oddrey Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Skal ihvertfall nedover i mai, men hadde vært kult å få med seg noen av de tidligere trackday's som er satt opp. Du får bli med oss i Mars da... da er du ikke alene om å kjøre på gateslicks hvis det skulle komme snø..! Synd at Gran Turismo Events har booka hele påsken, med deltakerpris på 3300 EURO så blir det noget stivt for min lommebok... Skal tenke litt på det, hvor skal dere bo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddrey Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Men dere har ikke gjort noe spesielle knep for å sørge for å være dekket? Tenker på ren turist-dag. Da er jo ringen regulert som tollvei, med vanlige trafikkregler og stort sett fri fastgrense eneste. Da skal jo ikke forsikringsselskap ha noe å si, så lenge det ikke kan dokumenteres at du har brutt flust med regler. Ikke for å skremme, men trur man sliter litt hvis man skader bilen på banen. Jeg sjekka litt rundt og de kan dekke seg under "fartsprøver" selv om det er offentlig vei osv. Så hør på hva andre her sier kjør forsiktig og ikke bulk. Hørte akkurat at svenskene også har satt stopper for forsikrings saker fra ringen. En mulighet er å plassere bilen et annet sted og si at man kræsja der, men det er jo en slags svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Selvsagt kjører jeg forsiktig, tipper få har kjørt så mus rundt ringen som jeg har gjort Men er jo en grunn til at man har forsikring, uforutsette ting kan skje. Har og lest at de dekker ofte kravet man får fra ringen for redning, skade på rekkverk ol, men ikke skade på bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Skal ihvertfall nedover i mai, men hadde vært kult å få med seg noen av de tidligere trackday's som er satt opp. Du får bli med oss i Mars da... da er du ikke alene om å kjøre på gateslicks hvis det skulle komme snø..! Synd at Gran Turismo Events har booka hele påsken, med deltakerpris på 3300 EURO så blir det noget stivt for min lommebok... Skal tenke litt på det, hvor skal dere bo? Tenkte å bo på Blaue Ecke. 1400kr for 3 netter i dobbeltrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Hørte akkurat at svenskene også har satt stopper for forsikrings saker fra ringen. Og jeg kjenner til svensker som har fått skadene dekket på forsikringen. Man kan være heldig og uheldig med forsikringen, og det finner man som regel ikke ut av før skaden har skjedd.. Skal man kjøre på Ringen, så er det alltid en sjanse for å kjøre av eller å bli påkjørt av andre. Hvis man ikke vil komme i en slik situasjon, så er den beste måten, i mine øyne, å leie en bil fra Rent4ring. Da slipper man unna med en "billig" egenandel på 2500,- Euro hvis man er uheldig. I tillegg så er Swiften utrolig moro å kjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddrey Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Hørte akkurat at svenskene også har satt stopper for forsikrings saker fra ringen. Og jeg kjenner til svensker som har fått skadene dekket på forsikringen. Man kan være heldig og uheldig med forsikringen, og det finner man som regel ikke ut av før skaden har skjedd.. Skal man kjøre på Ringen, så er det alltid en sjanse for å kjøre av eller å bli påkjørt av andre. Hvis man ikke vil komme i en slik situasjon, så er den beste måten, i mine øyne, å leie en bil fra Rent4ring. Da slipper man unna med en "billig" egenandel på 2500,- Euro hvis man er uheldig. I tillegg så er Swiften utrolig moro å kjøre! Støtter det du sier, leie bil er lurt hvis man skal komme greit ut av en evt skade. Kjenner en som måtte ut med 5000 euro for en skade på leiebil for et par år siden den svei litt Men hvis man ikke tar noen risker her i livet så blir det litt kjedelig. Men er ikke bare forsikring man må tenke på, kan drepe seg der nede også. Ifjor så døde det 2 unge karer fra England dagen før jeg kom ned. Ikke hyggelig å høre det heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 De to dødde dagen jeg reiste, en søndag. Hørte fra noen at de ikke hadde brukt belte. Da er vel darwin hardt i sving, når man skal være så tøff at man ikke vil bruke belte på ringen. To uker før der dødde en motorsyklist. Hadde ALDRI turt å kjørt ringen når det var biler der. Da jeg kom ned i fjor var det mctreff der, da kjørte puljer på 8-10 sykler rundt med noen minutters mellomrom. Det kunne heg tenkt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 det døde en på motorsykkel første dagen vi var der nede, han hadde til og med dama bakpå.. hun overlevde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Er nok viktig å ha litt respekt for veien, og ta det litt mer kuli enn man gjør på forza/sbk 2010. Synes forørvrig etter pratet om hvor dårlig og skummelt dekket skulle være rundt ringen, at det var knall! Mye bedre enn E16 iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 På ringen må man bruke innsiden av hue! Angående forsikring så er første bud å lese forsikringsvilkårene nøye. Noen selskap nevner Nürburgring spesielt i vilkårene og andre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Det er lov og starte forsiktig ja. første runden min gikk på 12min og 30 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Jeg tok ikke tida, men tipper det lå på rundt det samme. Slet med originale bremser på en 1.8t, og merka faktisk at de gav opp tidligere på andre runden enn den første. Håper og tror det ikke blir et problem på m3'en, skal få bytta bremsevæske før jeg reiser nedover også. Noe å anbefale på den fronten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 I forsikringsvilkårene mine så står det at forsikringen ikke dekker "skade som oppstår under trening til eller deltakelse i hastighetsløp eller fartsprøve." så det spørs jo hvordan selskapets saksbehandlere tolker en trackday. I mine øyne så kan det ikke sees på som annet enn utvikling av egne kjøreferdigheter. men formuleringen av vilkårsteksten åpner jo for en individuell tolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Kan jo ikke si jeg ble overrasket... (Over at NAG nekter å gå av og mener oppsigelsen av kontrakten er ugyldig) http://translate.google.com/translate?s ... 689303.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Ja det var jo jaggu overraskende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå