chipsenter1 Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 noen som har lyst på en jobb og bytte toppakning på min 320D?? ev bytte av hele motorn til en 330D motor
Otis Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Kan jeg få spørre om du vet noen grunn til at den gikk i stykker?
2000Touring Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 noen som har lyst på en jobb og bytte toppakning på min 320D??ev bytte av hele motorn til en 330D motor Tror det kan være en fordel å oppgi hvor i landet du holder til for å få respons.
chipsenter1 Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 har ikke peiling på hvorfor, men vet det kommmer litt eksos i vann og bruker litt vann kan virke som dette blir verre når den er kald enn varm, kan få bilen til den som kan tenke seg og bytte til fornuftig pris, men holder til ved Kongsvinger
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Jeg kan godt HJELPE deg med å bytte toppakninga om du har sted og stå og ta detta. Men har dessverre ikek mulighet til å ta den på mitt eget verksted. Jeg har dog det meste av verktøy.
chipsenter1 Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 desverre det som er litt av problemet her. nettop bygd hus og driver med garasjen og den er nok ikke ferdig før i vår en gang, dette i tilleg til alt for mye jobb gjør att jeg ikke har tid til noe lenger:( men kan sjekke om det er noe sted her og få lånt til og bytte. mye vil du ev ha for og gjøre jobben?
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Hmm. Må tenkte litt på det. Kommer tilbake til deg. Er det veldig hast eller? Mtp at jeg drar på jobb en uke fremover nå.
chipsenter1 Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 er ikke noe kjempe hast som d er nå. bruker den på jobb om dagen er ikke så ille så lenge jeg har på motorvarmer og ikke gir på for mye med den. men så fort som mulig hadde vert fint:)
thoslags Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Korleis merker du at den er toppakninga er gåen? Er det berre det at den bruker litt kjølevann? Eller ryker den veldig? Går den dårligere?
chipsenter1 Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 røyk mye av den her om dagen og når jeg kjøre hjem igjen var d lite frostveske på den, fylte opp og lyftet den og kjørte hjem da hadde den brukt a 1 liter på 5 mil med pen forsiktig kjøring. og det er eksos i vannet. men er smått usikker på om d kanskje kan vere EGR kjøleren også, venter på en ny og skal bytte den
thoslags Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Aha, skjønner. Nei min ryker endel syns eg. Men sjefen på verkstedet eg bruker såg ko mykje den rauk men sa at det var heilt normalt. Han sa det kunne ryke littgrann meir pga effektbakpotte og. Men det var for eit par mnd siden når det var over 15- ute så pluttselig begynte det å lyse gult i den radiatorlampa. Trudde då at vatnet hadde fryst. Det hadde det ikkje. Etterfylte eit par desiliter kanskje sånn at flotøren kom opp igjen. Har køyrt bilen kvar dag siden det, og det har ikkje minka en dråpe. Så eg trur eg kan utelukke toppakninga då. Syns berre det var litt merkelig. Men skal seies at eg ikkje har kontrollert veskenivået på sikkert eit år når lampa begynte å lyse.
chipsenter1 Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Har nå kommet frem til att det ikke var toppakning som var gåen så får beklage til dere som tadt dere tid til og fundere på det.. det var EGR/AGR kjøler som hadde lakasje mellom eksos og vann, sveiset igjen eksos på begge sider av EGR/AGR kjøler byttet EGR/AGR termostat og nå er problemet løst;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå