Gå til innhold

Bra 6.5" Høytalere

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Skal si det fungerte med STPlus Vibroplast matter, brukte ca 1,5 matte i hver dør å nå er alle lyder borte :) så da har jeg 7 matter igjen så jeg skal bruke i bagasjerommet så tenker vi jeg kan guffe litt mer på subben uten å høres ut som en 18 åring i en Volvo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint!

Det fine med vibroplast er at det ikke bare fjerne skranglelyder og andre ulyder, som booming osv. Men det gjør ofte at man får litt mer bass ;) Hvis du har sub baki, så kan det nok være greit å dempe hattehylle, da den ofte lager mye rare lyder. Sidevegger og gulv er heller ikke feil, husker C-stolpene mine flexa og lagde mye bråk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet litt utenfor bilen, er ørlite små vibrasjoner fra stålet i dørene, men nå gidder jeg ikke å rive dørsidene av igjen så jeg får se på det senere.

I tilegg var det lyd fra passasjerdøren, når jeg tok i dørhandtaket så forsvant det, så det er de knottene dørhandtakene hviler mot, tips til å få vekk det?

Utrolig hvor var man blir når man først har begynnt med støydemping, i tilegg må jeg vel få meg noe kvassere motor når jeg har flere kg ekstra med støydempings matter :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...
Har kjøpt meg ny spiller nå, hvordan blir det med deling når jeg kan dele fra spilleren?

Er denne:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Kan jeg skru av Lpf og Hpf på forsterkeren og velge dette på spilleren?

Denne der spilleren er ikkje beregna på aktiv deling.

Du må ha delefilter til komponentsetta. Men ska du dele imellom sub og framhøgtalerene, kan du sikkert bruke delefiltrene i spilleren. (men eg ville og ha brukt delefiltrene på forsterkerene i tillegg)

NB! Er ein gammel tråd, so eg har ikkje lest resten av tråden, so kanskje eg svarer på feil ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'skjønner ikke hvorfor jeg skal ha delefilter når jeg har 3 utganger fra spilleren med 3 Rca kabler, alle kan justeres uavhengig hverandre.

Skjønner det om jeg hadde hatt ett komponentsett på en utgang, men her har jeg 6.5" på en og 4" på en samt sub på egen forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg ny spiller nå, hvordan blir det med deling når jeg kan dele fra spilleren?

Er denne:

Her er svaret ja, det kan du. Men det er ikke noe jeg ville ha gjort. men alle må få gjøre på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne:

Her er svaret ja, det kan du. Men det er ikke noe jeg ville ha gjort. men alle må få gjøre på sin måte.

Hvordan ville du gjort det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...