Gå til innhold

Nyterns fornuftige E87 116i


Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

Takktakk! :)

Gjorde det foran med hva da?

Jeg trekker tilbake det jeg sa om at den er mer komfortabel enn før.

Den er nok endel stivere, men det skulle bare mangle og!

Troor den akkurat kryper under frueakseptgrensa nå, har enda ikke hatt henne med lenger enn til/fra butikk og jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:D

Tusentakk for det! Kommer mer fremover!

Girkula ble byttet og det var en kjempefin upgrade! Ikke bare ser den mye bedre ut, men siden den veier relativt mye og er litt kortere gir den en bedre følelse ved girskift. Bytte kule + fjerning av cdv ventil må være en av de beste billigmoddene man kan gjøre med en 1-serie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Red/yellowstuff klosser mottatt, venter på montering.

Også synda jeg litt og handla Toyo R888.. Dim er 225/40-18 så det betyr at jeg trenger 18" felger. Målet er å finne lette/billige 18" før sommeren ihvertfall, får surfe bruktmarkedet fremover..

Performance tårnstag ble ved ett uhell utelatt fra ordren, men det går greit. Betalte faktisk mindre for 4xR888 enn det tårnstaget ville kostet meg..

Trooor at R888 vil være litt mer bang for the bucks :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Great things to come!

Splitter nye 18" CSL felger i 8.5" bredde på vei.. Gleder meg til å teste R888!

Klarte dessuten å overbevise meg selv om at Performance frontfanger er ytelsesrelatert, vi snakker bremsekjøling! Skal visst være viktig når man rocker alternative klosser. Venter litt utålmodig på begge deler :oops::wink:

M3 stag er førstepri etter dette, pr nå er det viktigst å beholde husfreden [-o<

Oppdaterer når ting er montert.. Har skjedd andre ting med bilen, men jeg anser pleie og generelt vedlikehold av denne bilen som uinteressant for andre enn meg.

Hvem vet, kanskje jeg ender opp med norges raskeste 116i? Kanskje verdens?! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Med god hjelp fikk jeg endelig tak i felger til R888'ene!

Vet ikke om noen følger med her, derfor slenger jeg bare ut ett bilde av rumpa.

IMAG0711.jpg

:wink:

Performancefanger er levert til en lokal lakksjappe, hååper jeg har den på bilen innen ei uke ihvertfall.

Mangler bare å putte på nye klosser + disse hersens M3-stagene jeg har drømt om i lange stunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!

Har noen skikkelig dårlige mobilbilder fra da jeg var på butikken før i dag?!

Tenkte jeg skulle ta med meg kameraet, vaske bilen og finne en ok plass å knipse bilder når jeg får fangeren montert. Kanskje i morra?

IMAG0706.jpg

IMAG0708.jpg

18x8.5 ET40 CSL replicaer med 225/40-18 R888.

Var litt skeptisk mtp bredde og ET men det var ubegrunnet. Sitter som støpt :)

Vurderer forøvrig å selge 17" med dekk som er avbildet tidligere i tråden. Sikkert ikke verdt mye, derfor er det kun noe jeg vurderer pr nå :)

Jeg vil gjerne hjelpe deg å ordne hjul, ehrnst! Vet det er vanskelig å finne noe som passer på disse bilene.

Sjekk denne tråden: http://www.1addicts.com/forums/showthre ... ht=fitment

Der finner du inspirasjon i massevis, samt specs på hjul og beskrivelse/bilder så du får se hvordan fitment er.

Denne kalkulatoren er også praktisk: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Generelt sett kan du bruke felger som passer E46, 17" mine er jo org E46 felger. Du må gjerne sende en pm, evt spørre her om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sikkert vært spacet ut litt bak, men det viktigste er at det ikke subber.

Kjekt å vite at folk følger med her :D

Synes forøvrig du burde slenge ut en tråd om 1-serien din, ehrnst!

Mikael-B: Den kjøpte jeg faktisk hos gs-bildeler. Her har du url med bilde + delenr til både 5 og 6-trinns: http://www.turnermotorsport.com/p-1844- ... speed.aspx

Kan virkelig anbefale disse girkulene, hjelper veldig på girskiftene at de veier litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...