Gå til innhold

Gjennom EU kontroll med airbag lampe

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har også blitt lært det som bmwkizn her sier, og mener dette står i DIS også, ved feilmelding, systemet utkoblet. Jeg mener også at dette virker mest fornuftig da man ikke vil ta livet av en baby som evt sitter i setet.

Men så hører jeg flere påstå det motsatte.. så jeg skal ikke blande meg.

edit: har ingeting å si om verkstedet er klar over føler feil eller ikke. airbag feil kan ikke lovlig anmerkes som 2 feil (eller 1, men mange som velger det for å gjøre kunden obs), ferdig med den.

Skrevet
problemet er, når denne lyser kommer alle bagga når du bulker.. og det er dyrt og fikse. prøv først og resette airbag systemet.(du må ha vertøy)

Feil! Når lampa lyser så er HELE systemet utkoblet, så det er ingen av de som løser ut ved evt kræsj ;)

ok? bmw kristiansand sa at alle bagger kom. dette var da en 523 e39 da. kan være de køddet med meg for og få resettet systemet. betalte jo en slant for det,

Skrevet
Du skal egentlig IKKE få feil på airbag lampe.. kun butikker som vil tjene penger som gir feil på det. Med mindre nye føringer allerde har kommet (siden sommeren 2009), så finnes det ikke belegg for å anmerke dette (som 2er feil hvertfall), dette ble også bekreftet av "BT". (statens vegvesen).

Så fint for meg :) Jeg skal ha bilen til kontroll i Mai. Vanligvis er jeg sterk tilhenger av at hvis ting ikke er i orden så SKAL det fikset, men jeg har byttet sensormatta og repsettet på ledningene til beltestrammeren, og beltestrammern og boksen under setet. Prøvde også en slik dummie-plugg uten at det hjalp. I tillegg er konsekvensen veldig liten dersom det skulle smelle at jeg bare har latt den være - konsekvensen er vel bare at passasjerairbagen går av selv om det ikke sitter noen i setet(om det smeller)(?)

Ja, passasjerairbagen vil gå av uansett om det sitter noen i setet eller ikke.

Men den dummie-pluggen du kjøpte, husket du å resette med diagnosesystem etter at du hadde satt den i? Fordi det skal funke.

Jadda, gjorde det - har Carsoft...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...