Gå til innhold

525 TDS begynte plutselig å dra dårlig!

kaifosho
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har en 2.5 TD som plutselig begynte å dra dårlig. mister draget på lavt turtall og kommer nesten ikke over 4000 RPM. kan det være noe med turbo ?

har litt dårlig clutch, men den slurer ikke så tror ikke det skal ha noe å si på feilen..

Noen som vet hva feilen kan være, eller noen som har opplevd det tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ganske bra gjøres å ikke ha noen anelse om hva det kan være hvis du faktisk GIDDER å lese tråden. jeg orker ikke å hjelpe folk som ikke gidder å lese hjelpen jeg allerede har gitt engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ganske bra gjøres å ikke ha noen anelse om hva det kan være hvis du faktisk GIDDER å lese tråden. jeg orker ikke å hjelpe folk som ikke gidder å lese hjelpen jeg allerede har gitt engang..

Har lest igjennom hele tråden, men har visst gått glipp av noe. har lest igjennom en gang til, og har kommet frem til at det kan være LMM hvis jeg ikke tar helt feil? er ikke noen ekspert på motorer så skjønner ikke alt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

men det som står der er såpass grunnleggende, og enkelt forklart, at da bør du vurdere å sette bilen bort til noen som kan å skru.

Jeg synes det høres ut som du har feil på dieselmating. sjekka dieselfilter? sjekka at det kommer diesel ut herfra når du vrir på tenning?

årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

men det som står der er såpass grunnleggende, og enkelt forklart, at da bør du vurdere å sette bilen bort til noen som kan å skru.

Jeg synes det høres ut som du har feil på dieselmating. sjekka dieselfilter? sjekka at det kommer diesel ut herfra når du vrir på tenning?

årsmodell?

Du har rett i at jeg ikke er så flink med bil, men jeg lærer! derfor jeg er inne på forumet å spør, leter etter svar osv.

Det er en 94 modell! har ikke sjekket noe spesielt enda, vært opptatt med skole og jobb. skal se på den i helgen.. det skal ikke være så veldig lenge siden dieselfilteret er skiftet, men kan sjekke det likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når bilen fjusker, slutter og dra, og går veldig dårlig, så er dette ofte et tegn på at den ikke får diesel. så sjekk (som det står beskrevet i tråden) at du har rikelig med diesel ut av filteret i det du vrir på tenninga.

Det er tross alt vinter, ofte da man merker problemene med dårlig dieselfilter.

lmm kom ikke før på TU, som kom med e39 ja..

edit: forøvrig er det bra at du ønsker å lære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Dersom dette faktisk var problemet har du utelatt et veldig viktig symptom, sort røyk. Har aldri vært borti at noen neglisjerer vedlikehold så til de grader at man ender opp med det du beksriver her.

bra det ordna seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette faktisk var problemet har du utelatt et veldig viktig symptom, sort røyk. Har aldri vært borti at noen neglisjerer vedlikehold så til de grader at man ender opp med det du beksriver her.

bra det ordna seg.

Jeg har skrevet at det ryker av bilen, men ikke at det var svart røyk. skulle vel kanskje skrevet det, for røyk kan jo skyldes flere ting. men jeg synes fortsatt at det er ganske rart at jeg ikke merket at draget ble gradvis dårligere, men at det bare plutselig forsvant.

men, nå har jeg funnet feilen, og alt er greit! skal være mer nøyaktig med å beskrive feil og diverse i fremtiden så det blir enklere både for dere som hjelper og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...