Aroid Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 det kan også var temp sensoren som gjør det. står oppunder innsuget. når du tar av slangen etter dieselfilter og prøver å start bilen kommer det mye diesel ut da? vist det gjør det så er det ikke filter eller pumpe i tanken. vist ikke det kommer noe så tar du løs slangen før dieselfilter å gjør det samme, vist ikke det kommer noe no heller så er det pumpe i tanken eller styre boksen til pumpe. men vist det kommer mye diesel ut fra filtre så tar du å løsne på ene mutra på en dysa. prøver du å start motoren. vist det ikke kommer diesel med nesten en gang så har du kansje en defekt fjør i dieselpumpa din som gjør at du ikke grei å bygg opp trykk i pumpa. vist alt funger på diesel siden så er det glødeplugg eller tempsensor som regel
djheaven Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Da har jeg fått tatt en gjenomgang i motoren. Og det jeg stusser på, er dette. Legger ved bilde, og håper noen vet hva det er jeg ser på her..
TRF Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Det ser ut som at du ser på en tempføler som ikke er koblet til;) dersom jeg ser riktig da.. ser ut som en kontakt som "står inn i toppen", eller tar jeg feil?
djheaven Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Det stemmer, den står inn i toppen. Og det ser ut for meg, at den ikke har vært tilkoblet på lenge. Mye skit på den. Den er den som står nærmest torpedoveggen. Og det rare der igjen, er at jeg kan ikke finne noe leding som henger å slenger heller. Så det virker som at den ikke skal være tilkoblet..
djheaven Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 det kan også var temp sensoren som gjør det. står oppunder innsuget.når du tar av slangen etter dieselfilter og prøver å start bilen kommer det mye diesel ut da? vist det gjør det så er det ikke filter eller pumpe i tanken. vist ikke det kommer noe så tar du løs slangen før dieselfilter å gjør det samme, vist ikke det kommer noe no heller så er det pumpe i tanken eller styre boksen til pumpe. men vist det kommer mye diesel ut fra filtre så tar du å løsne på ene mutra på en dysa. prøver du å start motoren. vist det ikke kommer diesel med nesten en gang så har du kansje en defekt fjør i dieselpumpa din som gjør at du ikke grei å bygg opp trykk i pumpa. vist alt funger på diesel siden så er det glødeplugg eller tempsensor som regel Jeg har nå sett om det kommer disel.. Og det kommer litt. Men, hvor mye skal det komme? sånn ca? Mener det kom sånn ca 1dl på noen sekunder.. Dette var ved testing før diselfiltre. slangen etter diselfiltere satt som F, at jeg lot den være til nå, er plastikk, og minusgrader ute. Så var redd for å ødelegge den delen.
TRF Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Da fungerer fødepumpa di Den etter filteret kan være noe drit å få av ja, pass på å ha silikonspray til den skal på igjen.
Leo Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Jeg har samme problem....skal ta diognose i morgen. Tviler på kondens siden jeg har tømt tanken flere gager på en tur etter problemet startet. tur retur nederland..... Blitt verre etter det ble kaldere. Skal innom Emm-sport i morgen. Min meg på det så skal jeg si hva de sa/fant:)
Aroid Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 så lenge det kommer diesel ut av slangen så betyr det at fødepumpe fungere. neste trinn kan du sjekk om pumpa grei å bygg opp trykk fort nok til dysene. ved å prøv å start bilen.
djheaven Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Jeg har samme problem....skal ta diognose i morgen. Tviler på kondens siden jeg har tømt tanken flere gager på en tur etter problemet startet. tur retur nederland.....Blitt verre etter det ble kaldere. Skal innom Emm-sport i morgen. Min meg på det så skal jeg si hva de sa/fant:) Flott Leo. Hold meg oppdatert på hva du finner ut. Har i kveld drevet å målt, og alt er ok her. Er allefall ikke mate\disel pumpen som er gåen. Så, da HÅPER jeg at det er filtere som er dårlig.. FOr ut fra de temp forandringene som har vært siden fredagen, så kan det også stemme. Alt fra pluss 4 grader, og rett til 20minus, kondens, og dårlig filter. Da kan alt tyde på at det er filtere... Får jeg håpe..
djheaven Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 så lenge det kommer diesel ut av slangen så betyr det at fødepumpe fungere.neste trinn kan du sjekk om pumpa grei å bygg opp trykk fort nok til dysene. ved å prøv å start bilen. Bare spørr jeg. Men, når bilen starter for så dø ut igjen, da og etter 3 til 4 forsøk starte å gå. Da kan det vel ikke være problem med trykke?
Aroid Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 vanskelig å feil søk over nett. vi andre veit heller ikke hvordan lyd det er i motoren når den starter. det er forskjelige lyder man hører når man feilsøker. som kan fortell oss om det er luft problem, diesel, for dårlig varme i forkamret eller for lav komprimering eller feil tenning. har du mulighet kom med en liten video snutt under oppstarting?
djheaven Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Jeg har et lydopptak på motoren, under oppstart, rolig gange, og under turtall øking, pluss stopp.. Skal få lagt de ut senere idag. Har nå kjøpt nytt diselfilter, og er på vei til å bytte det. Fy for en pris. 414kr
djheaven Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Da har jeg testet bilen etter bytte av filter. Og bilen starter lettere. Nå gjenstår det å se hvordan den er i morgen tidlig. FOr det er når den står over natten probleme kommer. Så, krysser fingrene. Det jeg også har gjort, er å teste glødepluggene. Alle virket fint. Og har også byttet en dyse, den var dårlig, pipplet litt disel av den. Mener det var dyseNr4.. Jeg skal få lagt ut lydklippene løpe av kvelden. Må få i seg litt mat her nå. Så langt vil jeg takke alle her inne, er utrolig gla for at dere setter av tid til å hjelpe.. Tusen takk..
Leo Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Hei. Hvis du har problem, sett varme under panseret, en vifte. Deet var slik jeg fant ut at det var glødingen som ikke var snill til meg. Som sagt over har jeg samme problem Og jeg skiftet glødeplugger i fjor (24,02,2010 faktisk). De på emm-sport sa nå i dag at når det byttes plugger bør en skifte styreenheten til glødingen også.....Fordi den er en slite del den også?!? Fikk forståelsen for at det er "likt" med fordelerlokket/tenningsforsterkeren til en bensinbil og bør byttes innemellom. Bilen min er 2005 og skiftet plugger 2010. Altså 5 år og 110' km. Totalt med verkstedarb. og bmw clubb rabatt 2300,- +- noko smått. Skal inn neste mandag og skifte - og da skal de dobbelsjekke at pluggene er i orden (garanti). EMM-Sport (GS-bildeler i Trondheim) er noe for seg selv...kjæmpeflinke og ærlig - liker dem jeg:) PS de kan stille med godkjenning for nybilgaranti også!!!!!!!! Jipppiiiiiiiiii det like æ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå