Gå til innhold

Burde Bimmers.no få medlemsavgift?


tonyku
 Share

Burde Bimmers.no bli ett betalende forum?  

191 stemmer

  1. 1. Burde Bimmers.no bli ett betalende forum?

    • Ja.
      70
    • Nei.
      122


Anbefalte innlegg

Takker Odd Som jeg skulle ha sagt det selv

Har faktisk fått noen ordentlige gode mekkekompiser her inne

Vi hjelper hverandre både med tekniske ting og praktiske.

Da familien kjøpte ny bruksbil(egentlig til poden) og den kokte, sendte Eirik Viste meg en strøken radiator dagen etter. Jeg har fått låne ting som motor løftebukk og LMM.

Selv har jeg feks blitt oppringt nokså sent på natta av noen som trengte en bensinpumpe og sto ikke langt fra meg og da var det bare hyggelig å stille opp.

Audiklubben har da ikke blitt hverken mindre eller dårligere av at den er lukket(ikkemedlemmer får ikke se bilder ol) og fått medlemsavgift.

Jeg håper nå at denne diskusjonen tar skikkelig form og fører til at forumet reiser seg igjen og ikke minst. At folk slutter å klage og heller kommer med positive og konstruktive innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke sytinga. Vi trenger heller ikke betaling, da det er vi brukerne som lager innholdet. Man betaler ikke for å gjøre en tjeneste.. :/

Er fint slik det er. Folk får som regel saklig hjelp til det dem lurer på. De får ikke MER hjelp hvis det blir et lukket samfunn.

Problemet er jo bare at forum ikke er gratis å holde i gang. Det blir litt som en garasje med dyrt innhold - du vil ha et godt alarmsystem.

Mange moderatorer, og ha betalte "on alert" hjelpere som fikser hardware og softwareproblem forløpende. Det koster, og det gjør bimmers opplevelsen MYE bedre.

Gunnar kan ikke være her hele tiden, han har jo flere ganger sagt at han har strukket strikken for bimmers-tid vel langt i forhold til andre prioriteringer i livet.

Jeg er også glad for at han ikke ukritisk selger bimmers.no til hvem som helst, han har som kjent noen føringer for salget. Ingen vil vel ha en komersiell aktør med Stalin regime på sensur? Jeg var på et forum som ble kjøpt opp av en kjent MC butikk, og der var det STRENGT ulovlig å nevne butikken i negative ordelag (klaging). Og annonsering ble sirkulert MEGET kritisk i forhold til tap av markedsandeler.

Og bare tenk hvor SINNSYKT mye dere har spart i annonsekostnader. Jeg tørr vedde på at eksponeringen annonsene får her inne verdt mange tusen kroner, ihvertfall for undertegnede, hvert år. Og dette får jeg helt gratis. Bare ta en kikk på Finn.no prisene. Jeg tørr nesten vedde på at man får solgt BMW delene sine hurtigere her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir det til att bimmers.no blir ett betalendeforum. Er nok ikke jeg medlem lenger. Salg av deler er en ting, men det vil også bli mindre kjøpere.

1000 aktive medlemer nå.

betalende forum er jeg redd det antallet vil bli redusert med 60-70% og da er det ikke lenger mye værdt i annonse delen.

Nytt gratisforum ville vært oppe og rullet i løpet av kort tid. Jeg hadde personligt satt opp ett BMW forum da.

Men for all del, penger må man ha, og det er ikke gratis og drive ett forum. men det er ei heller særlig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemsavgift i Bimmers, så må vere noe kul i forsiden og bra tilbuder av rabattavtaler! feks fra gsbildeler, eller noe. Nurburgring tur, BMW egen banen i helg, osv...

Ta en titt her -> http://www.mb190klubb.com gamlebilen min er der, medlem ikke nå lenger

Medlemmer av forumet har tilgang til hele forumet. Kjøp og salg åpen for alle.

Her finnes alt fra diskusjon rundt Elektrisk, Motor, Interiør, karosseri, osv. gruppediskusjon! Ikke bare i teknisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne uansett hva prisen er ;) Skjønner ikke hvorfor folk syter så veldig jeg :S Nå som jeg tenker meg om så har Bimmers hjulpet meg utrolig mye! Spart meg Faktisk for penger å! Og jeg har Lært meg utrolig mye om BMW her og jeg synes det er et Godt Miljø her :) Man lærer noe nytt hver dag;) Greit kanskje Gunnar er lei av og drive forumet ! Men hvis vi hadde gitt litt penger f.eks rundt 3-500kr i året eller noe så kanskje ikke det hadde blitt så kjedelig for han? :)

Jeg betaler Gjerne kanskje 500kr i året isteden for og betale flere tusen kroner i Verksted regninger i året! ;) Å det hadde vært Gull og fått kanskje Rabatter eller klistremerker eller avis og itillegg støtte Bimmers !

Folkens ! tenk dere litt om :) Dere har spart utrolig mye penger pga Bimmers er her det er jeg helt sikker på :) Så jeg Betaler Gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne uansett hva prisen er ;) Skjønner ikke hvorfor folk syter så veldig jeg :S Nå som jeg tenker meg om så har Bimmers hjulpet meg utrolig mye! Spart meg Faktisk for penger å! Og jeg har Lært meg utrolig mye om BMW her og jeg synes det er et Godt Miljø her :) Man lærer noe nytt hver dag;) Greit kanskje Gunnar er lei av og drive forumet ! Men hvis vi hadde gitt litt penger f.eks rundt 3-500kr i året eller noe så kanskje ikke det hadde blitt så kjedelig for han? :)

Jeg betaler Gjerne kanskje 500kr i året isteden for og betale flere tusen kroner i Verksted regninger i året! ;) Å det hadde vært Gull og fått kanskje Rabatter eller klistremerker eller avis og itillegg støtte Bimmers !

Folkens ! tenk dere litt om :) Dere har spart utrolig mye penger pga Bimmers er her det er jeg helt sikker på :) Så jeg Betaler Gjerne :)

+ 1000000000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter at forumet dør ut om det blir årsavgift. Altså, den harde kjerna kjem til å betale og bli, men størsteparten av medlemmene kommer til å forsvinne. Det vil si, markert ferre poster/innlegg. Og til slutt vil det hele bli kjedelig... Det er min meining :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne uansett hva prisen er ;) Skjønner ikke hvorfor folk syter så veldig jeg :S Nå som jeg tenker meg om så har Bimmers hjulpet meg utrolig mye! Spart meg Faktisk for penger å! Og jeg har Lært meg utrolig mye om BMW her og jeg synes det er et Godt Miljø her :) Man lærer noe nytt hver dag;) Greit kanskje Gunnar er lei av og drive forumet ! Men hvis vi hadde gitt litt penger f.eks rundt 3-500kr i året eller noe så kanskje ikke det hadde blitt så kjedelig for han? :)

Jeg betaler Gjerne kanskje 500kr i året isteden for og betale flere tusen kroner i Verksted regninger i året! ;) Å det hadde vært Gull og fått kanskje Rabatter eller klistremerker eller avis og itillegg støtte Bimmers !

Folkens ! tenk dere litt om :) Dere har spart utrolig mye penger pga Bimmers er her det er jeg helt sikker på :) Så jeg Betaler Gjerne :)

Ehm... 500 000 i året for å drive ett forum er drøyt....HVIS det er 1000 betalende medlemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne uansett hva prisen er ;) Skjønner ikke hvorfor folk syter så veldig jeg :S Nå som jeg tenker meg om så har Bimmers hjulpet meg utrolig mye! Spart meg Faktisk for penger å! Og jeg har Lært meg utrolig mye om BMW her og jeg synes det er et Godt Miljø her :) Man lærer noe nytt hver dag;) Greit kanskje Gunnar er lei av og drive forumet ! Men hvis vi hadde gitt litt penger f.eks rundt 3-500kr i året eller noe så kanskje ikke det hadde blitt så kjedelig for han? :)

Jeg betaler Gjerne kanskje 500kr i året isteden for og betale flere tusen kroner i Verksted regninger i året! ;) Å det hadde vært Gull og fått kanskje Rabatter eller klistremerker eller avis og itillegg støtte Bimmers !

Folkens ! tenk dere litt om :) Dere har spart utrolig mye penger pga Bimmers er her det er jeg helt sikker på :) Så jeg Betaler Gjerne :)

Ehm... 500 000 i året for å drive ett forum er drøyt....HVIS det er 1000 betalende medlemer.

hva synes du vi skulle betalt da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250,- eller 300,- pr år har alle råd til.

Hadde vært helt topp og fått opp seriøsiteten noen hakk her, noe ala vacn forumet, som er meget bra !

Kanskje hatt et bilblad inkludert, skiltrammer, bimmers.no merker eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne uansett hva prisen er ;) Skjønner ikke hvorfor folk syter så veldig jeg :S Nå som jeg tenker meg om så har Bimmers hjulpet meg utrolig mye! Spart meg Faktisk for penger å! Og jeg har Lært meg utrolig mye om BMW her og jeg synes det er et Godt Miljø her :) Man lærer noe nytt hver dag;) Greit kanskje Gunnar er lei av og drive forumet ! Men hvis vi hadde gitt litt penger f.eks rundt 3-500kr i året eller noe så kanskje ikke det hadde blitt så kjedelig for han? :)

Jeg betaler Gjerne kanskje 500kr i året isteden for og betale flere tusen kroner i Verksted regninger i året! ;) Å det hadde vært Gull og fått kanskje Rabatter eller klistremerker eller avis og itillegg støtte Bimmers !

Folkens ! tenk dere litt om :) Dere har spart utrolig mye penger pga Bimmers er her det er jeg helt sikker på :) Så jeg Betaler Gjerne :)

Ehm... 500 000 i året for å drive ett forum er drøyt....HVIS det er 1000 betalende medlemer.

hva synes du vi skulle betalt da ?

Spørsmålet er vel, hvor mye syns du folk skal TJENE penger på at vi deler informasjon med hverandre? Hvis man får noe igjen som Rollerboy her nevner kunne det vært interessant. Men ikke slik det er per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250,- eller 300,- pr år har alle råd til.

Hadde vært helt topp og fått opp seriøsiteten noen hakk her, noe ala vacn forumet, som er meget bra !

Kanskje hatt et bilblad inkludert, skiltrammer, bimmers.no merker eller noe lignende.

Støtter den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...