen som vet åssen den er å kjøre ? Billig i forbruket ? Ikke noe mer jeg absolutt bør passe på når jeg skal kjøpe en slik bil ? N43 Føles mye bedre å kjøre og har nok lavere forbruk, men er mer som kan gå i stykker på denne avanserte motoren... M43 er jo ikke sprek akkurat, men går ut ifra det ikke bryr deg nevneverdig når du vurderer en. Fabrikktall på forbruk finner du på nett, reelt forbruk kan du nok finne på kjørecomputeren om du er ute å prøver bilen. Seks sylindre er jo selvsagt mye finere lyd i og litt bedre drag, men bruker også mer, er helt opp til hva du er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå