Gå til innhold

rykninger, girkasse/motorfeil? 728 E38. fiksa!

Spiff
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg fått lest av feilkoder:

Motor

-203 02s control limit syl 4-6

-202 02s control limit syl 1-3

-65 camshaft sensor

aut. girkasse

-38 Front left wheel rpm

-19 ASC interface

-128 no descritpion

ABS

-67 intermittent interference

-7/33 front left wheel sensor

SRS

-6 firing circuit (beltestrammer pass.side)

feilkodene ble også slettet og jeg merker etterpå at bilen går mye bedre enn den har gjort i det siste, og rykningene er helt borte, men det er jo en midlertidig trøst da disse mest sannsynlig kommer tilbake. hvilken betydning har ABS sensorer for girkassa? denne på venste framhjul ha jo vært gåen siden før nyttår i hvertfall.

også lurer jeg jo på hva disse control limit feilene er, disse er nye siden før nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått lest av feilkoder:

Motor

-203 02s control limit syl 4-6

-202 02s control limit syl 1-3

-65 camshaft sensor

aut. girkasse

-38 Front left wheel rpm

-19 ASC interface

-128 no descritpion

ABS

-67 intermittent interference

-7/33 front left wheel sensor

SRS

-6 firing circuit (beltestrammer pass.side)

feilkodene ble også slettet og jeg merker etterpå at bilen går mye bedre enn den har gjort i det siste, og rykningene er helt borte, men det er jo en midlertidig trøst da disse mest sannsynlig kommer tilbake. hvilken betydning har ABS sensorer for girkassa? denne på venste framhjul ha jo vært gåen siden før nyttår i hvertfall.

også lurer jeg jo på hva disse control limit feilene er, disse er nye siden før nyttår.

Girkassen bruker abs-følerene til å overvåke bilens hastighet.

Den velger blandt annet gir etter hastighet, lar være å gire opp hvis det er forskjellig hastighet på venstre og høyre hjul (altså ved kjøring i sving) etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si meg enig med Ballder. For turtallhopp får en ikke fordi at kassen feile litt. Da får du en motstand eller motsatt.

Turtallshopp kan en godt få hvis en clutch slipper. Enten som følge av slitte clutcher eller for lavt oljetrykk - som igjen kan være symptom på lavt oljenivå. Hvis du flusher automaten hos feks. Transtec på Bryne (hvis det ikke er for lang kjøretur) så får du også en slags diagnose når de ser hva de finner av grums i filter og magneter.

Tror jeg betalte ca 4500 hos dem for full flush. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har midlertidig problemet blitt borte når jeg fikk sletta feilkoder, så det er ikke olja i girkassa som forårsaker problemet, jeg skal bytte olje når jeg kommer meg til Oslo neste gang da jeg da har tilgang på løftebukk og kan gjøre alt selv med hjelp av en kompis.

er da nysgjerrig på hva de 2 første feilene som kom opp kan være for noe, er det mulig de kan være årsak til motorproblemet? har jo merka meg at bilen går bedre nå, så det er i hvertfall noe med motoren. den går heller ikke ujavnt på tomgang heller lenger. så intil feilene slår inn igjen kan jeg jo være fornøyd da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært en tur ute og kjørt nå, og feilene er kommet tilbake, bilen går veldig i rykk og napp ved akselerasjon og fjusker på tomgang, så jeg utelukker helt at det har noe med girkassa og gjøre. skal sjekke over alle slanger og se at det ikke er noe tull med de i løpet av morradagen.

har forøvrig også veldig økt bensinforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cam (2stk) og veivsensor pluss ABS føler på høyre framhjul, kan se ut til å være den store synderen her ja.

Når du har fått byttet disse og sjekket pluggene dine, for det er viss fare for at noen av disse også har blitt druknet, så er det bare å slette feilkodene og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

noen som vet hvordan man går fram for og bytte kam sensoren? den sitter litt inneklemt bak en annen sensor som jeg er usikker på hvordan det er og ta bort. har heller ikke verktøy til og skru den av. så litt tisp kommer godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...