Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

323 e36. 9.23 BTG

Bremsene føles meget fine ut selv til daglig, men på vintern merker jeg at klossene biter kanskje litt for mye.

Har også 25 runder på rudskogen uten bremse fade.

Hadde de på e28n i fjor også, med blue bak og forran, e34 m5 bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for deres synspunkter :) I og med at eg er en nybegynner så blir det nok langt fra max satsing på ringen. Tenker å prøve bilen på rudskogen nå i førsteomgang for å bli litt bedre kjent med hva det vil si å kjøre på bane, og ikke minst bli kjent med bilen under slike forhold.

Ferodo DS2500 klossene har blitt vurdert leeenge, men så var det dette bremsestøvet da :roll: På grafer holder den seg iallfall mer temperaturstabil i forhold til ebc. Funker bra fra kaldt også. Men dette er jo kun teori fra meg..

Skal en ha både i pose og sekk etter mine lesninger er det Bluestuff klossen som gjelder, Både fra brukererfaringer og grafer. Hadde de bare laget ett sett som passet bak til min bil hadde eg sluppet å tenke mer på det.. men i og med at klossene framme er like som m5 er det sikkert derfor eg kun får tak i framme. Bak har m5 andre klosser.

Min bil har "kun" ca230hk og til det orginale bremseoppsettet finnes ikke bluestuff i det hele tatt. Da er det yellowstuff som er det ypperste man kan få. Så er dette godt nok for en nybegynner? Noen som har erfaringer med disse klossene?

Det blir enten Yellowstuff rundtom eller Bluestuff framme og oem bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye penger som er knyttet opp mot "industrial-pool" og touristenfahrten så tviler jeg på at de stopper all aktivitet der nede! Men det skal jaggu bli spennende å følge med i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske mye av den industrien og testingen som har foregått der som allerede har pakket sakene sine og dratt tilbake der de kom fra? Men sant som du sier, mye penger går tapt om det skal holdest stengt over lang tid, og de har sikkert strenge forpliktelser opp mot myndighetene som de MÅ følge uansett hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge fortsettelsen på dette. Uansett er det ikke annet en positivt at Lindner/Richter har mistet kontrakten og fått sparken :mrgreen:

Det spennende nå er hvor lett disse to forlater kontorene sine og overlater styret til lokale myndigheter. Best case er jo at dette går greit og at driften og programmet for iår fortsetter som normalt. (Gjerne med litt bedre TF tider :D )

Worst case så stenger de portene og svarer med "See you in court"....

Slik jeg forstår det så er det kun midlertidig at lokale myndigheter skal ta over driften. Sentrale myndigheter ønsker at anlegget fortsatt skal driftes av private på konrakt.

Det spennende blir nå om pest blir byttet med kolera eller om det kommer noen inn med hjerte på riktig plass og som kan bringe tradisjonen videre. Med det mener jeg igjen løfte frem motorsportenen, TF kjøring og ta vare på alle de lokale restauranter og overnattingstedene igjen uten kun og tenke egen profitt og innføre ting som "Du får ikke leie banen med mindre du sover på vårt hotell", extra pris på TF rundene som inkluderer penger som "du må bruke på våre restauranter", Ringcard og all den andre søppla de har klart å få innført :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge fortsettelsen på dette. Uansett er det ikke annet en positivt at Lindner/Richter har mistet kontrakten og fått sparken :mrgreen:

Det spennende nå er hvor lett disse to forlater kontorene sine og overlater styret til lokale myndigheter. Best case er jo at dette går greit og at driften og programmet for iår fortsetter som normalt. (Gjerne med litt bedre TF tider :D )

Worst case så stenger de portene og svarer med "See you in court"....

Slik jeg forstår det så er det kun midlertidig at lokale myndigheter skal ta over driften. Sentrale myndigheter ønsker at anlegget fortsatt skal driftes av private på konrakt.

Det spennende blir nå om pest blir byttet med kolera eller om det kommer noen inn med hjerte på riktig plass og som kan bringe tradisjonen videre. Med det mener jeg igjen løfte frem motorsportenen, TF kjøring og ta vare på alle de lokale restauranter og overnattingstedene igjen uten kun og tenke egen profitt og innføre ting som "Du får ikke leie banen med mindre du sover på vårt hotell", extra pris på TF rundene som inkluderer penger som "du må bruke på våre restauranter", Ringcard og all den andre søppla de har klart å få innført :evil:

Dette er en meget aktuel problemstilling.

Nå er de lokale meget irriterte over alt dette Ringwerk har klart og prakke på folk og fe.

Jeg håper TF blir mer åpen og rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er jo det at ringwerk er ikke mulig å kjøre i + så uten stor støtte fra staten så får de aldri satt ned noe priser.. så vi får håpe den tyske stat støtter tapet så det kan drives på en normal måte uten store unødvendige bygg og karuseller.. da ikke das carusel og kleine carusel da :P hehe.. vi får håpe myndighetene hører på STR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er jo det at ringwerk er ikke mulig å kjøre i + så uten stor støtte fra staten så får de aldri satt ned noe priser.. så vi får håpe den tyske stat støtter tapet så det kan drives på en normal måte uten store unødvendige bygg og karuseller.. da ikke das carusel og kleine carusel da :P hehe.. vi får håpe myndighetene hører på STR

Ja prisene har nok kommet for å bli dessverre og det takket være Ringwerk inkl Eifeldorfen og hele pakka. Det er jo helt vanvittig! At Lindner/Richter klarte å få bygd dette, på etterhvert den tyske stats regning, er helt ufattelig... Når man ser hvor tom denne ring°boulevard og Eifeldorfen til en hver tid er og samtidig vet at prosjektet har 350 millioner EURO i gjeld så begynner galskapen å vise seg...

For ikke å nevne verdens raskeste rollecoaster, som ikke har blitt kjørt en meter pga feilkonstruksjon og manglende tillatelser(??) og at det hele ble godkjent basert på unaturlig høye og falske besøkstall... :evil:

De skulle vært skutt :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...