Gå til innhold

bilstereo inn i hus?

Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er bilstereo forsterker du tenker å bruke, så er det noe å ha i bakhodet at disse bruker 12-14,4V driftspenning. Og det er likespenning, ikke vekselspenning som vi har i stikkontakten inne.

Hvis du tenker på å bruke en sub på en PA-forsterker så går det helt fint, hvis forsterkeren tåler lav last. En sub er typisk under 4Ohm(mange nede i 2ohm). De fleste PA-forsterkere liker seg ofte ikke under 8Ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tenkte å bruke bilforsterker å koble til et vanlig bilbatteri. vil det fungere? eller kan eg gjere det på ein anna måte? vil bruke bilforsterkeren. har ik mykje peiling så ka er ein PA-forsterker? er det en vanlig forsterker for innendørsbruk altså går i stikkontakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tenkte å bruke bilforsterker å koble til et vanlig bilbatteri. vil det fungere? eller kan eg gjere det på ein anna måte? vil bruke bilforsterkeren. har ik mykje peiling så ka er ein PA-forsterker? er det en vanlig forsterker for innendørsbruk altså går i stikkontakten?

Går fint å bruke ett bilbatteri ja, men det vil tappes ganske kjappt.

Det beste hadde å kjøpt ett adapter fra 220V til 12V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dyre vis du skal ha en som leverer nok strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dyre vis du skal ha en som leverer nok strøm.

Kan jo kjøpe en PSU til en pc da, rundt 1000-1200W skulle vel klare det meste, bilspilleren trekker jo ikke så mye, det er jo forsterkeren som trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Adapter fra 220V til 12V"?

Dette kan fort misforståes.

Det du trenger, er en OMFORMER som transformerer ned til 12V, og deretter likeretter spenningen, DET er viktig.

Noe annet som er vanskelig med dette er at disse omformerene tåler ofte nowhere near det forsterkeren din kommer til å trekke. Det kommer til å koste deg mye mer enn det smaker.

Ja, du kan bruke 12V bilbatteri inne, men da må det lades etter bruk..

Enkleste er å kjøpe inne-hifi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en stund et oppsett med bilforsterker, batteri og batterilader i garasjen. Dette fungerte forsåvidt ganske greit, men jeg vet ikke om jeg ville hatt det inne i huset. Mulig disse lukkede vedlikeholdsfrie batteriene ikke produserer så mye gasser, men det tør jeg ikke garantere.

Har lest om folk som har modifisert 1000w pc-strømforsyning med greie resultater, men denne karen var vel el-ingeniør, så hvor DIY akkurat det er skal jeg ikke svare på. Dog skulle man jo ikke tro det var så sabla vanskelig.

Convertere er som nevnt og et alternativ. Det var det jeg begynte med i garasjen, men denne klarte ikke levere nok for å få noe fres av stereoanlegget.

Har ikke satt meg inn i hva som leveres av slike convertere eller hva disse koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...