Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
noen som har lyst på en jobb og bytte toppakning på min 320D??

ev bytte av hele motorn til en 330D motor

Tror det kan være en fordel å oppgi hvor i landet du holder til for å få respons.

Skrevet

har ikke peiling på hvorfor, men vet det kommmer litt eksos i vann og bruker litt vann kan virke som dette blir verre når den er kald enn varm,

kan få bilen til den som kan tenke seg og bytte til fornuftig pris, men holder til ved Kongsvinger

Skrevet

Jeg kan godt HJELPE deg med å bytte toppakninga om du har sted og stå og ta detta. Men har dessverre ikek mulighet til å ta den på mitt eget verksted. Jeg har dog det meste av verktøy.

Skrevet

desverre det som er litt av problemet her. nettop bygd hus og driver med garasjen og den er nok ikke ferdig før i vår en gang,

dette i tilleg til alt for mye jobb gjør att jeg ikke har tid til noe lenger:( men kan sjekke om det er noe sted her og få lånt til og bytte. mye vil du ev ha for og gjøre jobben?

Skrevet

er ikke noe kjempe hast som d er nå. bruker den på jobb om dagen er ikke så ille så lenge jeg har på motorvarmer og ikke gir på for mye med den.

men så fort som mulig hadde vert fint:)

Skrevet

røyk mye av den her om dagen og når jeg kjøre hjem igjen var d lite frostveske på den, fylte opp og lyftet den og kjørte hjem da hadde den brukt a 1 liter på 5 mil med pen forsiktig kjøring. og det er eksos i vannet. men er smått usikker på om d kanskje kan vere EGR kjøleren også, venter på en ny og skal bytte den

Skrevet

Aha, skjønner. Nei min ryker endel syns eg. Men sjefen på verkstedet eg bruker såg ko mykje den rauk men sa at det var heilt normalt. Han sa det kunne ryke littgrann meir pga effektbakpotte og. Men det var for eit par mnd siden når det var over 15- ute så pluttselig begynte det å lyse gult i den radiatorlampa. Trudde då at vatnet hadde fryst. Det hadde det ikkje. Etterfylte eit par desiliter kanskje sånn at flotøren kom opp igjen. Har køyrt bilen kvar dag siden det, og det har ikkje minka en dråpe. Så eg trur eg kan utelukke toppakninga då. Syns berre det var litt merkelig. Men skal seies at eg ikkje har kontrollert veskenivået på sikkert eit år når lampa begynte å lyse.

Skrevet

Har nå kommet frem til att det ikke var toppakning som var gåen så får beklage til dere som tadt dere tid til og fundere på det..

det var EGR/AGR kjøler som hadde lakasje mellom eksos og vann, sveiset igjen eksos på begge sider av EGR/AGR kjøler byttet EGR/AGR termostat og nå er problemet løst;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...