Haug530D Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2011 jeg ville kjøpt, pioneer, alpine, JBL eller rockford fosgate, mulig også mtx.. Ok, men nå ble det Tang Band, har Focal i fra før og de spiller brukbart de, men jeg ville ha litt mer bass uten at det gikk utover bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2011 Da har jeg fått Tang Band settet, må si at Dynabel er kjappe med å sende ut, blir nok flere kjøp der ja Men kan jeg bruke 1,5 høyttaler ledning, eller anbefales 2,5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Da har jeg fått montert Tang Bandene i frontdørene, men må sikkert kutte litt inni der, siden magnetene tar borti plastlommene å det rister å braker noe helt fælt, i tilegg så har jeg ikke fått blindet ene høyttaler uttaket. Ferdig Montert i døren: Litt trangt for magneten ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Hvis det rister og bråker fælt, så tror jeg nok det trengs å dempes litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Hvis det rister og bråker fælt, så tror jeg nok det trengs å dempes litt Dempematter da? noe å anbefale? Fikk bort hull til magnetene men det rister å bråker like fælt når jeg skrur opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Rister å bråker ikke noe særlig nå, har proppet igjen det ene høyttalerhullet og det hjalp visst bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Så fint Skal vedde for at du fikk mer lyd også når du tettet igjen den MEGA porten Hvis man har paneler som rister fælt, så kan man legge til vekt på de, fordi mer vekt gjør det vanskeligere for å riste, samtidig som de avstiver fordi overfalten er av aluminium som er stivt Da bruker man f.eks http://www.elutstyr.no/product_info.php ... rl5djkth71 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Ja det ble en enorm forbedring i lyden, stiv pris på de mattene der da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Jeg vet at det er litt stiv pris, men det der var 4m2, det er mye. For bare ei matte koster det 150kr eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 134.90 pr matte for å være nøyaktig dette er ikke dyrt i forhold til vanlig asfaltmatte skit, som koster omtrent det samme i forhold til vekt, men demper ikke vibrasjoner på noen som helst måte slik som stp mattene gjør, dessuten er dem veldig gode å arb med,og har bra lim, asfaltmattene må man også varme opp og har dårlig lim. Å ha høytalere i en dør som ikke er dempet, er egentlig veldig dumt uten noe form for demping, for uansett så vil den vibrere pga tryggbølgene av elementene, så både virbrasjonsdemping og støydemping anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Vil også legge til litt om dette med deling, slik at det blir litt lettere for trådstarter å skjønne hva man mener, mulig har har skjønt det uansett da men;) Syns kanskje at den ble litt dumt forklart uten å henge ut noen som helst. Aktiv deling kan man gjøre både fra spiller og forsterker, det er vi vel enige om, det som er forskjellen er at aktiv deling skjer i signalveien før høytaler utgangen, (oftest og beste løsning før forsterker, kontra deling i forsterker) mens passiv deling skjer etter høytalerutgangen, som man da ser følger med de fleste kompkit, disse består oftes av spole,kondensator og motstand. I et aktivfilter er det mer avansert og tar ikke opp komponentene i det, da det har lite for seg her. Tilegger også at når man kjører aktivt så må man også ha flere forsterkere, fordi man må ha en forsterker pr delingsområde det er den negative biten av aktiv deling kontra passiv. Håper dette var forståelig og til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2011 Joda jeg har forstått hva deling er, hva mener du med at man trenger flere forsterkere? jeg kan jo dele på 2 å 2 kanaler. Jeg har koplet 4" på 2 kanaler og 6.5" på de 2 andre kanalene, 4" er innstilt på HPF mens 6.5" er innstillt på LPF, når det gjelder Hz så er vel begge på rundt 100 for øyeblikket da jeg ikke har hatt tid til å justere ennda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Tja, du kjører jo 4" på en forsterker, en på 6,5" men du trenger vel en forsterker til sub også så da behøver man fler, hadde du feks kjørt med et passivt filter, så hadde du trengt 2 amper, et til frontsett og et til sub. vet ikke om du skjønte dette, er litt sent med forklaring nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2011 Tja, du kjører jo 4" på en forsterker, en på 6,5" men du trenger vel en forsterker til sub også så da behøver man fler, hadde du feks kjørt med et passivt filter, så hadde du trengt 2 amper, et til frontsett og et til sub. vet ikke om du skjønte dette, er litt sent med forklaring nå Nei, jeg kjører 4" og 6.5" på en og samme forsterker en Alpine Pdx F6 4 x 150W Rms (Målt til 4 x 183w Rms) , til subben en Rockford Fosgate P3L-S12 400w rms, har jeg en Alpine Pdx M6 1 x 600w Rms Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Viss bmw520 skriver forsterkerkanaler istedet for forsterker, blir det meir rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå